ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدام جدیدعبدالله عبدالله در افغانستان

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز شنبه از اقدام جدید گروه انتخاباتی منتسب به عبدالله عبدالله ریاست اجرایی افغانستان برای معرفی والی جدید برای ولایت سرپل در شمال این کشور، ابراز نگرانی نموده است.

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدام جدیدعبدالله عبدالله در افغانستان

در بیانیه صادره از سوی دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان در این خصوص آمده است: یوناما بی نهایت از فرایند معرفی والی جدید ولایت سرپل نگران است.

این بیانیه سپس می افزاید: توسل به زور یا هر وسیله غیرقانونی دیگر، درست در زمانیکه کوشش ها برای کاهش خشونت ادامه دارد، به خطر انداختن امید مردم برای صلح است. کاهش خشونتی که به نظر یوناما ممکن است به مذاکرات بین الافغانی صلح هم بیانجامد ضروری است. یوناما از تمام طرف ها خواسته است که از خود خویشتنداری نشان داده و تمام خواسته های خود را به وسیله تبادل نظر و احترام متقابل براساس مفاد قانون اساسی مطرح نمایند.

این درحالیست که سه شنبه گذشته کمیسیون انتخابات افغانستان بیان کرد که اشرف غنی برنده انتخابات ریاست جمهوری دراین کشور است.

در همین رابطه، عبدالله عبدالله این نتیجه را غیرقانونی خواند و بیان کرد که وی پیروز این انتخابات است و حکومتی فراگیر را تشکیل خواهد داد. امروز نیز براساس اعلام تیم ثبات و همگرایی عبدالله، برای دو ولایت شمالی سرپل و جوزجان والی جدید فرستاده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 895

به "ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدام جدیدعبدالله عبدالله در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدام جدیدعبدالله عبدالله در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید