سفرهای هوایی خاورمیانه تا سال 2024 احیا نخواهد شد

به گزارش فروشگاه کوچک، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با اعلام این که فرایند احیای سفرهای هوایی در خاورمیانه و آفریقا پایینتر از آمار جهانی بوده است، دورنمای سفرهای هوایی این منطقه را تنزل داد.

سفرهای هوایی خاورمیانه تا سال 2024 احیا نخواهد شد

برای سفر با تور پوکت نوروز همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد علی الباکری، نایب رییس منطقه ای یاتا برای منطقه آفریقا و خاورمیانه اظهار کرد: سفر های هوایی منطقه خاورمیانه تا سال 2024 احیا نخواهد شد و آفریقا ممکن است تا سال 2023 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد.

وی در ادامه اضافه نمود: محدودیت های دولتی و قرنطینه ها، تقاضا برای سفر های هوایی را ضعیفتر نموده است. خاورمیانه به دلیل هاب های عظیم پرواز های بین المللی که در این منطقه وجود دارد یک سال دیرتر از آفریقا بهبود پیدا می نماید.

خاورمیانه هاب های پرواز های بین المللی در دوبی و ابوظبی امارات متحده عربی و دوحه قطر دارد که برای پر کردن جایگاه های پرواز به مسافران ترانزیتی متکی هستند.

تنزل دورنمای سفر های هوایی احتمالا به تقاضا برای سوخت جت در این منطقه آسیب خواهد زد به خصوص در امارات متحده عربی که در حدود 30 درصد از تقاضای منطقه ای برای سوخت جت در سال 2019 سهم داشت.

پرواز های ایرلاین های خاورمیانه در هفته منتهی به 11 اکتبر 60 درصد کمتر از ابتدای سال 2020 بود. با این حال در مقایسه با کاهش 92 درصدی در آوریل بهبود داشتند. در آفریقا پرواز ها در هفته منتهی به 11 اکتبر 56 درصد کمتر از ابتدای سال بود و پایینترین رکورد مربوط به اواسط آوریل بود که پرواز ها 96 درصد کاهش داشت.

هر دو منطقه عقبتر از بازار جهانی هستند که پرواز ها 47 درصد کاهش در مقایسه با ابتدای سال داشته اند. یاتا در سپتامبر دورنمای سفر های هوایی جهانی را هدف بازنگری منفی قرار داد و کاهش 66 درصدی برای کل سال 2020 در مقایسه با سال 2019 را پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، یاتا اعلام نموده که مسافران هوایی در خاورمیانه سال جاری به حدود 60 میلیون در مقایسه با 203 میلیون در سال 2019 کاهش پیدا می نمایند. شمار مسافران هوایی در آفریقا به 45 میلیون در مقایسه با 155 میلیون در سال 2019 می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1347

به "سفرهای هوایی خاورمیانه تا سال 2024 احیا نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای هوایی خاورمیانه تا سال 2024 احیا نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید