کاربرد رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی

به گزارش فروشگاه کوچک، مهمترین فاکتور در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ است. رنگ ها به سه دسته گرم, سرد و خنثی دسته بندی میشوند. رنگ های سرد مانند آبی, سبز, فیروزه ای و … خاصیت آرام بخشی دارند و رنگ های گرم مانند نارنجی, قرمز, زرد و … میتوانند احساسات مختلفی ایجاد نمایند. رنگ های خنثی نیز باعث جلب توجه به سایر رنگ های مجاور خود میشوند, این رنگ ها شامل سیاه, سفید, خاکستری و … هستند. انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی بر اساس سلیقه و روحیات افراد صورت میگیرد و تاثیر هر رنگ با رنگ های دیگر متفاوت است. رنگ های گرم و سرد به صورت تکی و یا ترکیبی در رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرند. در نوشته های پیشین به تاثیر روانی رنگ ها و انتخاب آنها در دکوراسیون داخلی پرداخته شد و هم اکنون در این نوشته سعی شده الگوهای جدید در مورد استفاده از رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی به شما علاقمندان دکوراسیون داخلی معرفی شود. با ما همراه باشید.

کاربرد رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی

به تصویر زیر نگاه کنید. رنگ سبز سرد اقیانوسی که در رنگ آمیزی دیوارها به کار رفته است با زیبایی تمام باعث ایجاد تعادل بین سرویس خواب چوبی, روتختی با رنگ خنثی و کفپوش چوبی به رنگ روشن شده است و یادآور سبک معاصر ساحلی ست که در طراحی آن از طبیعت الهام گرفته میگردد. همانطور که میبینید سایه روشن رنگی که بر روی دیوارها استفاده شده در رنگ آمیزی سقف به کار رفته است که علاوه بر ایجاد جذابیت باعث شده سقف اتاق بلندتر به چشم بیاید.

پالت رنگ های گرم و معاصری که در طراحی داخلی اتاق زیر استفاده شده بسیار شیک و مدرن است. رنگ قهوه ای و سبز به عنوان رنگ های خنثی در این پالت رنگی محسوب میشوند و رنگ آبی که در مجموع رنگ های سرد قرار گرفته است تنوعی ظریف در ترکیب رنگ ها ایجاد نموده است.

رنگ های گرم رایج ترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند اما رنگ های سرد نیز جلوه ای بی نظیر ایجاد میکنند. ترکیب رنگ های سیاه, سفید و آبی علاوه بر اینکه سبک سنتی را حفظ مینمایند فضایی جوان پسند در دکوراسیون ایجاد میکند.

آبی بهترین رنگ برای مکان هایی ست که آب در آنها جریان دارد. در تصویر زیر دکوراسیون حمام را مشاهده میکنید که رنگ آمیزی دیوار و قاب دور پنجره به رنگ آبی روشن است. رنگ آبی حسی سرشار از آرامش در فضا ایجاد میکند.

رنگ قرمز رنگی ایده آل برای راهرو منزل است زیرا حسی گرم و پرانرژی منتقل میکند. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید رنگ قرمز در این راهرو سنتی و رنگ گرم و خنثی کفپوش در کنارهم نمایی زیبا ایجاد نموده است.

رنگ های سرد در طراحی اتاق نشیمن به سبک معاصر بسیار کاربرد دارند. با نگاه به تصویر زیر متوجه میشوید که رنگ غالب در این اتاق نشیمن رنگ آبی دیوارهاست. در کنار رنگ های سرد استفاده از رنگ گرم قرمز, کفپوش و جایگاه های چوبی دکوراسیونی زیبا پدید آورده است.

پالت رنگی اعمال شده در دکوراسیون اتاق زیر ترکیبی از رنگ های طبیعی ست. رنگ آمیزی دیوارهای اتاق با رنگ های متفاوت بهترین روش برای تفکیک فضاهای بزرگ و یا نشان دادن المان های معماری در اتاق است, البته در انتخاب رنگ ها باید هارمونی رعایت گردد.

در آشپزخانه ای که در تصویر زیر مشاهده میکنید از رنگ های گرم برای طراحی دکوراسیون آن استفاده شده است. آنچه که در تصویر زیر به وضوح دیده میگردد رنگ زرد است, از روشنایی ناشی از نور خورشید گرفته تا رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد کفپوش, همه در ایجاد فضایی گرم و صمیمی در آشپزخانه نقش دارند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 665

به "کاربرد رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید