16 تیمی شدن لیگ والیبال می تواند فرصت باشد، ضرر قراردادهای نجومی

به گزارش فروشگاه کوچک، اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان در مصاحبه با خبرنگاران، درباره 16 تیمی شدن رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: افزایش تعداد تیم های حاضر در لیگ می تواند فرصت و تهدید باشد. افزایش تعداد تیم ها می تواند منجر به افزایش سرمایه گذاری شود اما به شرطی که ضمانت کافی از تیم ها اخذ شود که تا انتها مسابقات حضور داشته باشند.

16 تیمی شدن لیگ والیبال می تواند فرصت باشد، ضرر قراردادهای نجومی

محمدی ادامه داد: تعداد باشگاه ها در لیگ برتر والیبال کم است. به همین دلیل گاهی ممکن است با تغییر مدیریت در تیم ها، رویکرد عوض شود. در نتیجه دیگر تمایلی به تیم داری در لیگ والیبال نداشته باشند. اگر تضمین لازم از تیم ها گرفته شود افزایش تیم ها می تواند باعث توسعه والیبال شود.

مدیرعامل باشگاه پیکان تاکید کرد: اما از نظر کیفی ممکن است تغییری در استراتژی تیم ها به وجود آید. در دنیا شاید حدود 5-4 تیم برای قهرمانی بسته شوند و سایر تیم ها صرف حضور در رقابت ها شرکت کنند. به همین دلیل اگر تیم های شرکت کننده در لیگ برتر والیبال با هدف گذاری وارد شوند بهتر است. یعنی 5- 4 تیم برای قهرمانی و سایر تیم ها برای برگزاری بهتر مسابقات و حضور بازیکنان در لیگ برتر شرکت کنند که این می تواند در نهایت منافع زیادی نصیب والیبال کشور کند.

وی گفت: هر چه تعداد تیم ها بیشتر باشد تعداد بازیکن و مربی بیشتری به کار گرفته خواهد شد و به توسعه سطح والیبال کمک خواهد کرد اما باید ملاحظات لازم در نظر گرفته شود تا فرصت به تهدید تبدیل نشود. فدراسیون باید نیازسنجی و امکان سنجی کند، اگر واقعاً تقاضا وجود دارد می توان با اخذ تضمین های لازم این کار را انجام داد.

محمدی درباره تیم داری در بخش بانوان نیز گفت: از بانوان نیز نباید غافل شد و هر تیمی که در مسابقات حضور پیدا می کند باید تضمین لازم را ارائه دهد که تا انتها رقابت ها حضور خواهد داشت. فدراسیون در بخش بانوان نیز باید به طور جدی و قاطع عمل کند تا تیم ها برای دست گرمی و دیده شدن در رقابت ها شرکت نکنند.

وی در مورد بحث قراردادهای نجومی و غیرمنطقی در والیبال گفت: قراردادها باید معقول و ضمانت پرداخت داشته باشد و باعث نشود بازار کاذبی ایجاد شود که در نهایت والیبال متضرر شود. شاید در مدت زمان کوتاه بازیکنان و مربیان سود ببرند اما این اتفاق تا کی قرار است رخ دهد؟ باشگاه هایی که تحت نظر نهادهای نظارتی هستند خیلی نمی توانند با باشگاه های خصوصی رقابت کنند.

مدیرعامل باشگاه پیکان تاکید کرد: 90 درصد تیم های والیبال بسته به نهادهای دولتی هستند و شاید 10 درصد باشگاه ها به صورت خصوصی فعالیت کنند. بنابراین اگر رقم های قراردادها غیرمنطقی بسته شود شاید در کوتاه مدت به نفع بهره برداران باشد اما در بلند مدت به ضرر والیبال خواهد بود و باشگاه ها دچار مشکل می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1714

به "16 تیمی شدن لیگ والیبال می تواند فرصت باشد، ضرر قراردادهای نجومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 تیمی شدن لیگ والیبال می تواند فرصت باشد، ضرر قراردادهای نجومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید