ویروس کرونا؛ آیا تنقلات می توانند ناقل کرونا باشند؟

به گزارش فروشگاه کوچک، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ناقل بودن مواد خوراکی مانند چیبس، پفک و لواشک به ویروس کرونا توضیحاتی داد.

ویروس کرونا؛ آیا تنقلات می توانند ناقل کرونا باشند؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانیدرباره تقویت سیستم ایمنی بدن در روز های کرونایی گفت: باتوجه به بروز ویروس کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن احتیاجمند یک رژیم غذایی سالم هستیم.

او اضافه نمود: در این روز های کرونایی یا روز های عادی وقتی که تنقلات را در رژیم غذایی جایگزین می کنیم به این معناست که یا داریم میزان بیشتری انرژی علاوه بر احتیاج بدن دریافت می کنیم یا اگر این طور نباشد جایگزین مواد غذایی سالمی می گردد که باید در میان وعده ها مصرف شوند.

جوزدانی توضیح داد: برای مثال افراد در میان وعده ها به طور معمول از شیر، میوه جات، انواع مغز ها استفاده می نمایند، اما اگر تنقلاتی مانند چیبس، پفک و ... را جایگزین کنیم قطعا داریم از مواد غذایی سالم کمتر استفاده می کنیم یا بیشتر از احتیاج بدن مصرف می کنیم که در نهایت باعث افزایش وزن بدن و چاقی خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افزایش وزن و چاقی عاملی است که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می نماید به این علت که در واقع اضافه وزن یکی از عواملی است که باعث می گردد فاکتور های التهابی به خصوص بافت چربی در بدن ترشح نمایند که این فاکتور های التهابی خودشان در واقع می توانند عاملی باشند که بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها تضعیف نمایند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: بنده توصیه می کنم اگر افراد تمایل به مصرف تنقلات دارند از ذرت های بو داده استفاده نمایند؛ چرا که میزان انرژی دریافتی از این مواد به مقدار چیبس و پفک بسیار کم بوده و سالم تر از آنهاست؛ البته این ذرت های بود داده را می توان در خانه هم آماده کرد و نک و روغن کافی و با مقدار کم به آن ها هنگام پخت افزود.

جوزدانی درباره صحت داشتن یا نداشتن لواشک های ناقل ویروس کرونا گفت: اگر لواشک معمولا به صورت کارخانه ای و مکانیزه فراوری گردد همانند چیبس و پفک دیگر دست انسانی داخل آن دخالت نداشته و باید به خوبی بعد از خرید شسته شوند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1040

به "ویروس کرونا؛ آیا تنقلات می توانند ناقل کرونا باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ آیا تنقلات می توانند ناقل کرونا باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید