آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه پل

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: میراث فرهنگی آمادگی همکاری با متخصصان ایتالیایی برای مرمت و پاکسازی سی و سه پل و کلیسای بیت اللحم را دارد.

آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه پل

با ما همراه باشید و با نرخ تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، فریدون الهیاری امشب در ملاقات با مدیرعامل شرکت Asarestaro ایتالیا و رئیس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به برگزاری سمینار بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری گفت: شادمان هستیم که این سمینار در زمینه همکاری های علمی و تخصصی مرمتی و میراثی در اصفهان به همت دانشگاه هنر اصفهان برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه اصفهان مرکز مهم تاریخی و فرهنگی ایران است و روابط حوزه میراث فرهنگی با هیئت های علمی و تخصصی ایتالیا در حوزه تاریخی پرسابقه است، گفت: امروز نیز شاهد اقدامات فنی متخصصان ایتالیایی در مسجد جامع، چهلستون و عالی قاپو هستیم و امیدواریم که این سمینار زمینه همکاری های بیشتر را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان توضیح داد: تبادل تجربیات و امکان همکاری های فنی بیشتر و ارتباط بین بخش آکادمیک با حوزه عملیاتی و اجرایی از مزایای برگزاری سمینار تخصصی و بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری در اصفهان است.

وی با اشاره به آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت و پاکسازی سی و سه پل و کلیسای بیت اللحم اعلام کرد: کلیسای بیت اللحم و سی و سه پل در حوزه مرمت و تزئینات از بناهای ارزشمند اصفهان هستند و هدف ما این است که در مرمت این 2 پروژه از آخرین تکنولوژی ها و علم روز جهان در زمینه مرمت بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان نیز در این نشست اعلام کرد: دانشگاه هنر اصفهان که این سمینار را با هدف ایجاد زمینه های علمی و تخصصی و تبادل تجربیات برگزار نموده است تا کارشناسان میراث فرهنگی و کارشناسان تخصصی ایتالیا و بخش آکادمیک مرمت دانشگاه در این بحث دخیل باشند.

مصطفی کیایی توضیح داد: پیرو صحبت های مطرح شده با طالبیان معاون میراث فرهنگی، قصد داریم پروژه مرمت و پاکسازی کلیسای تاریخی بیت اللحم و سی و سه پل با همکاری شرکت Asarestaro ایتالیا انجام گردد که با توجه به دانش متخصصان ایتالیایی، طرف قرارداد این پروژه میراث فرهنگی و شرکت های تخصصی این کشور هستند و موضوع قرارداد درباره مطالعات و تحقیقات و ارائه رارهکار برای بازسازی و احیای این ابنیه بوده و دانشگاه هنر اصفهان نیز می خواهد بهره برداری علمی و تکنولوژی در این زمینه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت Asarestaro ایتالیا نیز اعلام کرد: شرکت Asarestaro در زمینه مرمت، برنامه ریزی و شناسایی، مواد و تجهیزات و ابزارهای مرمتی فعالیت می نماید و همه جنبه های مرتبط با بحث مرمت را پوشش می دهد.

الکساندر زنینی با بیان اینکه شرکت Asarestaro از همکاری های بین المللی در زمینه مرمت پشتیبانی و حمایت می نماید، اضافه نمود: یک کمیته علمی درون شرکت مستقر است که این کمیته از علم دانشگاه ها و مراکز تعلیم و توسعه استفاده می نماید و سازمان های تحقیقاتی و بعضی از اعضای دانشگاه به صورت افتخاری با این شرکت همکاری دارند.

وی درباره پیشنهاد همکاری میراث فرهنگی برای حضور متخصصان ایتالیایی در مرمت و پاکسازی سی و سه پل و کلیسای بیت اللحم اعلام کرد: این پیشنهادات از 2 جنبه برای ما مهم است یکی از نظر اینکه سی و سه پل برای شهر اصفهان و کلیسا برای ایتالیا مهم است و برای ما جالب است که این پروژه می تواند شرکای مختلفی را کنار هم قرار دهد و اگر بودجه دولتی هم وجود داشته باشد علاوه بر این 2 طرح می توان این همکاری را به پروژه های دیگر نیز تعمیم دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 865

به "آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه پل" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه پل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی میراث فرهنگی اصفهان برای مشارکت متخصصان ایتالیایی در مرمت سی و سه پل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید