شوک بزرگ به دنیای هوش مصنوعی، سم آلتمن اخراج شد

به گزارش فروشگاه کوچک، زومیت نوشت: بر اساس بیانیه رسمی OpenAI، سم آلتمن دیگر جایی در این شرکت ندارد. OpenAI خالق چت بات محبوب ChatGPT است.

شوک بزرگ به دنیای هوش مصنوعی، سم آلتمن اخراج شد

شرکت OpenAI، خالق ChatGPT، در بیانیه ای غیرمنتظره اعلام نمود سم آلتمن، مدیرعامل، اخراج شده است. در بخشی از بیانیه می خوانیم که اخراج آلتمن نتیجه فرآیند آنالیز ژرف اندیشانه به وسیله هیئت مدیره است.

OpenAI می گوید صادق نبودن با اعضای هیئت مدیره، عامل اخراج آلتمن است؛ چون این رفتار باعث شده بود که آلتمن در انجام مسئولیت هایش ناتوان باشد. در ادامه بیانیه می خوانیم: هیئت مدیره دیگر به توانایی آلتمن برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.

  • آیا سفر در زمان واقعا امکان پذیر است؟

با اخراج سم آلتمن، قرار است میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، موقتا در جایگاه مدیرعامل این شرکت قرار بگیرد. این تغییر از همین امروز اعمال می گردد. OpenAI می گوید که جست وجو برای مدیرعامل بعدی را آغاز خواهد نمود.

بر اساس ادعای منابع مطلع، هیچ یک از کارمندان OpenAI تا قبل از انتشار بیانیه مطبوعاتی این شرکت از اخراج شدن سم آلتمن خبر نداشتند.

اخراج شدن سم آلتمن شوک بزرگی به هواداران OpenAI و دنبال کنندگان صنعت هوش مصنوعی وارد می نماید. او از زمان محبوبیت انفجاری ChatGPT، به چهره OpenAI و یکی از مدیران سرشناس حوزه هوش مصنوعی تبدیل شده بود.

آلتمن هفته گذشته اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI را برگزار کرد؛ کنفرانسی که محفل رونمایی سرویس هایی هیجان انگیز ازجمله ابزاری برای ساخت نسخه های اختصاصی ChatGPT بود. آلتمن بعلاوه پنج شنبه هفته گذشته در اجلاس سازمان همکاری های مالی آسیا-پاسفیک (APEC) سخنرانی کرد.

مایکروسافت که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری نموده است، در بیانیه ای مطبوعاتی می گوید که به همکاری با این شرکت ادامه خواهد داد: ما همکاری بلندمدتی با OpenAI داریم و در همین حین که نسل بعد هوش مصنوعی را در دسترس مشتریان مان قرار می دهیم، مایکروسافت به میرا و تیمش متعهد می ماند.

سم آلتمن هم بنیان گذار OpenAI است و در ابتدا به همراه ایلان ماسک یکی از رؤسای هیئت مدیره این شرکت بود. ماسک در سال 2018 از OpenAI جدا شد تا روی تسلا متمرکز گردد؛ او حالا شرکتی اختصاصی به نام x.AI دارد.

OpenAI در بیانیه جدیدش گفته است که گرگ بروکمن، هم بنیان گذار، دیگر به عنوان رئیس هیئت مدیره شناخته نمی گردد؛ البته بروکمن همچنان به فعالیت در OpenAI ادامه خواهد داد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2371

به "شوک بزرگ به دنیای هوش مصنوعی، سم آلتمن اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک بزرگ به دنیای هوش مصنوعی، سم آلتمن اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید