ارتش ونزوئلا در بحبوحه تنش با آمریکا مانور برگزار کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، ارتش ونزوئلا با استقرار نیروهای وابسته مردمی و خودروهای زرهی در کاراکاس و سایر نقاط این کشور مانورهایی را در بحبوحه افزایش تنش ها با آمریکا برگزار کرد.

ارتش ونزوئلا در بحبوحه تنش با آمریکا مانور برگزار کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدامات نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای قدرتنمایی در شرایطی انجام می شود که واشنگتن برای تشدید تحریم ها آماده می شود.

مادورو ایالات متحده را به مقدمه چینی برای حمله به این کشور عضو اوپک، که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال 2017 آن را احتمال توصیف کرد، متهم می کند. از سال گذشته ایالات متحده تحریم های اقتصادی علیه دولت او را افزایش داده است.

این مانورها چند روز پس از آن برگزار گشت که مادورو رسما نیروهای ذخیره غیرنظامی را که گروهی متشکل از حدود چهار میلیون داوطلب با آموزش نظامی محدود هستند، به نیروهای مسلح در کنار ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و گارد ملی ادغام کرد.

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما سطح فرماندهی و کنترل نیروهای بولیواری را که توسط نیروهای مسلح ملی بولیواری تکمیل شده است، اثبات کردیم.

در یکی از مانورهایی که رویترز مشاهده کرد و در یکی از بزرگراه های شرق کاراکاس برگزار گشت، گروهی متشکل از صدها تن شامل سربازان و اعضای گروه های وابسته مردمی در مانوری 10 دقیقه ای شرکت داشتند که شامل متوقف کردن مهاجمان از ورود به این پایتخت بود.

اعضای مدنی حزب حاکم سوسیالیست که لباس های قرمز رنگ به تن داشتند، به این گروه ملحق شدند و سربازان سوار بر خودروهای زرهی حرکت می کردند. روی یک سری خودرو که بزرگراه را مسدود کرده بودند، مهاجمان نوشته شده بود.

مخالفان مادورو این مانورها را نمایشی برای پنهان کردن افول نیروهای مسلح ونزوئلا در بحبوحه تورم نجومی می دانند که دستمزدهای ونزوئلایی ها از جمله سربازان را برای خرید غذای اصلی ناکافی کرده است.

خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این امروز یک مانور تبلیغاتی از سوی دیکتاتوری است. به نیروهای مسلح می گویم که ما با شما هستیم؛ ما در جریان تغذیه بد سربازان قرار داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 856

به "ارتش ونزوئلا در بحبوحه تنش با آمریکا مانور برگزار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش ونزوئلا در بحبوحه تنش با آمریکا مانور برگزار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید