سفر به ویتنام ، بهشتی برای گردشگران ماجراجو

به گزارش فروشگاه کوچک، اکثر کسانی که ویتنام را به عنوان مقصد صفر خود انتخاب می نمایند، به دنبال بازدید از مناظر طبیعی و زیبایی های آن هستند. مناظر طبیعی بکر و زیبای این کشور برای علاقه مندان به طبیعت جذاب و دوست داشتنی است. گردشگرانی که راهی ویتنام می شوند. جذابیت های مناظر این کشور تمام شدنی نیست. منظره مزرعه های برنج در شمال کشور چشم را خیره می نماید و آرامش آن در تضاد با شلوغی و هیاهوی دلتای مکونگ Mekong در جنوب ویتنام است. ویتنام معابد قدیمی و جاذبه های تاریخی متعددی دارد و به خاطر تاریخ باستانی آن سنتهای باستانی حیرت انگیزی نیز دارد. در این مقاله بخشی از جاذبه های گردشگری ویتنام و دیدنی های ویتنام را به شما معرفی می کنیم.

سفر به ویتنام ، بهشتی برای گردشگران ماجراجو

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

1) نئاترانگ Nha Trang

یکی از محبوب ترین شهرهای تفریحی ویتنام تفریح گاه ساحلی نئاترانگ است. این مکان در مجاورت دومین خلیج زیبای این کشور واقع شده است. شهر نئاترانگ حدود سیصدهزارنفر جمعیت دارد. این یک منطقه ساحلی زیبا با دمایی معتدل است. آبهای اقیانوس شفاف و دل انگیز روح و جان هر بیننده ای را زنده می کند. این شهر ساحلی مرکز اسکوبا دایوینگ ویتنام نیز محسوب می گردد.

2) تونل های کوچی Cu Chi Tunnels

در چهل کیلومتری شمال غربی شهر سایگون (هوچی مین) یک شبکه زیرزمینی تونل واقع شده است. این شبکه بزرگ زیرزمینی یادگاری از دوران جنگ ویتنام است. در حقیقت چریکهای Viet Cong از این تونل ها برای پناه دریافت و پنهان شدن استفاده می کردند. در سال 1968 این تونل ها به نوعی پایگاه عملیاتی حمله تت Tet نیز محسوب می شد. همین دلایل باعث شده که تونل ها به عنوان یک جذابیت پرطرفدار در میان توریستها شناخته گردد. بازدیدنمایندگان می توانند وارد بخش های امن تر این تونل ها شوند و به نوعی یک تجربه نزدیک از آن موقع داشته باشند.

3) دلتا مکونگ Mekong Delta

یکی از مناطق جنوبی ویتنام دلتای مکونگ است که در محل ریزش آب رودخانه مکونگ در دریا ایجاد شده است. این دلتای غنی موجب ایجاد یک پوشش گیاهی انبوه و خیلی ویژه ایجاد نموده که از زیباترین جاذبه های گردشگری ویتنام و دیدنی های ویتنام است. بیشتر از نیمی از محصولات کشاورزی کشور ویتنام برنج است پس تعجبی ندارد وقتی بگوییم فضای این منطقه با مزرعه های برنج پر شده است. چون این منطقه در حقیقت بخش مهمی از محصولات کشاورزی کشور ویتنام را فراوری می کند. وقتی شما در چنین ناحیه ای زندگی کنید درمی یابید که زندگی تان در این ناحیه وابسته به رودخانه است. به طور مثال برای دسترسی به دهکده های مجاور شما جاده ای ندارید بلکه باید به وسیله رودخانه به این دهکده ها رفت و آمد کنید.

4) مویی نه Mui NE

ساحلی که در جنوب دهکده ماهیگیری مویی نه وجود دارد در گذشته ساکنان کمی داشته. اما در سالهای اخیر این منطقه توسعه یافته و متحول شده. این مکان به خاطر وجود جریانهای قدرتمند دریایی و نسیم های قوی از مکانهای مورد علاقه موج سواران است. امکان ندارد به مویی سفر کنید و از تل های ماسه ای مشهور آن بازدید نکنید. این تل های ماسه ای در فاصله اندکی از شمال شهر قرار گرفته اند. این منطقه ماسه ای وسیع، در زمان غروب، منظره های دیدنی و فوق العاده ای از پانوراما را پیش روی مسافران قرار می دهد.

5) تراس های ساپا Sa Pa Terraces

یکی از شهرهای شمال غربی ویتنام شهر ساپا است. این شهر در نزدیکی مرز چین واقع شده است. بین شهر ساپا و کوه فانسیپان Fansipan و در پس زمینۀ جنگلهای بامبو، شما می توانید تراس های برنج را مشاهده کنید. مردم محلی ساکن در کوهستانهای Hmong، Giay، Dao و Tay در این زمینها، سبزیجات، برنج و ذرت را کشت می نمایند.

6) فوکائو Phu Quoc

بزرگترین جزیره کشور ویتنام که در برابر خط ساحلی کشور کامبوج قرار گرفته است، فوکائوک نام دارد. این منطقه در حقیقت منطقه ای دست نخورده و بکر مشابه پوکت است که سواحل زیبا، صخره های مرجانی و جنگل های بکر استوایی دارد. شبکه خبر ABC ساحل بای دای (Bai Dai) به معنی ساحل طویل در این منطقه را به عنوان یکی از 5 ساحل زیبا و تمیز دنیا انتخاب نموده است. البته شهرت این جزیره در دنیا تنها به دلیل مناظر دل انگیز طبیعی و ساحل زیبایش نیست. بلکه به خاطر سس ماهی تخمیرشده آن نیز می باشد.

7) هوی آن Hoi An

دهکده ماهی گیری هوی آن در خط ساحلی دریای جنوبی چین، یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است. این ناحیه از قرن شانزدهم میلادی یک بندر بین المللی محسوب می شده. این محل به دلیل کانال های باریکی که در سراسر آن کشیده شده. به ونیز ویتنام شهرت دارد. مدتها قبل کشتی های تجاری به شهر دا نانگ منتقل شدند اما این شهر همچنان نقش قدرتمند خود را در این منطقه دارد. در کوچه پس کوچه های هوی آن مغازه های بسیاری وجود دارد که از نظر ظاهری به فروشگاهها و مغازه های چینی شبیه دارند.

8) دریاچه هو آن کیه م Hoan Kiem Lake

دریاچه هو آن کیه م (در زبان محلی شمشیر بازگردانده شده) یکی از اصلی ترین نقاط زیبای شهر، دیدنی های ویتنام و منطقه تفریحی محبوب مردم محلی دریاچه خو آن کیه م محسوب می گردد. این دریاچه در منطقه تاریخی هانوئی قرار گرفته است. نام این مکان براساس افسانه ای محلی است که بر طبق آن خدایان شمشیری جادویی به پادشاه Le loi اهدا می نمایند. پادشاه از این شمشیر استفاده می کند و چینی های متجاوز را از کشور بیرون می کند و سپس شمشیر را به خدای دریاچه (خدای لاکپشت طلایی) برمی گرداند.

9) پاگوداتین مو Thien Mu Pagoda

در زبان ویتنامی پاگودا در حقیقت یک معبد است. معابد متعددی در ویتنام بنا شده اما یکی از معابد قدیمی این کشور که در سال 1601 و دوران حکمرانی اشراف زاده های Nguyen بنا شده و همچنین بلندترین پاگودا در ویتنام می باشد و از زیباترین جاذبه های گردشگری ویتنام و دیدنی های ویتنام می باشد. پاگودای تین مو با هفت طبقه در منطقه هوئه می باشد. در ابتدای ساخت، این معبد بسیار ساده بوده اما با گذر زمان گسترش پیدا نموده و از سادگی خود در آمده و پیچیدگی هایی پیدا نموده است.

10) خلیج هالونگ Ha Long Bay

خلیج هالونگ (در ویتنامی به معنای خلیج اژدهای فرود آمده) در شمال ویتنام واقع شده است. این خط ساحلی 120 کیلومتری با صدها جزیره متنوع که هرکدام پوشش گیاهی و جنگلی منحصر به خود را دارند در کنار هم شبیه به ستونهای سنگ آهکی فوق العاده زیبایی به نظر می آیند. از بهترین جاذبه های توریستی در کشور ویتنام محسوب می گردد. ناگفته نماند که تعداد زیادی از این جزیره ها توخالی هستند است. این نوع از جزایر غارهای بزرگی دارند. اما تعدادی دیگر از آنها دریاچه های زیبایی دارند و در برخی از این جزیره ها ماهی گیران دهکده هایی برپا نموده اند و به کار صید ماهی مشغول می باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 280

به "سفر به ویتنام ، بهشتی برای گردشگران ماجراجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ویتنام ، بهشتی برای گردشگران ماجراجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید