چین 2 هزار معدن خود را تا سال 2015 تعطیل می نماید

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: دولت چین وعده داده است تا سال 2015 میلادی حداقل 2 هزار معدن زغال سنگ خود را با هدف ارتقای استانداردهای ایمنی تعطیل کند.

چین 2 هزار معدن خود را تا سال 2015 تعطیل می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ چین با حوادث مرگبار زیادی در صنعت معدن روبرو است و قول داده است تا سال 2015 میلادی بیش از 2 هزار معدن را تعطیل کند. ارتقای استانداردهای ایمنی در معادن چین در اولویت برنامه های دولت پکن قرار گرفته است.

معادنی که قرار است تعطیل گردد کمتر از 90 هزار تن در سال فراوری دارند و در دستیابی به استانداردهای ایمنی کار ناکام بوده اند. بر اساس مصوبه جدید دولت چین، فعالیت کلیه معادن زغال سنگ که کمتر از 300 هزار تن در سال فراوری دارند، متوقف خواهد شد.

وقوع حوادث مرگبار در معادن چین به امری عادی و طبیعی تبدیل شده است و این کشور مرگبارترین حوادث معدنی در دنیا را داراست.بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا طی سال گذشته بیش از 1384 نفر در حوادث معدنی این کشور جان خود را از دست داده اند که دو سوم این حوادث هر سال در معادن کوچک به وقوع می پیوندد.

استانداردهای ایمنی در معادن چین در سال های اخیر بهبود یافته ولی هنوز بخش زیادی از قوانین نادیده گرفته می گردد.چین ذخایر غنی زغال سنگ در اختیار دارد و بیش از 12 هزار معدن زغال سنگ در این کشور فعالیت می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 413

به "چین 2 هزار معدن خود را تا سال 2015 تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 2 هزار معدن خود را تا سال 2015 تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید