کتاب جنگل 776 میلیونی شد

به گزارش فروشگاه کوچک، بانی فیلم: نسخه جدید سری فیلم های کمیک استریپی کاپیتان آمه ریکا که نام کامل کننده آن جنگ داخلی است و یک هفته زودتر از شروع نمایش توفانی اش در آمریکای شمالی در بسیاری از کشورها و قاره های دیگر به نمایش درآمده بود و فروش های فوق العاده ای داشت، این هفته نیز به این فروش عالی ادامه داد. این فیلم برای اینکه سودسازترین فیلم جهان در سایر قاره ها و کشورهای جهان به معنای مطلق کلمه باشد و در اروپا، آسیای شرقی، آمریکای جنوبی، اقیانوسیه و شمال آفریقا هیچ اثر سینمایی دیگری با آن برابری نکند، 220 میلیون دلار در این مناطق از جهان درآمدسازی کرد.

کتاب جنگل 776 میلیونی شد

این میزان پولسازی مجموع بلیت فروشی این فیلم را پس از دو هفته اکران در سطح جهان به رقم خیره کننده 6/496 میلیون دلار رساند و با همین ارقام و در همین مدت کوتاه (دو هفته) از میزان درآمدسازی فیلم های کمیک بوکی متعددی عبور کرد و از حد نصاب های پر شماری سبقت گرفت و خالقان آنها را به زیر دست خود فرستاد. فیلم ها و آماری که کاپیتان آمه ریکا 3 (جنگ داخلی) در همین مدت کوتاه از آنها عبور کرده، عبارت اند از: کاپیتان آمه ریکا یک (194 میلیون دلار)، ایرون من یک (267 میلیون)، تور یک (268 میلیون)، ایرون من 2 (312 میلیون)، مرد مورچه ای یک (339 میلیون)، تور: جهانی تاریک (438 میلیون)، نگهبانان کهکشان (440 میلیون) و کاپیتان آمه ریکا: سرباز زمستانی (455 میلیون دلار) با اضافه کردن میزان فروش این نسخه تازه از کاپیتان آمه ریکا به مقدار سودسازی آن طی هفته نخست اکرانش در آمریکای شمالی، به رقم خیره کننده تر 678 میلیون دلار می رسیم که این نیز جای حیرت دارد.

پیشتازی دیسنی در 3 رده

آمار فروش عالی قسمت جدید کاپیتان آمه ریکا نه تنها کمک کرد تا این هفته استودیوی معروف و قدیمی و پر اعتبار والت دیسنی سریعترین صیاد یک میلیارد دلار درآمد در طول یک سال باشد و فقط 128 روز را صرف آن کند، بلکه سریعتر از هر استودیوی دیگری 2 میلیارد دلار پولسازی در قاره ها و مناطقی بجز آمریکای شمالی داشته باشد و اضافه بر آن و با جمع بستن میزان فروش فیلم هایش در سایر قاره ها و آمریکای شمالی سریعتر و زودتر از هر کمپانی دیگر فیلمسازی به دو میلیارد دلار پولسازی در طول سال نایل شود و بر رکوردهایی خط بکشد که سال پیش به ثبت رسیده بود.

روند توقف ناپذیر جنگلی ها

دومین فیلم پر فروش این هفته جهان، کتاب جنگل بود که آن را هم کمپانی والت دیسنی ساخته و عرضه کرده است. این فیلم در هفته سپری در سطح 52 کشور و منطقه و بازار مجموعاً 1/24 میلیون دلار فروخت تا با احتساب فروش اش در آمریکا و کانادا طی 4 هفته اکران در این کشورها مجموعاً 776 میلیون دلار سودسازی کرده باشد. این میزان فروش، کتاب جنگل را که بازسازی فیلم اورجینال آن (محصول 1967) به حساب می آید و برخلاف آن اثر سینمایی یک کار صددرصد کارتونی نیست بلکه ادغامی از یک شخصیت زنده و انسان بازیگر با ده ها کاراکتر انیمیشنی به حساب می آید، در رده سوم جدول پر فروش ترین فیلم های جهان در سال 2016 نشانده است. سالی که بیشتر از 4 ماه و 10 روز از آن سپری نشده و به تبع آن داستان های ناشنیده بسیار و رویدادهای هنوز شکل نگرفته پر شماری را در بطن خود دارد.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 590

به "کتاب جنگل 776 میلیونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب جنگل 776 میلیونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید