چین کارمندان کنسولگری آمریکا را از ساختمان بیرون کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، ایسنا نوشت: در پی تصمیم پکن مبنی بر بستن کنسولگری آمریکا در چنگدو در پاسخ به تعطیلی کنسولگری چین در هوستون، کارمندان کنسولگری آمریکا در چنگدو ساختمان کنسولگری را در میان تدابیر شدید امنیتی ترک کردند.

چین کارمندان کنسولگری آمریکا را از ساختمان بیرون کرد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تخلیه ساختمان امروز، یکشنبه در میان تدابیر امنیتی شدید قبل از تعطیلی کنسولگری در روز دوشنبه انجام گرفت.

به رغم دمای بالا تعدادی از افراد در خیابانی که کنسولگری واقع شده و در پیاده روی مقابل درب ورودی به همراه ده ها نیروی پلیس با لباس رسمی و لباس شخصی تجمع کردند.

تعطیلی کنسولگری چین در هوستون و کنسولگری آمریکا در چنگدو به تنش شدید در روابط بین دو اقتصاد عظیم دنیا انجامیده است که عملا از دهه ها به دلیل اختلافات حول تجارت، تکنولوژی، پاندمی کرونا، مطالبات منطقه ای چین در دریای چین جنوبی و اقداماتش در هنگ کنگ در بدترین حالت خود قرار داشت.

مقامات چین تدابیر امنیتی را در خارج از کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو در روز شنبه افزایش دادند.

این تصمیم چین برای بستن کنسولگری در واکنش به ضرب الاجل دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به پکن گرفته شد که تا عصر آدینه برای تخلیه کنسولگری این کشور در شهر هوستون در ایالت تگزاس مهلت داده بود.

وزیر خارجه آمریکا پنج شنبه این کنسولگری را مرکز جاسوسی و سرقت مالکیت فکری خوانده بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1144

به "چین کارمندان کنسولگری آمریکا را از ساختمان بیرون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین کارمندان کنسولگری آمریکا را از ساختمان بیرون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید