میدان دام قدیم بیرجند از یکشنبه تعطیل می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، محمد علی بخشی در این رابطه اضافه نمود: پس از سالها کوشش و پیگیری خاتمه میدان دام قدیم بیرجند که چندین سال در حاشیه شهر واقع گردیده بود با پیگیری دامپزشکی و همراهی مسئولان استان تعطیل می گردد.

میدان دام قدیم بیرجند از یکشنبه تعطیل می گردد

وی با بیان اینکه تعطیل کردن میدان عرضه دام قدیم تنها بر عهده اداره کل دامپزشکی استان نبود، گفت: چندین سال است که میدان عرضه دام جدید در حومه روستای حسین آباد افتتاح گردیده ولی متاسفانه فروش و عرضه دام میدان قدیم همچنان ادامه داشت.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و مخاطرات بهداشتی که این مرکز برای سلامت مردم داشت پس از سالها با همراهی همه دستگاه های ذیربط تعطیل می گردد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی توضیح داد: برای ممانعت از خرید و فروش دام در میدان دام قدیم و برخی مناطق غیر مجاز دیگر برخوردهایی با عرضه نمایندگان غیرقانونی دام در حاشیه شهر داشتیم ولی در نهایت با برگزاری جلسه مشترک با نمایندگانی از دلالان دام، سازمان جهادکشاورزی، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، اتحادیه دامداران و غیره، ضمن توجیه فعالان حوزه دام مقرر شد تا خرید، فروش و عرضه دام فقط در میدان دام جدید انجام گردد.

بخشی گفت: در این جلسه مطرح شد میدان جدید عرضه دام بیرجند گنجایش انتقال تمام فروشندگان به این محل را دارد تا کوشش های صورت گرفته و هزینه های انجام گردیده برای میدان دام جدید که کاملا بهداشتی و مورد تایید دامپزشکی است ندیده گرفته نگردد و با عرضه دام در میدان دام قدیم که هیچ نظارتی بر آن نیست و مورد تایید نمی باشد برای مردم در حوزه سلامت مشکلی پیش نیاید که در نهایت اعلام موافقت از طرف دلالان صورت گرفت و این مهم پس از حدود 10 سال پیگیری به پایان رسید.

وی تاکید نمود: دامپزشکی فقط در میدان دام جدید ارائه خدمات بهداشتی دارد و خیران می توانند جهت خرید دام قربانی به این مرکز مراجعه نمایند.

معاون سلامت دامپزشکی استان از همه خیران خواست با توجه به مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی ذبح دام در منازل و معابر برای همشهریان، ذبح دام را در کشتارگاه و تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 12

به "میدان دام قدیم بیرجند از یکشنبه تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان دام قدیم بیرجند از یکشنبه تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید