چگونه با مسائل تحصیل در خارج از کشور مقابله کنیم

به گزارش فروشگاه کوچک، این روزها بسیاری از جوانان سودای تحصیل در خارج را در سر دارند و بالطبع چنین رویایی حواشی بسیاری نظیر یادگیری زبان و غیره را در پی دارد. ولی همواره همه چیز در زندگی بر وفق مراد پیش نمی رود و تحصیل در خارج نیز از این قاعده مستثنی نیست. با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه با مسائل تحصیل در خارج از کشور مقابله کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه rtp استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

همه افراد با تصورات قبلی و به امید زندگی بهتر وارد کشور جدید می شوند ولی به محض ورود با مسائلی رو به رو شده و حتی بعضی در این موقعیت مجبور به تغییر رویه زندگیشان نیز می شوند. واقعیت امر این است که همه امور را نمی توان تحت کنترل داشت برای مثال می توان به ترک تحصیل اجباری دانشجویان پس از وقوع زلزله فوریه 2011 در نیوزلند اشاره نمود. بعبارت دیگر کلیه امور در زندگی قابل پیش بینی و برنامه ریزی نیستند ولی مشخص اهداف و پیش بینی ابعاد آن ها از لحاظ منطقی، عاطفی و حتی روندهای قانونی در پیشبرد این اهداف بسیار موثر است. در بعضی مواقع ضروری است تا در کشور جدید بصورت مستقل یا با یاری سایرین در خصوص امور مهم تصمیم گیری نموده یا حتی مجبور به بازگشت شوید. در هر صورت، تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده بر عهده خود شماست و پیشنهادات زیر می توانند در چنین مواقعی سودمند واقع شوند.

بازنگری اهداف

یک قدم به عقب بازگردید و اهدافتان را مرور کنید. آیا به آنچه که مدنظرتان بود، دست یافته اید؟ آیا میزان تسلط تان بر زبان پیشرفت نموده است؟ در طی چند هفته نخست دوستان جدید پیدا نموده اید؟ کیفیت کلاس ها و حضورتان در آن ها موثر بوده است؟ اغلب ما تصورات رویاگرایانه ای در رابطه با شرایط زندگی و تحصیل در خارج از کشور داریم که اغلب آن ها دور از واقعیت است. ولی باید بخاطر داشت که تحصیل در خارج یک فرآیند یادگیری است و قبل از اقدام به آن باید نسبت به خود شناخت کافی بدست آوریم. چنانچه اوضاع بر وفق مراد نیست، بهتر است نیم نگاهی به تصوراتمان داشته باشیم. آیا تصوراتمان برای ادامه تحصیل واقع گرایانه بوده است؟ در غیر اینصورت بهتر است آن ها را بازنگری نموده و با دید بازتری به اطراف نگاه کنید.

تمرکز بر موارد تحت کنترل

بی شک هیچ کس توانایی پیش بینی زلزله، تنش های سیاسی، اعتصاب و غیره را ندارد. هرچند احتمال وقوع این موارد بسیار کم است ولی غیر ممکن نیست و بدیهی است که خارج از اراده و کنترل افراد هستند. بهترین کاری که در این شرایط می توان انجام داد پیشگیری از اتلاف وقت است. در واقع یادگیری صرفا در کلاس درس اتفاق نمی افتد و زندگی در محلی جدید خود یک تجربه یادگیری است و در صورت وقوع چنین اتفاقاتی هیچ عذر و بهانه ای برای اتلاف وقت وجود ندارد. در چنین شرایطی می توانید برای خود یک سرگرمی مناسب فراهم کنید و وقت خود را تا زمان تثبیت شرایط و بازگشت به حالت اولیه به بهترین شکل پر کنید.

تفکر مثبت

به جای تمرکز بر روی بعضی نکات خاص در خصوص کشور مقصد، بهتر است افق دید خود را وسعت داده و دامنه تفکر و فعالیت ها را محدود به موارد خاصی نکنید. بعبارت دیگر سعی کنید تا در همه امور تعادل برقرار نموده و از تمرکز بر وجوه منفی خودداری کنید.

اقدامات لازم در مواقع بحرانی

شرایط بحران به مواقعی گفته می گردد که شما و زندگیتان را تحت تاثیر قرار دهد نظیر سرقت، سونامی یا حتی اعلام شرایط حکومت نظامی! طبیعتا در چنین مواردی باید به فکر حفظ امنیت خود باشید و نکات زیر می توانند در چنین شرایطی راهگشا باشند.

تحلیل شرایط

بدیهی است که امنیت شما در الویت قرار گرفته است. در صورت وقوع سرقت یا حمله، اولین اقدام مراجعه به مرکز پلیس و بیمارستان برای رسیدگی است و حتی می توانید با مسئولان دانشگاه برای دریافت یاری تماس بگیرید. همچنین در صورت وقوع ناآرامی های اجتماعی، خشونت یا اتفاقات طبیعی فورا به پناهگاه یا مکانی امن بروید. پس از تامین امنیت جانی، اکنون نوبت اقدامات بعدی است.

تماس با مسئولان دانشگاه

تماس با اساتید و مسئولان دانشگاه و اطلاع رسانی برای اعلام شرایط، اولین و مهم ترین اقدامی است که باید انجام بگیرد زیرا این افراد دارای اختیارات و امکانات ویژه درمانی و امنیتی هستند و در مواقع بحران امنیت شما را تامین یا هدایت های لازم را به شما ارائه خواهند کرد.

تماس با والدین

خانواده تان همواره و تحت هر شرایطی شما را از صمیم قلب دوست دارند و در شرایط بحرانی، بی شک اولین پاسخ آن ها بازگشت به خانه خواهد بود. اگرچه این بهترین راهکار است ولی همواره عملی نیست. به هر حال همواره باید والدین خود را در جریان امور قرار دهید بویژه در مورادی که مجبور به ترک محل هستید. ولی بهتر است تا قبل از صحبت با آنها شرایط را بخوبی تحلیل کنید تا نگرانی بی مورد برای خانواده تان ایجاد نگردد. از قلم نیاندازید که مسئولان دانشگاه در این مسئله نیز می توانند بخوبی شما را هدایت نمایند.

مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور مطبوعه

به عنوان یک فرد خارجی در کشور محل تحصیل و در صورت احتیاج به ترک محل حتما با سفارت کشورتان تماس بگیرید یا بصورت حضوری مراجعه کنید. حتی در سایر شرایط، مراجعه به سفارت می تواند راهگشای مناسبی برای شما باشد زیرا کلیه سفارتخانه ها ملزم به حفظ حقوق شهروندان خود و حمایت از آن ها هستند.

بازگشت...

هیچ دانشجویی علاقه مند به نیمه کاره گذاشتن برنامه تحصیل و بازگشت به کشورش نیست ولی عوامل مختلفی از جمله بیماری، مرگ نزدیکان، حمله یا سرقت، دستور تخلیه بدلیل شرایط حاد سیاسی یا بلایای طبیعی، بحران اقتصادی یا افسردگی در اتخاذ این تصمیم دخیل هستند. البته لازم نیست که در هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج برای این موارد نیز برنامه ریزی کرد ولی اطلاع از آن ها و در نظر دریافت یک درصد احتمال وقوع نیز خالی از فایده نخواهد بود.

مرور برنامه برای ترک زودتر از موعد

اگر بنا به دلایل شخصی مجبور به ترک زودتر از موعد هستید، بهتر است از شرایط و ضوابط برنامه تحصیلی خود برای چنین مواقعی اطلاعات لازم را کسب کنید. برنامه تحصیلی بسیاری از دانشگاه ها دارای شرایط ویژه از جمله پرداخت هزینه بلیط، مرخصی تحصیلی و غیره برای دانشجویانی است که بنا به دلایلی مجبور به بازگشت به خانه هستند ولی استفاده از آن ها بستگی به دلایل بازگشت و پوشش بیمه سفر دانشجو دارد. در صورت وجود هر نکته مبهمی در برنامه تحصیلی، دانشجو این حق را دارد تا کاملا در خصوص آن اطلاع کسب کند یا از مزایای مربوط بهره مند گردد.

برنامه ریزی

ترک تحصیل اجباری احساس چندان خوشایند نیست ولی ضروری است که در این مرحله برای آغاز مجدد برنامه ریزی کنید و حتما از یک مشاور برای این کار یاری بگیرید. هرچند در این مرحله انجام این کار آسان به نظر نمی رسد ولی اشخاصی را تجسم کنید که از ادامه تحصیل شما بسیار خوشحالند و در نظر داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که دچار چنین موقعیتی شده است و این مسئله نباید کلیه امور زندگیتان را تحت شعاع قرار دهد. پس احساسات خود را کنترل کنید و در خصوص تجارب مثبتی که در این دوره به دست آورده اید، فکر کنید.

جستجوی راهکار برای ادامه ....

اگر با وجود شرایط سخت، همچنان علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج هستید، با یاری یک مشاور مجرب برای ادامه راه تصمیم بگیرید. در صورتی که ترم تحصیلی به تازگی آغاز شده می توانید درخواست انتقال داده یا از مرخصی تحصیلی و ادامه تحصیل در ترم های آینده بهره ببرید. شاید در ابتدا این برنامه ریزی اندکی سخت به نظر برسد ولی مشاور با در نظردریافت کلیه شرایط، شما را به بهترین نحو برای اتمام پیروز دوره تحصیلی تان هدایت خواهد نمود. اگر شما نیز دارای تجربه و اطلاعات درباره مسائل و سختی های تحصیل در خارج از کشور هستید، لطفا با خبرنگاران درمیان بگذارید! منبع: gooverseasمنبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 827

به "چگونه با مسائل تحصیل در خارج از کشور مقابله کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با مسائل تحصیل در خارج از کشور مقابله کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید