66 پروژه عمرانی و خدماتی در یزد افتتاح می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، محمود شاکری شمسی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان، گفت: همزمان با هفته دولت 66 پروژه در حوزه های کشاورزی، مسکن، مدیریت شهری، گاز، برق، صنعت، گردشگری و فرهنگی با اعتباری بالغ بر 88 میلیاد و 740 میلیون و 300 هزار تومان در شهرستان یزد به بهره برداری می رسد.

66 پروژه عمرانی و خدماتی در یزد افتتاح می گردد

وی از اشتغالزایی 173 نفر در این زمینه اطلاع داد و اضافه نمود: 84.8 درصد از این طرح ها در حوزه شهری، 15.2 درصد حوزه رستایی، 39.4 درصد با سرمایه گذاری بخش خصوصی و 60.6 درصد دولتی است.

فرماندار یزد گفت: بالغ بر 60 درصد این طرح ها نیز عمرانی، 30.3 درصد گردشگری و 9.1 درصد سبقه اقتصادی دارند.

شاکری شمسی با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رعایت قانون، حرکت بر اساس چارچوب قانون و قانون محوری به عنوان یک اصل پذیرفته شده برای برگزاری انتخابات سالم در سرلوحه کارهای فرمانداری واقع شده است.

وی ادامه داد: رعایت کامل بی طرفی و فراهم کردن زمینه رقابتی برای افرادی که خود را واجد شرایط می دانند، زمینه برای حضور همه افراد برای شکل گیری رقابت و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری از مواردی است که به آن توجه خواهد شد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ گردشگری رتبه سوم کشور را دارد از رشد بی سابقه گردشگران خارجی به استان خبرداد و گفت: این گردشگران از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین هستند که ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد شده است.

وی از افزایش مدت ماندگاری گردشگران به 2.7 شبانه روز در استان اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین شرایط شلوغی حضور گردشگران از پنج ماه به هفت ماه رسیده است.

تاکید بر ساماندهی مطب پزشکان در شهر یزد

فرماندار یزد گفت: یزد به عنوان یکی از قطب های درمانی در کشور مطرح است و با داشتن پزشکان متخصص و متعهد و ارائه خدمات بالای پزشکی به بیماران شرایطی فراهم شده تا مردم از سایر نقاط کشور به یزد روانه شوند.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به مسائل ترافیکی و استقرار و اسکان مراجعین غیر بومی برای استفاده از خدمات درمانی استان باید نسبت به امکان سنجی و استقرار واحدهای ارائه خدمات پزشکی در مکان مناسب تری تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

شاکری شمسی اضافه نمود: محور یزد - تفت با توجه به سهولت امکان دسترسی سایر شهرستان ها، دیگر استان ها و حتی متقاضیان خارج از کشور و وجود زیرساخت های لازم می تواند محل مناسبی برای ایجاد شهرک سلامت در یزد باشد.

نظارت مستمر بر نانوایی های شهر یزد

معاون برنامه ریزی، اداری و اقتصادی فرماندار یزد نیز در این نشست از نظارت مستمر بر نانوایی های سطح شهر اطلاع داد و گفت: آموزش نانوایان در سال گذشته به صورت تئوری و عملی برگزار گردید که در این زمینه 350 نفر آموزش دیدند.

افسانه شهابی پور از تجهیز میوه فروشی های شهر یزد به ترازوی دیجیتال اطلاع داد و گفت: متاسفانه میوه ها با نرخ های متفاوتی عرضه می گردد که در قالب این طرح خریداران می توانند از جزئیات وزن و قیمت میوه های دریافتی خود آگاه شوند.

ملزم کردن کوره های آجر پزی به نصب فیلتر

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی خیابان مسجد جامع به عنوان یکی از خواست های کسبه و بعضی از اهالی محترم این منطقه بوده است گفت: از سال گذشته طرح های ساماندهی این خیابان با هدف مرمت و کف سازی، اصلاح جهت پیاده رو و شبکه روشنایی توسط مشاور تهیه که بعد از آنالیز در کارگروهی که بدین منظور در فرمانداری یزد تشکیل شده بود به تصویب رسید.

امیر شاکری با اشاره به مصوبه شورای ترافیک شهرستان مبنی بر پیاده رو شدن این خیابان اضافه نمود: به جهت قرار گیری موقعیت جغرافیایی خیابان مسجد جامع در بافت تاریخی شهر یزد، این خیابان نیازمند بهسازی و تبدیل از سواره رو به پیاده رو در آینده ای نزدیک هستیم که خوشبختانه با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط این طرح با قوت در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کوره های فشاری ملزم به نصب فیلتر شدند، اضافه نمود: تا به امروز 30 فیلتر نصب شده و این فرایند ادامه دارد و امیدواریم تا خاتمه سال جاری کلیه کوره های فشاری فیلتر گذاری شوند.

افتتاح 10 پروژه در زارچ در هفته دولت

امیر صادقی مقدم، بخشدار زارچ نیز در این نشست از افتتاح 10 پروژه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این بخش اطلاع داد و گفت: ساخت استخر جهت تامین آب فضای سبز و پرورش ماهی با همکاری بخش خصوصی، افتتاح فاز اول راه روستایی مجتمع دامداری های روستای چرخاب کهنه، زیرسازی و آسفالت فاز اول خیابان امام رضا (ع) از جمله این پروژه هاست.

فعالیت 12 دهیاری در بخش مرکزی یزد

حسین عسکرزاده، بخشدار مرکزی یزد نیز در این نشست از فعالیت 12 دهیاری در این بخش اطلاع داد و گفت: عمده ترین اقدامات عمرانی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارریال صورت گرفته است.

وی احداث پارک در سیدمیرزا، ده نو و فهرج، افتتاح گازرسانی به منازل روستای فهرج، تعمیر و بازسازی خانه بهداشت روستای خویدک را از جمله اقدامات در دست اجرا عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 861

به "66 پروژه عمرانی و خدماتی در یزد افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "66 پروژه عمرانی و خدماتی در یزد افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید