قطار گردشگری روی ریل همدان

به گزارش فروشگاه کوچک، نزدیکی همدان به پایتخت در طول سال می تواند بر ورود گردشگران تهرانی به همدان بیفزاید که این امر خروج همدان از فصلی بودن گردشگری را نوید می دهد.

قطار گردشگری روی ریل همدان

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

طبق برنامه ریزی اجرا شده قرار است این قطار هفته ای یک سفر به همدان داشته باشد و در هفته های آینده تورهای 2 و اقامت یک شب گردشگران در استان رقم خواهد خورد. قطار رفت و برگشت تهران - همدان حدود 300 گردشگر را از تهران به همدان منتقل می نماید که مسافران آن در قالب سفری یک روزه از جاذبه های تاریخی و طبیعی همدان خواهند کرد.

با توجه به نزدیکی همدان به تهران استفاده از زیرساخت های مناسب حائز اهمیت است و این زیرساخت های ارتباطی نظیر راه آهن، فرودگاه و آزادراه می تواند در معرفی ظرفیت های گردشگری همدان تاثیرگذار باشد.

صنعت گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و توسعه جوامع است که عوامل محیطی و انسانی می توانند شکوفایی آن را رقم بزنند، اما استان همدان با یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری آنگونه که باید جایگاه خود را در این بخش بدست نیاورده است.

در چند سال گذشته مسئولان استان همدان با اجرای طرح های گردشگری سعی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشتند که برگزاری رویداد همدان 2018 در این بین ننقش بسزایی داشت.

یکی از عواملی که تا کنون بر رشد صنعت گردشگری همدان تاثیر گذار بوده پیگیری مسئولان اجرایی و تاکید استاندار همدان به توسعه صنعت گردشگری بوده که راه برون رفت از مسائل مالی و توسعه استان همدان را جذب گردشگران داخلی و خارجی و سرمایه گذاران گردشگری می داند.

راه اندازی قطار گردشگری همدانروزهای انتهای سال 97 قطار همدان - تهران و بالعکس با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، فعالیت خود را شروع کرد. این قطار در مدت سه ساعت و 20 دقیقه جهت همدان-تهران را درمی نوردد. هر کدام از این قطارها با داشتن جایگاه اتوبوسی بین 300 تا 320 مسافر را جابجا می نمایند.

تهران و بالعکس در ماه های اخیر به دلیل استقبال کم شهروندان با مسائلی روبرو شد از همین حیث مسئولان به دنبال راهکاری برای جذب بیشتر شهروندان و گردشگران از این خطوط ریلی بودند که راه اندازی قطار گردشگری یکی از بهترین شیوه ها معرفی گردید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این ارتباط می گوید: در راستای جذب بیشتر گردشگران، نخستین قطار گردشگری همدان با 180 مسافر از تهران به همدان رسید.

علی خاکسار اضافه کرد: این گروه گردشگر یک تور یک روزه همدانگردی را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: گردشگران این قطار با هدف بازدید از دهکده تفریحی و توریستی به همدان سفر نموده که ساعات زیادی را در این منطقه خواهند بود و در انتها بازدید کوتاهی از سایر جاذبه های گردشگری شهر همدان خواهند داشت.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 321

به "قطار گردشگری روی ریل همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار گردشگری روی ریل همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید