کاهش رشد مالی کانادا

به گزارش فروشگاه کوچک، پس از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی کانادا هم از کاهش نرخ رشد مالی این کشور اطلاع داد.

کاهش رشد مالی کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بعضی از کارشناسان مالی هشدار داده اند که سیاست های دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای حمایت بیش تر از طبقه متوسط این کشور، باعث خواهد شد رشد مالی کانادا تضعیف گردد و این مساله می تواند در انتخابات اکتبر سال جاری برای دولت وی پیامدهای منفی داشته باشد.

بانک مرکزی کانادا در گزارش جدید خود پیش بینی نموده است رشد مالی سال جاری کانادا 1.2 درصد باشد. سال گذشته این کشور با ثبت رشد 3 درصدی یکی از بالاترین نرخ های رشد در بین کشورهای عضو گروه 7 (ژاپن، ایتالیا، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا) را داشت.

پیش تر صندوق بین المللی پول اعلام نموده بود به دلایل داخلی و خارجی، پیش بینی خود از نرخ رشد مالی کانادا در سال 2019 را با 0.1 درصد کاهش از 1.6 درصد به 1.5 درصد رسانده است. با این حال این نهاد پولی اعلام نموده است رشد مالی کانادا از سال آینده روند پر شتاب تری را خواهد گرفت و به 1.9 درصد در سال 2020 افزایش خواهد یافت.

اقتصاد کانادا در سه ماهه پایانی سال 2018 ضعیف ترین رشد خود در طول 2.5 سال اخیر را تجربه نموده بود. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، رشد مالی این کشور در سه ماهه پایانی سال 2018 تنها معادل 0.4 درصد بوده است.

از سال 2016، دولت ترودو با هدف حمایت از طبقه متوسط کانادا نرخ مالیات را کاهش داد و مزایای حمایتی از خانواده هایی که اخیراً دارای فرزند شده اند را افزایش داد. ترودو که یکی از هواداران سرسخت حمایت از طبقه متوسط است، پیش تر گفته بود باید مالیات ها بر درآمد یک درصد ثروتمند جامعه کانادا افزایش یابد.

گروهی از اقتصاددانان کانادایی از دولت این کشور خواسته اند لایحه مالیاتی را بازبینی کند و تنها مالیات هایی را کاهش دهد که منجر به افزایش سرمایه گذاریها می گردد. تقویت سرمایه گذاریها می تواند به افزایش سطح دستمزدها و رشد مالی دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا یاری زیادی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 369

به "کاهش رشد مالی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش رشد مالی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید