سفر به ارمنستان، 6 روز شاد و بی نظیر

به گزارش فروشگاه کوچک، ارمنستان یکی از همسایگان شمالی ایران است که به دلیل نزدیکی به کشورمان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانیان محسوب می شود. این کشور دارای طبیعتی بسیار زیباست و تنوع فوق العاده ای در این زمینه دارد. اگر بتوانید در فصل بهار به جاذبه های گردشگری ارمنستان سفر کنید، می توانید زیبایی های منحصر بفرد و بی نظیری را در بخش های مختلف آن شاهد باشید. گل های رنگارنگ و شکوفه های بهاری، صدای دلنواز پرندگان و میوه های متنوع و خوشمزه از جمله زیبایی های طبیعی در بین دیدنی های ارمنستان محسوب می شود. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید ادامه مطلب را دنبال کنید تا با یک تور 6 روزه و جاهایی که در این مدت می توانید از آن بازدید کنید، آشنا شوید.

سفر به ارمنستان، 6 روز شاد و بی نظیر

روز اول: ایروان مرکز ارمنستان

ایروان بزرگترین شهر ارمنستان و مرکز این کشور می باشد که در دامنه کوه آرارات واقع شده است. هواپیمای شما در فرودگاه بین المللی ایروان می نشیند. از این رو شما این فرصت را خواهید داشت که از شهر مدرن و تماشای ایروان در بین جاذبه های گردشگری ارمنستان بازدید کرده و یک روز خود را در اینجا بگذرانید. مردم این شهر بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و با آغوش باز از شما استقبال می کنند. ابتدا از فرودگاه به هتل محل اقامت خود رفته و کمی استراحت کنید. پس از آن می توانید با کمک راهنمای انگلیسی زبان خود از تماشای های ارمنستان چون مجسمه مادر و مجموعه کاسکاد تماشا نمایید. مجسمه مادر یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی این شهر است که در بالای یک کوه قرار داشته و دید کاملی به منظره شهر دارد. مجموعه کاسکاد نیز جاذبه دیگری بوده که به صورت پلکانی می باشد و بیش از 118 متر ارتفاع دارد.

روز دوم: تماشای زیبایی های روستای گارنی

روستای گارنی یکی از زیباترین روستاهای ارمنستان بوده که جاذبه های تاریخی و تماشای فراوانی را در خود جای داده است. گفته می شود پادشاه ارمنستان تابستان ها به این روستا می آمده و در معبد بت پرستی گارنی سکونت داشته است. برای بازدید از طبیعت زیبای این روستا و جاذبه های دیگر آن از صبح تا ظهر وقت لازم دارید. پس صبحانه خود را در هتل نوش جان کرده و راهی شوید. گارنی فرهنگی متفاوت و خاص خود را دارد، از این رو بازدید از آن می تواند بسیار مجذوب کننده و تماشای باشد. پس از بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این روستا می توانید یک اتومبیل آفرود تهیه کرده و در دره های پرفراز و نشیب و طبیعت فوق العاده گارنی به گشت و گذار بپردازید. سپس کوه های هاتیس (Hatis) با ارتفاع 2528 متر را به تماشا بشینید. پس از آن به سمت ایروان حرکت کنید. در بین راه برای ناهار توقف کرده و نان لواش ارمنی ها را امتحان کنید. پس از بازگشت به ایروان می توانید برنامه های متنوعی برای عصر خود داشته باشید. به عنوان مثال به سینما، پارک یا رستوران بروید و ساعات خوبی را در زمان سفر به ارمنستان بگذرانید.

روز سوم: سفری هیجان انگیز به روستای تاتو و بازدید از پل شیطان

سیونیک (Syunik) یکی از تماشای ترین منطقه ها ارمنستان بوده که حتما باید از آن بازدید نمایید. شما می توانید روز پرهیجانی را برای خود رقم بزنید. پس، بعد از خوردن صبحانه به سمت این منطقه در بین جاذبه های گردشگری ارمنستان حرکت کنید. در مسیر رسیدن به تاتو (Tatev) سنگ های قرمزی را می بینید که بسیار مجذوب کننده و تماشای هستند. این سنگ ها در دنیا شناخته شده و مشهورند. پس از آن به طولانی ترین تلکابین دوطرفه دنیا خواهید رسید که نام آن در کتاب گینس نیز ثبت شده است. در اینجا شما می توانید 12 دقیقه بر بالای رودخانه پرواز کنید. پل شیطان یکی از تماشای ترین جاذبه های طبیعی این کشور است. این پل که به آن پل ساتانا نیز گفته می شود، دارای 30 متر طول و 60 متر عرض بوده و در بخش پایینی روستای تاتو واقع شده است. پل شیطان یکی از زیبایی های طبیعی این منطقه در بین تماشای های ارمنستان بوده که بر روی یک دره 500 متری واقع شده است. سنگ های این پل در طی هزاران سال در اثر باد و آب به صورتی صاف و صیقلی در آمده و به یکی از عجیب ترین جاذبه در زمان سفر به ارمنستان تبدیل شده اند.

روز چهارم: کوه آرگاتس

روز چهارم پس از خوردن صبحانه به سمت شمال غربی ایروان حرکت کرده و به تماشا کوه های آرگاتس بروید. قله آرگاتس با ارتفاع 4095 متر بلندترین قله ارمنستان بوده که از مجموعه ای از آتشفشان ها تشکیل شده است. این آتشفشان ها در دوره پلیستوسن فعال بوده و اکنون کاملا غیرفعال شده اند. شما می توانید در اطراف این کوه سنگ های سرد شده را مشاهده نمایید. پس از کوهنوردی می توانید از دریاچه سنگی در بین تماشای های ارمنستان بازدید کنید. این دریاچه پوشیده از سنگ و یخ بوده و 3190 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

روز پنجم: دریاچه سوان

دریاچه سوان (Sevan) یکی از تماشای های برتر ارمنستان بوده که در نزدیکی مرکز این کشور تماشای واقع شده است. این دریاچه کوهستانی 2 هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار داشته و 5 درصد از کل مساحت ارمنستان را شامل می شود. اگر در یک روز آفتابی به این مکان بروید، رنگ فیروزه ای آب شما را به وجد خواهد آورد. جاذبه های تفریحی زیادی در این منطقه در زمان سفر به ارمنستان وجود دارد که می تواند یک روز کامل شما را سرگرم کند. شما می توانید با تورهای قایق سواری دریاچه همراه شده و ماهی های تازه را کباب کرده و نوش جان کنید. این دریاچه مروارید آبی ارمنستان نامیده شده و مشهورترین نقطه آن نیز شبه جزیره می باشد. پس از تفریح در این دریاچه می توانید به ایروان برگشته و بقیه روز خود را در مرکز تفریحی پلی سیتی (Play City) بگذرانید.

روز ششم: بازگشت به ایران

امروز روز بازگشت شماست و باید به فرودگاه بروید. اما قبل از آن بهتر است سری به بازار میوه و سبزیجات ایروان بزنید و مقداری میوه خشک شده به عنوان سوغاتی تهیه نمایید. امیدواریم سفر خوبی را در ارمنستان تجربه کنید و خاطرات به یادماندنی برای خود و همراهانتان بسازید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2262

به "سفر به ارمنستان، 6 روز شاد و بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ارمنستان، 6 روز شاد و بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید