معرفی 8 مورد از برترین سقف های شیروانی ویلا

به گزارش فروشگاه کوچک، در منطقه ها پرباران انتخاب برترین سقف شیروانی، موضوعی بسیار بااهمیت است. شمال کشور و قسمت های کوهستانی کشور عزیزمان ایران در فصول سرد سال، شاهد روزهای بارانی فراوانی است و اگر پوشش سقف به درستی انتخاب نشود، نشت آب باران به داخل خانه آسیب جدی به زیبایی آن وارد می نماید و هزینه تعمیرات زیادی به همراه خواهد داشت.

معرفی 8 مورد از برترین سقف های شیروانی ویلا

سقف های شیروانی به علت شکل ظاهری و نوع ساخت، به خوبی آب باران را به سمت زمین راهنمایی می کنند و عدم جمع شدن آب باران در پشت بام از بروز خسارات جبران ناپذیر پیشگیری می نماید.

اصولاً شیروانی ها را به یاری ورق های مخصوص شیروانی اجرا می کنند. ورق ها به واسطه پوشش کامل سقف به خوبی از ورود آب باران و برف به فضای داخلی خانه پیشگیری می نماید.

آیرومارت فروشنده انواع ورق سیاه، گالوانیزه و ورق های مخصوص شیروانی آماده ارائه قیمت روز ورق شیروانی در سایت فروشگاهی خود می باشد. در صورت تمایل به دریافت قیمت می توانید با شماره 02145306 تماس حاصل نموده و یا به سایت iromart.com مراجعه کنید. در ادامه به معرفی انواع شیروانی ها می پردازیم:

1. سقف شیروانی ساده

سقف شیروانی ساده را همه ما حداقل یک بار دیده ایم. چیزی شبیه به عدد 8 که روی سقف قرار می گیرد. این مدل شیروانی با متریال بسیار زیادی از جمله سفال یا ورقه های فلزی قابل اجرا است. این سقف ها اغلب در منطقه ها پرباران و پربرف استفاده می شوند. ساختار ساده ای دارد و از نظر زیبایی چندان گزینه مناسبی به شمار نمی آید.

2. سقف شیبدار هیپ

سقف شیبدار هیپ را می توان در زمره برترین سقف شیروانی دانست؛ چراکه مقاومت و استحکام بالایی را ایجاد می نماید اما هزینه نصب آن نیز نسبت به دیگر انواع مدل ها بیشتر است. ساختار منظم این مدل سقف شیروانی را می توان مزیت و یا ایراد آن دانست.

این سقف که دارای چهار سطح شیبدار است از دو سطح روی یک یال مشترک و دو سطح در یال مرکزی برخوردار می باشد. اگر از دور به این مدل نگاه بیاندازید شبیه به یک ذوزنقه دیده می گردد. شیب و ابعاد هر کدام از سطوح با دیگری برابر است و از این سقف در منطقه های که بادهای شدید و برف فراوان دارد استفاده می گردد.

3. سقف شیروانی مانسارد

سقف شیروانی مانسارد، با نام های سقف پااسبی و شیروانی چهار ترک نیز معروف است. ویژگی ظاهری این سقف داشتن دو شیب در هر طرف به سمت پایین بوده که پنجره های شیروانی نیز در یک زاویه تند نسبت به قسمت بالا در آن جای گرفته اند. از دیگر نام های این سقف، سقف فرانسوی یا لبه دار است. این سقف دارای شیب زیادی است.

اگر به داشتن اتاق زیرشیروانی علاقه دارید این مدل برترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. از معایب آن عدم تحمل بارش برف زیاد و عدم تخلیه برف در سطوح آن است. ضمناً این مدل احتیاج به هزینه نگهداری بالا است.

4. سقف شیروانی پروانه ای

اگر به سقف های پروانه نگاهی بیاندازید یک حرف V انگلیسی دیده می گردد. جایی که در هر طرف سقف دو ضلع در اثر اتصال به یکدیگر، زاویه بازی ایجاد می کنند که حالت پرواز پروانه را تداعی می نماید. اگر در پی طراحی نمای خانه به سبک مدرن هستید و به حفظ محیط زیست علاقه دارید، این سقف در بین برترین سقف شیروانی مدرن قرار گرفته است و گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پوشش منسجم سقف راه را برای نفوذ رطوبت مسدود می نماید و شما برای این پوشش می توانید ورقه های فلزی را انتخاب کنید. امکان نصب پنجره در اضلاع فوقانی، طراحی دلپذیر و آزاد سقف، امکان جمع آوری آب باران و استفاده از آن، از مزایای استفاده از این طراحی سقف است.

در ساخت ورق شیروانی این سازه ها، از ورق سیاه به عنوان ماده اولیه استفاده می گردد که پس از تبدیل شدن به ورق روغنی، ورق شیروانی را از آن می سازند. بازرگانی آیرومارت این آمادگی را دارد که قیمت ورق سیاه برش خورده را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار دهد تا در زمان مناسب خرید خود را ثبت کنید.

5. سقف شیروانی دنده ای

سقف شیروانی دنده ای، از شکل ظاهری اره الهام گرفته شده است. تمامی سقف های طراحی شده در یک جهت شیب دارند و آب باران از یک سقف روی سقف بعدی سرازیر می گردد. در ابتدا از این طراحی در ساختمان ها صنعتی استفاده می گردد اما زیبایی آن، باعث شد که خانه هایی با سبک مدرن نیز از این شیروانی استفاده کنند.

از مزایای آن می توان قابلیت نصب پنجره های بیشتر و استفاده از نور روزانه را نام برد؛ اما همین پنجره ها فرصت وارد شدن رطوبت به داخل خانه را نیز فراهم می کنند. هزینه طراحی این شیروانی بالا است و احتیاج به نگهداری و مراقبت دارد. از این شیروانی در منطقه های که برف سنگین را تجربه می کنند مناسب نیست.

6. سقف شیروانی کلاهکی

این مدل شیروانی در زمره برترین سقف شیروانی ها قرار می گرفت؛ اما به تازگی از محبوبیت آن کم شده است. دارای چهار بر است و که دو ضلع فوقانی آن دارای شیب ملایم و دو ضلع تحتانی آن شیب تند دارند. به این شکل در قسمت جلوآمدگی آن می توان یک بالکن یا ایوان طراحی نمود.

این مدل سقف، می تواند فضای زندگی شما را با ایجاد اتاق بیشتر بزرگ نماید و به ساختمان شما چندین اتاق زیرشیروانی اضافه کند. این جلوآمدگی علاوه بر ایجاد تراس، دیوارها را از آسیب باران محفوظ می دارد.

آب باران و برف به راحتی روی سقف حرکت نموده و سقف دوام و استحکام بالایی دارد. طراحی این سقف پیچیده است و ممکن است قسمت هایی از آن که به شکل V با هم تلاقی دارند محل مناسبی جهت جمع شدن آب باران و برف باشد.

7. سقف شیروانی مدل جعبه

اولین بار آمریکایی ها متوجه شدند که با نامتقارن ساختن سقف شیروانی می توانند فضای بیشتری در خانه فراهم کنند. آن ها با کوتاه گرفتن یک سمت سقف شیروانی و بلندتر گرفتن طرف دیگر آن، شرایطی ایجاد کردند که آب باران و برف به راحتی سرازیر گردد، هزینه کمتری برای ساخت سقف صرف گردد و بعلاوه فضای بیشتری به وسیله شیروانی پوشش داده گردد.

نامتقارن بودن سقف نیز برای افرادی که تمایلی به سبک های سنتی ندارد گزینه مناسبی بود. از ایرادات این مدل می توان به پیچیده بودن فرایند ساخت و کوتاه شدن سقف برخی اتاق ها اشاره داشت.

8. سقف شیروانی خمیده

شیروانی خمیده از جمله برترین سقف شیروانی مدرن حال حاضر جهان است. مقدار خمیدگی این سقف بسته به عوامل مختلف فرق دارد اما مهم ترین ویژگی این مدل زیبایی است که به محیط داخلی و نمای خارجی خانه می بخشد.

از دیگر مزایای این مدل مقاومت قابل توجه آن در برابر طوفان و استحکام بالای آن اشاره داشت. مقدار شیب آن به وسیله طراح و مهندسین تخمین زده می گردد اما اگر شیب این خمیدگی بیشتر باشد جهت سرازیر کردن آب باران بهتر خواهد بود. تنها ایراد این مدل هزینه های بالای ساخت این سقف شیروانی است.

کلام آخر

در این مقاله با تعدادی از برترین سقف شیروانی های مدرن روز جهان آشنا شدید. هر کدام از آن ها در شکل ظاهری با هم متفاوت بودند اما وجه شباهت همگی احتیاج به استفاده از متریال مناسب جهت ساخت آن ها بود.

متریال استفاده شده در آن ها باید توانایی مقاومت در برابر عوامل محیطی به خصوص رطوبت را داشته باشد. همان طور که می دانید یکی از برترین و مقاوم ترین متریال جهت ساخت شیروانی ها ورق گالوانیزه است.

این ورق در برابر رطوبت مقاومت فوق العاده دارد. در صورت تمایل به دانستن قیمت ورق گالوانیزه امروز می توانید با شماره 02145306 تماس حاصل نموده و از مشاوره کارشناسان آیرومارت بهره مند شوید.

منبع: اتاق
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2288

به "معرفی 8 مورد از برترین سقف های شیروانی ویلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 8 مورد از برترین سقف های شیروانی ویلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید