هفته قم و بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: با حضور شهردار قم در تایلند هفته قم و بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار می گردد.

هفته قم و بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار می گردد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران از قم، هیئت اعزامی استان قم به تایلند با حضور شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان استانی، در میان استقبال گسترده مردم شهر آیوتایای تایلند، وارد این شهر شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم در گفت وگو با خبرنگاران، با تشریح بعضی برنامه های هفته فرهنگی قم در تایلند، گفت: شهر آیوتایا، محل زندگی و دفن شیخ احمد قمی است که نزدیک به 400 سال قبل با ورود به تایلند امروزی و صیام، سبب مسلمان شدن جمعیت بسیاری در این کشور شده است.

علی حاجی رضا اضافه کرد: شیخ احمد قمی در میان مردم امروزی تایلند نیز بسیار محبوب است زیرا در دوران حضور خود، فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داده است و تا حد وزارت پادشاه وقت بالا رفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم توضیح داد: شهرداری قم با همکاری مسئولان استان با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت و برقراری روابط فرهنگی و تجاری، مراوداتی را در حاشیه اجلاس کلانشهرهای آسیایی با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسئولان این شهر شروع کرد و در این جهت از یاری و همکاری جامعة المصطفی العالمیة نیز بهره برده است.

وی اضافه کرد: هیئت اعزامی از قم در میان استقبال مردم و مسئولان محلی وارد مدفن شیخ احمد قمی شده است و یکی از مسوولین تایلندی به ما گفت، ما 400 سال منتظر ورود قمی ها به تایلند بودیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم، از همراهی هنرمندان قمی با هیئت اعزامی اطلاع داد و گفت: تبلیغات محلی خوبی برای برگزاری هفته فرهنگی قم صورت گرفته و ما علاوه بر هدف فرهنگی، اهداف مالی را نیز دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه به علت عدم حضور ایرانی ها در این شهر تایلند، بسیاری از نوادگان شیخ احمد قمی که همچنان پسوند قمی را در فامیل خود دارند، بودایی شده اند و پس از ابراز علاقه ایشان، یکی از اهداف این سفر، آشنایی این افراد با فرهنگ اسلامی و کوشش برای برگرداندن ایشان به دامن اسلام اصیل است.

م

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 353

به "هفته قم و بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هفته قم و بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته قم و بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید