موافقت دادگاه قانون اساسی ترکیه با انحلال حزب معارض دموکراتیک خلق ها

به گزارش فروشگاه کوچک، دادگاه عالی قانون اساسی ترکیه امروز (دوشنبه) ضمن تایید کیفرخواست دادستانی این کشور با انحلال حزب معارض دموکراتیک خلق ها، موافقت کرد.

موافقت دادگاه قانون اساسی ترکیه با انحلال حزب معارض دموکراتیک خلق ها

بهترین تجربه سفر را با تور لوکس ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه المیادین، نخستین اقدام اجرا شده برای انحلال این حزب که از سوی بخش هایی از نمودهای ترکیه حمایت می گردد، در فوریه سال 2018 از سوی حزب وطن شروع شد.

رهبران حزب وطن (حزب کارگر سابق) وجود تصاویر عبدالله اوجلان در کنگره حزب دموکراتیک خلق ها و نقدها شدید رهبران حزب دموکراتیک خلق ها علیه ارتش ترکیه را علت اصلی تعطیلی این حزب اعلام کردند.

زمستان گذشته، چند روز پس از درخواست تعطیلی این حزب معارض از سوی رهبران حزب وطن، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی حزب دموکراتیک خلق ها را نه یک حزب سیاسی بلکه شعبه ای از پ.ک.ک خواند.

بهمن ماه گذشته پس از اظهارات دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی مبنی بر وجود ارتباط حزب دموکراتیک خلق ها با پ.ک.ک، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه وارد میدان شد و موضوع تعطیلی این حزب معارض را عنوان نمود.

دادستانی کل ترکیه در شروع ماه ژوئن 2021 شکایتی را علیه این حزب مخالف به دادگاه قانون اساسی برد. در کیفرخواست 850 صفحه ای دادستان حزب دموکراتیک خلق ها از جمله به جدایی طلبی متهم شده و ممنوعیت فعالیت این حزب و بعلاوه ممنوعیت فعالیت سیاسی 500 تن از اعضای این حزب خواسته شده است.

حزب دموکراتیک خلق ها ضمن رد ادعای دادستان اقدام برای ممنوعیت این حزب را کودتای سیاسی توصیف نموده است.

قرار بود 15 عضو دادگاه قانون اساسی اکنون امروز دوشنبه 21 ژوئن در خصوص پذیرش یا رد درخواست دادستان تصمیم بگیرند. برای پذیرش درخواست دادستان کسب اکثریت دو سوم آرا لازم است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1784

به "موافقت دادگاه قانون اساسی ترکیه با انحلال حزب معارض دموکراتیک خلق ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت دادگاه قانون اساسی ترکیه با انحلال حزب معارض دموکراتیک خلق ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید