لزوم استفاده کلیه بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی از گاز اکسیژن طبی استاندارد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، کلیه مراکز پزشکی و بیمارستان ها موظفند از اکسیژن طبی استاندارد استفاده نمایند.

لزوم استفاده کلیه بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی از گاز اکسیژن طبی استاندارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اردبیل، هاشم علایی در کمیته فنی اداره کل با اشاره به اجباری بودن استاندارد گاز اکسیژن طبی، شیر و سیلندر محتوی گفت: با توجه به اینکه گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، کلیه مراکز پزشکی و بیمارستان ها موظفند از اکسیژن طبی استاندارد استفاده نمایند.

علایی با اعلام این خبر گفت: گاز اکسیژن طبی به علت ارتباط مستقیم با سلامت بیماران بسیار حائز اهمیت است لذا به منظور حفظ سلامت و ایمنی بیماران و جلوگیری از خطراتی که ممکن است در اثر استفاده از گاز اکسیژن با خلوص پائین تر از استاندارد حادث شود، این محصول باید مطابق استاندارد های ملی مربوطه فراوری شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در آخر اظهارداشت: کلیه فراوری نمایندگان این فرآورده می بایست در فراوری گاز اکسیژن طبی، الزامات استاندارد را رعایت نمایند. براساس استاندارد ملی مربوط ، درصد خلوص اکسیژن طبی در سیلندر ها باید حداقل 99 درصد می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2011

به "لزوم استفاده کلیه بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی از گاز اکسیژن طبی استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم استفاده کلیه بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی از گاز اکسیژن طبی استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید