آغاز بازسازی سنگ های بدنه آرامگاه خیام نیشابوری

به گزارش فروشگاه کوچک، ایلنا/ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور از آغاز بازسازی سنگ های بدنه آرامگاه خیام نیشابوری اطلاع داد.

آغاز بازسازی سنگ های بدنه آرامگاه خیام نیشابوری

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

محمداسماعیل اعتمادی با اشاره به اینکه سنگ های بدنه آرامگاه خیام طی سالهای 1338 تا 1341 شمسی احداث شده، اضافه نمود: سنگ های بدنه و پایه های مقبره آرامگاه بر اثر مرور زمان، نزولات جوی، تغییرات دمایی و آب و هوایی دچار فرسودگی، فرسایش، و ترک خوردگی و رانش شده که پس از آنالیز، مطالعه و آسیب شناسی نسبت به تعمیر آنها اقدام شده است.

او اظهار کرد: ابراهیم رفعتی کلات از پیشکسوتان و هنرمندان چیره دست بازسازی تزئینات ابنیه تاریخی به همراه گروهی دیگر از کارشناسان و بازسازیگران، این پروژه را انجام خواهد داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی نیشابور با اشاره به اینکه در ساخت این بنا از آهن، بتن، سنگ و کاشی استفاده شده، یادآور شد: آرامگاه خیام توسط شادروان هوشنگ سیحون، آرشیتکت نامی ایران طراحی و توسط شرکت کا. ژ.ت در سال 1338 احداث شده و در اردیبهشت 1341 مورد بهره برداری قرارگرفته است.

مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه خیام یکی از مهمترین مراکز جهانگردی استان خراسان رضوی بشمار می رود. این مجموعه در پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر نیشابور قرار گرفته و هرسال بیش از یک و نیم میلیون نفر جهانگرد داخلی و حدود 20 هزار نفر جهانگرد خارجی از این مجموعه بازدید می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1389

به "آغاز بازسازی سنگ های بدنه آرامگاه خیام نیشابوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی سنگ های بدنه آرامگاه خیام نیشابوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید