آذری جهرمی: فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر در کشور از مجموع 35 هزار روستای بالای 20 خانوار 30 هزار روستا متصل هستند.

آذری جهرمی: فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (سه شنبه 2 دی ماه 99) در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤال حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است 80 درصد روستا های بالای 20 خانوار تا سرانجام برنامه ششم توسعه باید متصل به فیبر نوری شوند، اما شرایط کرونا این ضرورت را چند برابر نموده و کوشش همکارانم در وزارت ارتباطات و اپراتوری ارتباطی این است که این برنامه را سرعت دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور از مجموع 35 هزار روستای بالای 20 خانوار بیش از 30 هزار روستا متصل هستند و فقط 4 هزار و اندی باقی مانده است که برنامه ریزی لازم انجام شده که به فیبر نوری متصل شوند تا ما برنامه اتصال تا سرانجام سال جاری را تکمیل کنیم.

جهرمی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در زمینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از زیرساخت های ارتباطی از تراز ملی پایین تر است اضافه کرد: در این دولت حدود 4700 کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده، اما براساس قوانین بالادستی روستا های بالای 20 خانوار کشور باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که در این استان همه این روستا ها و در همه کشور هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: ما درخواست بودجه یک هزار میلیارد تومانی را برای جبران عقب ماندگی سیستان و بلوچستان داشتیم که در این زمینه مساعدت های لازم انجام شد و بنده طی سفر 10 روزه به استان به صورت ویژه و با برنامه عملیاتی و با تقسیم بندی بخش های مختلف، برنامه جدی برای بهبود شرایط و جبران مسائل استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

آذری جهرمی گفت: یکی از چالش های پیش روی ما عدم اتصال بخشی از روستا های منطقه به شبکه برق است، که البته این موضوع نیز قطعاً مورد توجه مجلس قرار گرفته است و ما نیز در فرایند انجام عملیات احداث زیرساخت های ارتباطی به روش های مختلف این مشکل را مرتفع می کنیم.

وی اعلام نمود: براساس زمان بندی تا اردیبهشت ماه عملیات فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان به مرز قابل قبولی خواهد رسید.

وزیر ارتباطات گفت: پراکندگی روستا های بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان در سطح کشور کم نظیر است و شرایط خاصی را برای ما ایجاد نموده و کوشش می کنیم طبق برنامه عملیاتی پیش بینی شده و با وجود مسائلی که شیوع کرونا ایجاد نموده است، احداث فیبر نوری و اتصال به شبکه ملی اطلاعات با کمترین مشکل انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1487

به "آذری جهرمی: فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی: فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید