پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو به زودی فعال می شوند

به گزارش فروشگاه کوچک، رییس کمیسیون مالی مجلس در دیدار با مدیرعامل ایمیدرو از توافق صورت گرفته جهت فعالسازی پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو در آینده نزدیک اطلاع داد.

پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو به زودی فعال می شوند

به گزارش خبرنگاران، نشست مشترک دکتر محمدرضا پورابراهیمی با مدیرعامل ایمیدرو و معاونان ایشان با حضور رییس اتاق بازرگانی کرمان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور مالی استانداری براساس توافقات قبلی اجرا شده با استاندار کرمان مبنی بر پیگیری مباحث معدنی استان برگزار گردید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در این نشست گفت: موضوعات مربوط به حوزه معدنی با توجه به ذخائر بالای آن در استان کرمان نیازمند توجه جدی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از بهره برداری های معدنی در کشور از استان کرمان انجام می گردد و این مسئله توجه بیشتر دولت به مباحث معدنی در استان کرمان را می طلبد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به دعوت قبلی و مصوبات چند هفته قبل در کرمان با حضور استاندار این نشست جهت به پیگیری مباحث معدنی مذکور برگزار گردیده است.

مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت معادن در استان و بهره برداری از آنها ارائه کرد و حضور ایمیدرو در کرمان را فرصتی برای افزایش توانمندی های معدنی استان دانست که باید هر چه بیشتر عملیاتی گردد.

بنا بر این گزارش در این نشست مقرر شد تا پهنه جدید معدنی منطقه راین - گلباف برای امر مطالعات اکتشافی در دستور کار قرار گرفته و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی یک هفته آینده تیم تخصصی ایمیدرو به کرمان سفر کند و شروع مطالعات اکتشافی در این پهنه معدنی عملیاتی گردد.

همچنین مقرر شد مجموع مطالعات اجرا شده در پهنه معدنی شهرستان راور که اطلاعات مربوط به ذخایر معدنی آن معین شده، برنامه بهره برداری آن و یا پیشنهاد واگذاری سرمایه گذاری سریع تر اجرایی گردد.

با توجه به تکالیف قانونی در حوزه زیرساخت ها، هشت پروژه زیرساختی در حوزه معادن استان به ایمیدرو با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان ارائه شد و مقرر شد عملیات زیرساختی در حوزه های ماموریت های اجتماعی در مناطق انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 163

به "پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو به زودی فعال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهنه های معدنی متعلق به ایمیدرو به زودی فعال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید