پیش نویس قانون تازه چین برای مقابله با تخلفات قیمت گذاری آنلاین

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رگولاتور بازار چین پیش نویس قانونی را در مورد مجازات فعالیت های قیمت گذاری های غیرقانونی منتشر کرد. این قانون مربوط به کاهش قیمت زیاد و اقدامات پلتفرم های آنلاین در مورد قیمت گذاری های مختلف یک کالا بر اساس رفتار مشتری است.

پیش نویس قانون تازه چین برای مقابله با تخلفات قیمت گذاری آنلاین

قوانین مذکور نوترین کوشش های اداره دولتی تنظیم بازار چین (SAMR) برای کنترل پلتفرم های اقتصاد الکترونیک است.

لو ژنوانگ مدیر ارشد شرکت Wanquing Consultancy در شانگهای می گوید: قیمت گذاری های مختلف برای یک کالا، رفتاری شایع در پلتفرم های آنلاین و البته چالشی پنهان برای مشتریان عادی است. زیرا کاربران به راحتی نمی توانند آن را رصد نمایند.

طی سال های گذشته مصرف نمایندگان در شبکه های اجتماعی از پلتفرم های تجارت الکترونیک گله نموده اند. آنها شکایت داشتند که این شرکت ها برای یک کالای خاص قیمت یکسانی مشخص ننموده اند.

در قوانین پیشنهادی نو علاوه بر قیمت گذاری های مختلف برای یک کالا، وضع یارانه هایی که سبب می گردد قیمت یک محصول کمتر از هزینه فراوری آن گردد، هم ممنوع است.

جریمه 0.1 تا 0.5 درصدی فروش سالانه یک کسب و کار تا تعلیق فعالیت ها از جمله مجازات هایی است که برای نقض این قوانین در نظر گرفته شده است.

در ماه آوریل رگولاتور بازار جلسه ای با حضور شرکت های تجارت الکترونیک از جمله JD و Meituan و Ele.me (زیر مجموعه علی بابا) و Trip و Didi Chuxing تعهد کردند از اطلاعات کاربران برای دریافت قیمت های بیشتر از مشتریان قدیمی شان استفاده ننمایند.

این در حالی است که یک ماه قبل (مارس) خبرگزاری شینهوا در گزارشی اشاره نمود شرکت زیر مجموعه علی بابا بلیت سفر هوایی یک راستا خاص را برای مشتریان قدیمی با قیمتی بالاتر عرضه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1803

به "پیش نویس قانون تازه چین برای مقابله با تخلفات قیمت گذاری آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قانون تازه چین برای مقابله با تخلفات قیمت گذاری آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید