13 تبلت مالی برتر که همین الان می توانید خریداری کنید (خرداد 1401)

به گزارش فروشگاه کوچک، بازار تبلت های مالی و میان رده فوق العاده داغ است و ما در راهنمای خرید برترین تبلت مالی و میان رده خبرنگاران مگ خرداد 1401، تبلت هایی تا سقف 10 میلیون تومان را به شما معرفی می کنیم.

13 تبلت مالی برتر که همین الان می توانید خریداری کنید (خرداد 1401)

تبلت ها از جمله دستگاه هایی هستند که هم مشتریان خاص خود را دارند و هم می توانند به عنوان یک گجت واجب، احتیاجهای اصلی اقشار مختلف را برآورده نمایند. از کسی که مطالعه متون یا کتاب های دیجیتال عضو جدایی ناپذیر از کارهای روزانه اش است، تا افرادی که به دیدنی فیلم و ویدیو و سریال در گوشی یا لپ تاپ می پردازند، تبلت یک گزینه بسیار مناسب و منطقی برای آنها می تواند باشد. ما در سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ، به سراغ رده های مختلف قیمتی تبلت ها رفتیم تا اگر شما از آن دست کسانی که در پی یک تبلت مناسب بر اساس بودجه مورد نظرتان هستید، برترین گزینه و انتخاب را داشته باشید.

ما سعی کردیم در سری تازه راهنمای خرید تبلت های هوشمند، تمام بازه های قیمتی و هر بودجه ای که در آن تبلت هوشمند جای دارد، پوشش دهیم. فرقی ندارد که شما 2 میلیون تومان در دست دارید، یا بی نهایت میلیون تومان! ما به شما می گوییم که با هر بودجه ای که دارید، چه تبلت هوشمندی می توانید بخرید.

چند نکته مهم:

  1. یک راهنمای خرید خوب، هدایت است که محصول را آنالیز نموده باشد. ما هر یک از محصولاتی را که در فهرست آورده ایم، به طور کامل می شکافیم و نکات مثبت و منفی آن را برای شما بازگو می کنیم تا درک بسیار بهتری نسبت به هر یک از محصولات داشته باشید.
  2. سعی شده در هر بازه قیمتی، برترین تبلت ها بر اساس برند، سخت افزار و کارایی انتخاب گردد.
  3. قیمت های درج شده برای هر محصول از ارزان ترین تا گران ترین فروشگاه های معتبر بازار گردآوری شده است. به این معنا که شما می توانید محصول مورد نظر را از قیمت X تا Y در بازار پیدا کنید.
  4. سعی شده در هر بازه قیمتی، برترین تبلت ها بر اساس برند، سخت افزار و کارایی انتخاب گردد.
  5. معیارهای مهم ما در انتخاب تبلت ها رم، صفحه نمایش، حافظه داخلی، سخت افزار داخلی و میزان باتری است.
  6. تا جای ممکن انتخاب ها به صورت عادلانه اجرا شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار تبلت هوشمند را در بازه های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  7. به طور حتم تبلت های هوشمند دیگری هم می توانند در هر کدام از بودجه های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه سریع تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می بینید، بهینه شده است.
  8. بازار تبلت های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که تبلت هوشمندی از فهرست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم آنالیز کنید.

تبلت های مالی تا 5 میلیون تومان

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر در کنار گوشی هوشمندتان، یک تبلت بسیار معمولی و محض دیدنی ویدیو یا کتاب خوانی و وب گردی می خواهید
  • استفاده از شبکه های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، عملیات های بانکی در بستر اپ

تبلت لنوو TAB M7

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت

قیمت: از 2,230,000 تا 2,500,000 تومان

نقاط قوت
  • کیفیت ساخت عالی
  • قیمت مناسب و ارزان
  • نمایشگر نسبتا مناسب با توجه به قیمت
نقاط ضعف
  • دوربین های تار و بی کیفیت
  • عملکرد کند سخت افزاری
  • اسپیکر بی کیفیت
تاریخ عرضهمهر 1398
ابعاد190x60x12 میلی متر
وزن236 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش7.0 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر600 × 1024 پیکسل با تراکم 170 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 9.0 (Pie)
چیپ ستMediatek MT8765B - Wi-Fi/LTE
پردازنده مرکزیQuad-core 1.3 GHz
پردازنده گرافیکیMali-400
حافظه رم2 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 2 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 720p

دوربین سلفیسنسور 2 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 720p

صدااسپیکر

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیmicroUSB 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 3590 میلی آمپرساعتی

تبلت لنوو تب M7 یکی از معدود تبلت های دارای صفحه نمایش 7 اینچی است که آن را کمی بزرگتر از گوشی های هوشمند نشان می دهد و جزو تبلت های ارزان قیمت محسوب می گردد. تبلتی که با وجود قیمت پایین، اما از صفحه نمایش IPS و بدنه ای فلزی برخوردار است که آن را به یکی از برترین گزینه ها در بازه قیمتی 2 میلیون تومان تبدیل می نماید.

طراحی و کیفیت ساخت تبلت لنوو تب M7 در نوع خود عالی است. در خصوص کمتر تبلتی با این برچسب قیمتی می توان صفت عالی را درباره کیفیت ساخت اش گفت. در مقام مقایسه، این تبلت از کیفیت ساخت بهتری نسبت به آمازون Fire 7 برخوردار است. با اینکه چند قاب پلاستیکی را می توان در اطراف صفحه نمایش و در بالا و پایین دید، اما باقی بدنه از فلز پوشیده شده است.

تبلت لنوو تب M7 وزنی معادل 236 گرم و ضخامت 8.25 میلی متر دارد. سبکی و ضخامت بسیار کم در کنار کیفیت خوب بدنه، این تبلت را به یک گزینه عالی در بازه قیمتی خودش تبدیل نموده است.

این تبلت دارای پورت میکرو USB است که احتمالا برای هواداران درگاه USB-C خبر بدی است. با این حال درگاه کارت حافظه SD و جک 3.5 میلی متری هدفون در این تبلت وجود دارد. این تبلت یک اسپیکر در بالای صفحه نمایش دارد که با وجود صدای بلند، اما کیفیت خوبی ندارد و پیشنهاد می کنیم از هدفون برای گوشی دادن به موسیقی یا دیدنی ویدیو بهره ببرید.

تبلت لنوو تب M7 یک صفحه نمایش 7 اینچی از نوع IPS با نسبت تصویر 16:10 دارد. وضوح تصویر این صفحه نمایش 1024 در 600 پیکسل است که پایین به نظر می رسد. به وضوح می توانید در فاصله نزدیک پیکسل های صفحه را ببینید، اما حقیقت این است که چنین رزولوشن و صفحه نمایشی، مساوی با مبلغی است که پرداخت می کنید. رنگ، کنتراست و روشنایی تبلت مشکل خاصی ندارد، اما نقطه قوت محسوب نمی شوند و صرفا می توانند در حد نرمال کار راه بیاندازند.

در بخش سخت افزار لنوو تب M7 ما یک پردازنده چهار هسته ای مدیا تک MT8321 می بینیم. در مدل مد نظر ما، 2 گیگابایت رم را در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی مشاهده می کنیم. در آزمایشاتی مانند GeekBench می توانید ببینید که عملکرد تبلت لنوو تب M7 اصلا جالب نیست و حتی از آمازون فایر 7 که ارزان تر هم هست، پایین تر است.

عملکرد روزانه با این تبلت احتیاج به صبر و البته مدیریت دارد. انتظار یک تبلت پرسرعت و قدرت نداشته باشید چون همواره متوجه کندی در رابط کاربری یا اجرای برنامه ها می شوید. عملکرد مالتی تسک در این تبلت تعریفی ندارد و پیشنهاد می کنیم کارها را به صورت تکی انجام دهید. در وب گردی نباید تب های زیاد باز کنید و سعی کنید در یک تب به وبگردی مشغول شوید. مشاهده ایمیل ها، تقویم، کار با اپلیکیشن های بانکی، دیدنی عکس، ویدیو، یوتیوب و کارهایی از این دست را می توانید با تبلت تب M7 لنوو انجام دهید.

این تبلت اصلا برای بازی کردن ساخته نشده، اما می توانید بازی های کژوال و کوچک را که از گرافیک معمولی و سبکی برخوردار هستند را انجام دهید. بازی هایی مانند فورتنایت، Call of Duty یا آسفالت اصلا در این تبلت اجرا نمی شوند.

تبلت تب M7 لنوو از اندروید 9 نسخه Go استفاده می نماید که برای دستگاه هایی با قدرت سخت افزاری کم ساخته شده است. این نسخه از اندروید بسیار سبک است و تقریبا کار خود را در این تبلت به خوبی انجام می دهد. نرم افزارهای گوگلی مانند نقشه و ایمیل نسخه Go هستند که سبک تر از نسخه اصلی اند.

تبلت تب M7 لنوو در بخش دوربین ها حرف خاصی ندارد. هر دو دوربین سلفی و پشت 2 مگاپیکسلی هستند. برترین کاربردی که این دوربین ها دارند قطعا برای تماس های تصویری و ویدیو کنفرانس، خواندن QR کد ها و کارهایی از این قبیل است. کیفیت تصاویر سلفی یا معمولی اصلا قابل قیاس با حتی گوشی های ارزان قیمت هم نیست.

تبلت تب M7 لنوو دارای یک باتری با ظرفیت 3590 میلی آمپر ساعت است. ظرفیت و کارایی باتری در برترین حالت میانه است. در تست پخش ویدیو HD با روشنایی میانه، تب M7 لنوو توانست 10 ساعت این کار را انجام دهد. احتمالا این تبلت برای یک روز معمولی و مدیریت شده می تواند مناسب باشد، اما برای کارهای ممتد، قطعا باید تبلت به شارژ وصل گردد. هیچ فناوری شارژ سریعی هم در این تبلت وجود ندارد و عملیات شارژ باتری بسیار کند است.

تبلت لنوو TAB M8

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت

قیمت: از 2,700,000 تا 3,200,000 تومان

نقاط قوت
  • بدنه فلزی مرغوب
  • صفحه نمایش متناسب با قیمت
  • عملکرد سخت افزاری مناسب برای کارهای معمول
  • عمر باتری نسبتا طولانی
نقاط ضعف
  • دوربین سلفی تار و بی کیفیت
  • بدون پورت USB-C
تاریخ عرضهمهر 1398
ابعاد190x60x12 میلی متر
وزن236 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش8.0 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر1280×800 پیکسل با تراکم 170 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 9.0 (Pie)
چیپ ستMediatek MT6761 Helio A22 (12 nm)
پردازنده مرکزیQuad-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه رم2 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p

دوربین سلفیسنسور 2 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 720p

صدااسپیکر

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیmicroUSB 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 5000 میلی آمپرساعتی

تب M8 HD لنوو یک تبلت 8 اینچی ارزان قیمت با صفحه نمایش HD و بدنه فلزی است. پردازنده چهار هسته ای و عمر باتری طولانی هم از ویژگی های دیگر این محصول است که در بازه قیمتی 2 میلیون تومان قرار گرفته است.

طراحی تب M8 HD لنوو دوست داشتنی است. بدنی فلزی آن مانند مدل M7 از کیفیت خوبی برخوردار است و حس خوبی را منتقل می نماید. مانند مدل قبل، در بالا و پایین صفحه نمایش می توان قاب های پلاستیکی دید، اما باقی محصول از فلز پوشانده شده است.

این تبلت 305 گرم وزن و 8.15 میلی متر ضخامت دارد. حاشیه های اطراف نسبتا نازک تر شده اند که یک نکته مثبت است، با این حال ما همچنان در این تبلت پورت میکرو USB را به جای USB-C می بینیم. در سمت راست یک اسلات کارت میکرو SD و در بالا یک جک 3.5 میلی متری هدفون را مشاهده می کنیم.

بلندگوی تبلت مانند مدل قبلی در بالای محصول کار شده است و هنوز از کیفیت خوبی در صدای بلند برخوردار نیست. برای دیدنی ویدیو، گوش دادن به موزیک یا انجام بازی ترجیحا از هدفون بهره ببرید.

صفحه نمایش تب M8 HD لنوو 8 اینچ از نوع IPS با نسبت تصویر 16:10 و رزولوشن 1280 در 800 پیکسل HD است. تقریبا وضوح HD در یک صفحه نمایش 8 اینچی با چنین برچسب قیمتی مناسب است. با این حال وقتی تبلت را از نزدیک نگاه می کنید به وضوح می توانید پیکسل ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

با اینکه روشنایی صفحه خیلی زیاد نیست، اما کافی به نظر می رسد و دلیل اصلی کیفیت مطلوب آن، استفاده از پنل IPS است. زاویه دید گسترده است و از کناره ها به مشکل دید برنمی خورید. بازفراوری رنگ و کنتراست هم مسئله ای ندارد. در تنظیمات می توانید حالت رنگ را تغییر دهید و به دلخواه خود، رنگ های گرم یا سرد را بیشتر یا کمتر کنید.

درون تب M8 HD لنوو یک پردازده چهار هسته ای مدیاتک A22 با 2 گیگابایت حافظه رم (در مدلی که معرفی می کنیم) و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی را می توانیم ببینیم. در تست ها و بنچ مارک ها، تب M8 HD لنوو اصلا عملکرد پرسرعتی ندارد اما عجیب نیست. با این حال برای مثال در تست GeekBench 4، این تبلت از Tab A 8.0 سامسونگ امتیاز بیشتری دریافت نموده که گران تر هم هست. عملکرد گرافیکی در تست AnTuTu هم خوب است.

عملکرد سخت افزار در کارهای روزانه فوق العاده نیست، اما نرمال و قابل اتکا است. وب گردی نسبتا خوب است و می توان در چند تب این کار را انجام داد، دیدنی یوتیوب مسئله ای ندارد و می توانید با تاخیری کم، بین برنامه ها سوییچ کنید.

در حالی که استفاده از اپلیکیشن های تکی در این تبلت استاندارد است، اما باز کردن چندین برنامه می تواند کم کم مشکل ساز گردد. با اینکه تبلت از قابلیت چند پنجره ای برای نمایش چند کار در یک لحظه پشتیبانی می نماید، اما برای مثال اگر یوتیوب را باز کنید و در کنارش مرورگر را برای وب گردی اعمال کنید، حتی صدا و تصویر ویدیو یوتیوب می تواند مشکل پیدا کند و همخوانی بای یکدیگر نداشته باشد. توصیه می کنیم برنامه های سنگین را با یکدیگر اجرا نکنید، اما برای برنامه های سبک ایرادی دیده نمی گردد.

این تبلت می تواند بازی های نسبتا بزرگتر را اجرا کند. برای مثال بازی PUBG Mobile را نمی توانید با گرافیک HD اجرا کنید، اما در تنظیمات گرافیکی پایین تر می توانید به بازی کردن مشغول شوید. با این حال توصیه می کنیم در این تبلت بازی های سبک تر نصب کنید تا با مشکلاتی مثل کندی، لگ یا گرافیک پایین اذیت نشوید.

دوربین ها در تبلت تب M8 HD لنوو تعریفی ندارند. ما یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت داریم که می توانید برای ضبط ویدیوهای فول اچ دی هم از آن بهره ببرید. تا زمانی که زوم نکنید، کیفیت نسبتا قابل تحمل است. عکس ها معمولی هستند اما خیلی برای ثبت لحظات مهم کاربرد ندارند. دوربین 2 مگاپیکسلی سلفی هم تصاویر تار و غیرقابل تحملی را ثبت می نماید.

برترین کاربردی که این دوربین ها دارند قطعا برای تماس های تصویری و ویدیو کنفرانس، خواندن QR کد ها و کارهایی از این قبیل است. کیفیت تصاویر سلفی یا معمولی اصلا قابل قیاس با حتی گوشی های ارزان قیمت هم نیست.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این تبلت را می توان بزرگترین نقطه قوت آن دانست. در تست پخش ویدیو HD با روشنایی میانه و وای فای فعال، این تبلت توانست 23 ساعت و 30 دقیقه به پخش ادامه دهد تا باتری خالی گردد. این یک نتیجه شگفت انگیز و عالی برای چنین تبلتی است.

به خوبی می توان روی باتری کامل این تبلت برای یک روز معمولی و نه چندان شلوغ حساب باز کرد.

تبلت هوآوی MatePad T8

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت

قیمت: از 2,900,000 تا 3,300,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی زیبا و مناسب
  • صفحه نمایش مناسب و نسبتا با کیفیت
  • رابط کاربری مناسب
  • سخت افزار خوب به تناسب قیمت
نقاط ضعف
  • دوربین های نه چندان با کیفیت
  • بدون پورت USB-C
  • بدون سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل
  • اسپیکر بی کیفیت
تاریخ عرضهاردیبهشت 1399
ابعاد199.7×121.1×8.55 میلی متر
وزن310 گرم
جنس بدنهقاب جلو از جنس شیشه

قاب پشت از جنس فلز

صفحه نمایش8.0 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر1280×800 پیکسل با تراکم 189 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 10, EMUI 10
چیپ ستMediatek MT8768
پردازنده مرکزیOcta-core (4×2.0 GHz Cortex-A53 & 4×1.50 GHz Cortex A53)
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه رم2 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p

دوربین سلفیسنسور 2 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 720p

صدااسپیکر

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیmicroUSB 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 5100 میلی آمپرساعتی

طراحی تبلت میت پد T8 هواوی بسیار مدرن و زیبا است و وقتی این قضیه بیشتر به چشم می آید که متوجه می شویم با یک تبلت ارزان قیمت روبه رو هستیم. بدنه پشتی از جنس فلز مرغوب است، اما قاب ها از پلاستیک ساخته شده اند. حاشیه های صفحه نمایش در مقابل تبلتی مانند آمازون Fire HD 8 نازک تر هستند و حس خوبی را در هنگام دیدنی تبلت در صفحه ای بزرگ دریافت می کنیم.

وزن 310 گرمی و ضخامت 8.55 میلی متری که این تبلت 8 اینچی دارد، در نوع خود مناسب است و می توان از آن به عنوان یک تبلت خوش دست و خوب نام ببریم.

در کناره های تبلت ما دکمه پاور، دکمه های تنظیم صدا، جک هدفون 3.5 میلی متری و درگاه کارت حافظه میکرو SD را مشاهده می کنیم. متاسفانه هنوز هم ما شاهد پورت قدیمی میکرو USB هستیم و انتظار داشتیم هواوی از USB-C در این تبلت استفاده کند. در بخش بالایی می توانیم بلندگو را ببینیم که صدای خوبی ندارد و پیشنهاد می کنیم از هدفون برای دیدنی ویدیو، بازی یا گوش کردن به موسیقی بهره ببرید.

تبلت میت پد T8 هواوی همانطور که گفتیم یک صفحه نمایش 8 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و وضوح 1280 در 800 پیکسل HD دارد. اگر جزو کسانی هستید که به صفحه نمایش های Full-HD عادت دارید، قطعا با دیدن میت پد T8 متوجه پیکسل های تصویر می شوید. با این حال وقتی به برچسب قیمتی 2.8 میلیون تومانی محصول نگاه می کنیم، وجود این معینات برایمان توجیح پذیر می گردد.

نمایشگر IPS تبلت روشنایی خیلی خوبی دارد و کنتراست و رنگ ها هم در سطح قابل قبولی قرار دارند. با اینکه تمام این ها اصلا قابل مقایسه با صفحه نمایش های فول اچ دی نیست، اما باز هم سعی دارد تا برترین عملکرد خود را ارائه دهد.

در دل تبلت میت پد T8 هواوی یک پردازنده هشت هسته ای مدیاتک MT8768 با دو گیگابایت حافظه رم (در مدل مد نظرمان) و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات قرار گرفته است. شاید وجود 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی خیلی محدود باشد، اما به لطف وجود درگاه کارت حافظه، می توانید این فضا را افزایش دهید تا برنامه ها، عکس ها و ویدیوهای بیشتری را در تبلت خود داشته باشید.

عملکرد سخت افزاری میت پد T8 نسبتا نرمال استو در تست گرافیکی Geekbench 4 نسبت به لنوو تب M8 HD عملکرد بهتری را ارائه می دهد، اما در تست تک هسته ای خیلی جالب نیست. با این حال وقتی به عملنمودهای واقعی می رویم، متوجه می شویم که میت پد T8 می تواند خوب باشد، به شرطی که در حد و میزان های قیمتی که دارد انتظار داشته باشیم.

میت پد T8 تا حدودی می تواند از پس عملنمودهای مالتی تسک بر بیاید، با اینکه بعضی وقت ها کندی و لگ را حس می کنیم. با این حال وبگردی و دیدنی فیلم و ویدیوهای مختلف یا انجام بازی در این تبلت مناسب است. برای مثال ما بازی PUBG Mobile را امتحان کردیم که خوب بود. گرافیک در حالت متعادل قرار داشت و با توجه به اینکه تبلتی ارزان قیمت در اختیار داریم، اما عملکرد کاملا مناسب بود.

بزرگترین نقطه ضعف تبلت و همه محصولات هواوی، عدم پشتیبانی از نرم افزارهای گوگل به خاطر تحریم های به وجود آمده آمریکا علیه چین و شرکت هواوی است. با اینکه هواوی در محصولات رده بالاتر خود توانسته تا حد زیادی جای خالی نرم افزارهای گوگل را پر کند و کمابیش بتواند از زیر فشارها بیرون بیاید، اما در محصولات رده پایین و مالی، چنین مشکلاتی بیشتر خود را نشان می دهد.

البته که ما در ایران می توانیم به استورهای داخلی برای نصب برنامه ها دسترسی داشته باشیم و خیلی خلا گوگل پلی را در دستگاه خود احساس نکنیم، با این حال عدم نصب بعضی برنامه ها به خاطر پشتیبانی از سرویس های گوگل، گاهی می تواند آزاردهنده باشد.

این تبلت با اندروید 10 وارد بازار شده که هواوی در رابط کاریری EMUI به شدت توانسته آن را بهینه کند و تبلت میت پد T8 هم کارایی خوبی از حیث نرم افزاری در محیط های کاربردی دارد.

تبلت میت پد T8 هواوی دارای یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است. هر دو دوربین به میزان کافی عکس های مناسب و فوری را می توانند ثبت نمایند، اما نباید انتظار کیفیت، وضوح و دقت بالا از آنها داشته باشید. به خصوص دوربین 2 مگاپیکسلی که تصاویر را تار می اندازد. استفاده از این دوربین ها برای تماس های ویدیویی یا ویدیو کنفرانس و کلاس های آموزشی می تواند مناسب باشد.

باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تبلت میت پد T8 نسبتا عملکرد مناسبی دارد و می تواند یک روز عادی و نه چندان شلوغ را تحمل کند. با این حال در تست پخش ویدیو HD با مرورگر در یوتیوب، باتری توانست تنها 7.5 ساعت دوام بیاورد. شارژر این تبلت 5 وات است و زمان خیلی زیادی می برد تا شما بتوانید باتری را از صفر به صد برسانید. پیشنهاد می کنیم که همواره تبلت را در بازه های مناسبی مانند 30 یا 40 درصد به شارژ بزنید تا در مدت زمان کوتاه تری به صد درصد برسد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

قیمت: از 3,150,000 تا 3,600,000 تومان

نقاط قوت
  • بازدهی سخت افزاری مناسب
  • اسپیکرهای استریو و دوگانه
  • عملکرد هر دو دوربین این تبلت کاربردی و استاندارد هستند
نقاط ضعف
  • باتری می توانست بهتر باشد
  • قدیمی بودن تبلت
تاریخ عرضهاردیبهشت 1398
ابعاد8 × 124.4 × 210 میلی متر
وزن345 گرم
جنس بدنهقاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش8 اینچ

TFT LCD

رزولوشن تصویر800×1280 پیکسل با تراکم 189 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI Core 3.1
چیپ ستQualcomm SDM429 Snapdragon 429 (12 nm)
پردازنده مرکزیQuad-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکیAdreno 504
حافظه رم3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 5100 میلی آمپرساعتی

تبلت گلکسی تب A 8.0 سامسونگ همراه با قلم S را می توان یکی از برترین و ارزان ترین تبلت های اندرویدی و فراوری شده از طریق سامسونگ دانست. انتخابی عالی در بازه قیمتی 5 میلیون تومان که اگر چه سه سالی از زمان معرفی و فراوریش می گذرد، اما با داشتن صفحه نمایش 8 اینچی فول اچ دی، پردازنده پر سرعت و البته، قلم S برای نوشتن و طراحی، هنوز هم محصولی قابل اعتماد و خرید است.

در قسمت طراحی ما به بدنه پلاستیکی گلکسی تب A 8.0 می رسیم، جایی که شاید برای بعضی خوشایند نباشد. پلاستیک استفاده شده در این تبلت مرغوب است و از مقاومت خوبی بهره می برد. ضخامت این تبلت 8 اینچی هم 8.9 میلی متر است. وزن 325 گرمی گلکسی تب A 8.0 هم نشان می دهد که با تبلت خیلی سبکی روبه رو نیستیم، اما با توجه به قیمت، ضخامت و میزان، همه چیز منطقی است.

در سمت راست تبلت، دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا را می بینیم. جک 3.5 میلی متری هدفون در بالا و یک اسلات کارت حافظه SD در سمت چپ تبلت وجود دارد. خوشبختانه این تبلت از پورت USB-C پشتیبانی می نماید که امتیاز مثبتی برای آن محسوب می گردد. این تبلت دارای یک بلندگو با کیفیت هم هست که صدای نسبتا خوب و راضی نماینده ای دارد. اما بزرگترین نقطه قوت این تبلت، وجود قلم S است که شیاری استاندارد هم برای نگه داری از قلم در این تبلت تعبیه شده است.

همانطور که از نام تبلت پیداست، با یک صفحه نمایش 8 اینچی روبه رو هستیم. نمایشگری با وضوح 1280 در 800 پیکسل که اگر چه تراکم 189 پیکسل در هر اینچ آن چیزی نیست که قابل قبول باشد، اما خروجی مناسب است و می توان به راحتی آن را نگاه و استفاده کرد.

گللکسی تب 8 اینچی به تراشه اسنپدراگون 429 با لیتوگرافی 12 نانومتری مجهز است که اگر چه تراشه ای قدیمی محسوب می گردد، اما کار خود را در این تبلت ارزان قیمت به خوبی انجام می دهد.

در تست های واقعی، این تبلت که 3 گیگابایت رم در اختیار دارد، می تواند از پس انجام چند کار همزمان بر بیاید و برنامه های کاربردی را بدون هیچ مشکل خاصی اجرا کند. در تست بازی، توانستیم تنظیمات گرافیکی PUBG Mobile را روی HD بگذاریم. خوشبختانه می تواند هر بازی را در این تبلت نصب و آن را با تنظیمات گرافیکی میانه اجرا کرد.

دوربین هیچ وقت یک برگ برنده برای تبلت ها نبوده است. همین موضوع را هم روی گلکسی تب 8 اینچی سال 2019 مشاهده می کنید. دوربین اصلی این محصول که روی قاب پشتی قرار گرفته یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. این دوربین از ویژگی هایی مانند بزرگنمایی تا چهار برابر به صورت دیجیتالی، فوکوس اتوماتیک و فیلم برداری با کیفیت 1080p بهره می برد. دوربین پشت می تواند عکس های معمولی در اختیار شما قرار دهد. دوربین جلوی این تبلت یک سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. از دوربین جلو هم نباید انتظار عملکردی شگفت انگیز را داشته باشید. دوربین جلو برای تماس های تصویری مناسب خواهد بود.

برای این محصول از یک باتری 5100 میلی آمپرساعتی استفاده شده که می تواند بین 8 تا 10 ساعت کارای مناسب در شرایط نرمال برای شما داشته باشد. این تبلت در هنگام استند بای انرژی زیادی مصرف نمی نماید و اگر مدام سرتان به تبلت گرم نباشد، گلکسی تب A 8.0 می تواند یک روز کامل و مفید را همراهی کند. متاسفانه در این تبلت خبری از شارژ سریع نیست و شارژ 5100 میلی آمپر ساعت میزانی طول می کشد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

قیمت: از 3,460,000 تا 3,750,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی زیبا و مناسب
  • عملکرد سخت افزاری استاندارد
  • رابط کاربری خوب OneUI 3.1
  • امکان به روزرسانی اندروید تا دو نسخه دیگر
  • شارژ سریع 15 واتی
نقاط ضعف
  • رزولوشن پایین صفحه نمایش
  • دوربین های بی کیفیت
تاریخ عرضهخرداد 1400
ابعاد212.5×124.7×8 میلی متر
وزن371 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش8.7 اینچ

TFT

رزولوشن تصویر1340×800 پیکسل با تراکم 179 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3.1
چیپ ستMediatek MT8768T Helio P22T (12 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (4×2.3 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه رم3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 2 مگاپیکسلی عریض
صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیmicroUSB 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 5100 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 15 وات

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت، تبلتی ارزان قیمت و مالی است که می توان در بازه قیمتی سه و نیم میلیون تومان تهیه کرد. ما در ازای این قیمت، صفحه نمایش 8.7 اینچی، پردازنده مدیاتک و اندروید 11 دریافت می کنیم.

سامسونگ در تب A7 لایت از ترکیب فلز و پلاستیک برای بدنه استفاده نموده که در کل خوب و استاندارد است. طراحی کلی شیک و زیبا است. وزن تبلت به 360 گرم می رسد و 8 میلی متر ضخامت دارد که به میزان کافی باریک و خوش دست است.

جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت USB-C 2.0 و اسلات کارت حافظه میکرو SD از دیگر امکانات معین تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 لایت است. بعلاوه این تبلت به دو بلندگو مجهز است که صدای استریو خوبی دارند. البته که با تبلت های گران تر قابل مقایسه نیست، اما می توان از آن ها برای دیدنی فیلم یا انجام بازی استفاده کرد.

گلکسی تب A7 لایت همان طور که گفتیم دارای یک صفحه نمایش 8.7 اینچی LCD با وضوح 1340 در 800 پیکسل است. صفحه نمایشی با این میزان، کارکرد خود را در وضوح فول اچ دی می تواند خوب نشان دهد و ای کاش سامسونگ برای این تبلت هم از وضوح بالا استفاده می کرد. تصاویر و به خصوص متن ها خیلی واضح و دقیق نیستند و اگر به نمایشگرهای Full-HD عادت داشته باشید، نمایشگر این تبلت برای شما ساخته نشده است.

متاسفانه سامسونگ هیچ قابلیتی برای پشتیبانی از قلم S در این تبلت نگذاشته است و بنابراین، این محصول چیزی نیست که بتوان با آن یادداشت برداری کرد. البته که می توان از قلم های مخصوص صفحه نمایش های خازنی استفاده کرد ولی عملکرد آنها وحشتناک و غیر قابل تحمل است.

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت دارای پردازنده مدیاتک هلیو P22T با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی در درون خود است. عملکرد پردازنده در تست ها خوب بود. با اینکه معینا این تبلت در مقابل مدل بالاتر و اصلی A7 در بنچ مارک Geekbench 5 ضعیف تر است، اما عملکردی بهتر نسبت به آمازون فایر HD 8 پلاس دارد که یک رقیب مستقیم 8 اینچی محسوب می گردد.

در تست بازی، گلکسی تب A7 لایت عملکرد درخشانی ندارد. می توان بازی PUBG Mobile را در آن با حداقلی ترین تنظیمات گرافیکی اجرا کرد. بازی F1 Mobile Racer را هم در این تبلت امتحان کردیم که آن هم با تنظیمات حداقلی، قابل اجراست اما در همه بازی ها باید انتظار لگ و کندی های گاهی و بی گاه را داشته باشید.

سیستم عامل و برنامه های رایج مانند کروم، جی میل، یوتیوب و آفیس به خوبی اجرا می شوند. هنگام استفاده از چندین اپلیکیشن و جابه جایی بین آنها، باید انتظار سرعت پایین تر را داشته باشید. اما اگر بتوانید اجرای برنامه ها را مدیریت کنید یا به صورت تکی آنها را اجرا و کارتان را انجام دهید، کم ترین مشکل و کندی را شاهد خواهید بود.

گلکسی تب A7 لایت از اندروید 11 و رابط کاربری OneUI 3.1 پشتیبانی می نماید. رابط کاربری سامسونگ را می توانیم یکی از برترین ها نام ببریم. معمولا هم سامسونگ به روزرسانی های خوبی را نسبت به سایر برندهای اندرویدی ارائه می دهد. امیدوار هستیم که این تبلت تا دو نسخه اندروید را به مانند دیگر تبلت های Tab A سامسونگ داشته باشد.

این تبلت دارای یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی بسیار ضعیف و یک دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی است. کارکرد دوربین سلفی اصلا خوب نیست و تصاویر تار هستند. شرایط دوربین 8 مگاپیکسلی با اینکه از قدرت بیشتری روی کاغذ برخوردار است، اما تعریف خاصی ندارد. عکس ها خوب به نظر می رسند اما از سطح کیفی این روزها دور است.

باتری 5100 میلی آمپر ساعتی این تبلت عالی نیست، ولی عملکرد و عمر میانهی دارد. در تست نمایش ویدیو HD در یوتیوب با حداکثر روشنایی، باتری 6.5 ساعت دوام آورد. البته تجهیز این تبلت به شارژ سریع 15 واتی اتفاق خوشایندی است و شما می توانید در زمانی کوتاه تر از تبلت های قبلی این فهرست، گلکسی تب A7 لایت را از طریق درگاه USB-C شارژ کنید.

تبلت سامسونگ Galaxy TAB A 10.1

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

قیمت: حدود 4,700,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی زیبا و بدنه مستحکم و مناسب
  • عملکرد سخت افزاری استاندارد و پردازنده پر سرعت
  • رابط کاربری خوب OneUI 3.1
  • دوربین های نسبتا باکیفیت و کاربردی
  • بلندگوهای باکیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ برای اجرای چند برنامه
نقاط ضعف
  • عدم پشتیبانی از قلم S
  • عدم وجود اسکنر اثر انگشت
  • قدیمی بودن تبلت
تاریخ عرضهاردیبهشت 1398
ابعاد245.2×149.4×7.5 میلی متر
وزن470 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش10.1 اینچ

TFT

رزولوشن تصویر1200×1920 پیکسل با تراکم 224 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3.0
چیپ ستExynos 7904 (14 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (2×1.8 GHz Cortex-A73 & 6×1.6 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیMali-G71 MP2
حافظه رم3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 6150 میلی آمپرساعتی

سامسونگ در سال 2019، تبلت گلکسی تب A 10.1 را عرضه کرد که جزو تبلت های بسیار خوب میان رده محسوب می گردد و بسیار محبوب است. قیمت زیر 6 میلیون تومان این تبلت در کنار صفحه نمایش 10 اینچی فول اچ دی، بدنه فلزی و پردازنده 8 هسته ای، هنوز هم این تبلت را یک گزینه مناسب و کاربردی نگه داشته است.

گلکسی Tab A 10.1 از حاشیه های صفحه نمایش بسیار نازک و زیبایی بهره می برد که آن هم به لطف حذف دکمه فیزیکی خانه امکان پذیر شده است. یکی از ویژگی های خوب این تبلت، استفاده از متریال آلومینیوم برای آن است که حس یک محصول مرغوب و درست و حسابی را به کاربر القا می نماید. ضخامت این تبلت تنها 7.5 میلی متر است. تبلتی باریک که 470 گرم وزن دارد که خب، نسبت به سایز تصویر 10.1 اینچی اش، کاملا مورد انتظار است.

هنگامی که تبلت را در حالت عمودی نگه می دارید، یک دکمه پاور، کنترل صدا و یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی را در سمت راست می توانیم ببینیم. سمت چپ خالی است و در بالا می توان جک 3.5 میلی متری را مشاهده کرد. درگاه USB-C هم در بخش پایینی مشاهده می گردد.

متاسفانه همچنان می توان نبود اسکنر اثرانگشت را در این تبلت به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ امنیتی قلمداد کرد. با اینکه می توان از دوربین جلو برای اسکن چهره استفاده کرد، اما این دوربین خیلی دقیق نیست و باید به گزینه های دیگر مانند الگو یا کد امنیتی اتکا کرد.

نسبت تصویر نمایشگر این تبلت 16:10 است که دقت تصویر آن به 1920 در 1080 پیکسل می رسد. صفحه نمایش 10 اینچی این محصول با کیفیت Full HD نظر شما را به سمت خود جلب می نماید. البته که تبلت های رده بالاتر از دقت تصویر بالاتری برخوردارند، اما گلکسی تب 10.1 از صفحه نمایش باکیفیت و خوبی برخوردار است. صفحه نمایش رنگ های را خوب نشان می دهد و میزان کنتراست آن هم نظر شما را به سمت خود جلب می نماید.

این تبلت سامسونگ از تراشه اگزینوس 7904 برخوردار است. تراشه ای که یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و یک پردازنده شش هسته ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز را در خود قرار داده است. در کنار این پردازنده ها، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم روی این تراشه دیده می گردد. دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر ویژگی های سخت افزاری این تبلت هستند.

عملکرد این تبلت برای انجام دادن کارهای روزانه و کارهای معمولی مناسب است. گشت و گذار در اینترنت، پاسخ دادن به ایمیل ها، دیدنی ویدیو و حتی تجربه بازی هایی مانند پابجی موبایل با این تبلت هیجان انگیز است. دلیل آن هم وجود یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت است. بعلاوه این تبلت می تواند به اندروید 11 ارتقا پیدا کند که خود ویژگی بسیار بزرگ و جالبی محسوب می گردد.

استفاده از دو گیگابایت رم هم سرعت نسبتا خوبی برای این تبلت فراهم نموده است. سرعت جابه جایی در بین اپلیکیشن ها بد نیست. اما از آنجایی که میزان رم کم است، اپلیکیشن ها در پس زمینه اجرا نمی شوند و پس از اینکه از یک برنامه خارج شدید، آن برنامه بسته می گردد.

دوربین های این تبلت چیزی نیستند که از برای مثال از گوشی های هوشمند انتظار دارید. یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی که شاید در تماس های تصویری میزانی کارایی مناسب داشته باشد و دوربین 8 مگاپیکسلی پشت که می تواند تصاویر معمولی و فیلم برداری سطحی داشته باشد.

یک باتری 6150 میلی آمپر ساعتی برای این تبلت در نظر گرفته شده است. در آزمایش های اجرا شده باتری می تواند 10 ساعت و نیم تبلت را روشن نگه دارد. این میزان باتری شاید خیلی خیره نماینده نباشد، اما بد نیست. چند ساعتی راحت می توانید با این تبلت ویدیو دیدن کنید و به گشت و گذار در اینترنت مشغول شوید. اگر یک استفاده معمولی این تبلت داشته باشید، می توانید تا دو روز را با این تبلت سر کنید.

تبلت های میان رده از 5 تا 10 میلیون تومان

تبلت های بازه قیمتی 5 تا 10 میلیون تومان مناسب چه افرادی است؟
  • اگر در کنار گوشی هوشمندتان، یک تبلت بسیار نسبتا با کیفیت برای کتاب خوانی، دیدنی ویدیو و حتی بازی کردن می خواهید
  • اگر در پی تبلتی با کیفیت مجهز به قلم، برای نوت برداری هستید

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

قیمت: از 5,600,000 تا 6,300,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی زیبا، مناسب و بسیار خوش دست
  • عملکرد سخت افزاری استاندارد و پردازنده پر سرعت
  • رابط کاربری خوب OneUI 3.1
  • امکان به روزرسانی اندروید تا دو نسخه دیگر
  • شارژ سریع 15 واتی
  • چهار بلندگوی استریو با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و نسبتا مناسب
  • قرارگیری دوربین سلفی در قسمت افقی تبلت - مناسب برای تماس تصویری
نقاط ضعف
  • عدم پشتیبانی از قلم S
  • عدم وجود اسکنر اثر انگشت
تاریخ عرضهخرداد 1400
ابعاد247.6×157.4×7 میلی متر
وزن476 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش10.4 اینچ

TFT

رزولوشن تصویر1200×2000 پیکسل با تراکم 179 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3.1
چیپ ستQualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (4×2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4×1.8 GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکیAdreno 610
حافظه رم3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

صدا4 اسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 7040 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 15 وات

تبلت گلکسی Tab A7 سامسونگ یکی از برترین گزینه های مالی یا میان رده برای افرادی است که می خواهند از حداقلی ترین امکانات کاربردی یک تبلت باکیفیت استفاده نمایند.

تبلت گلکسی تب A7 سامسونگ از طراحی چشم نواز و خوبی برخوردار است. وزن 476 گرمی آن به سایز صفحه و قیمتش می خورد. ضخامت 7 میلی متری تبلت خیلی نازک است و حس خوبی را القا می نماید. فریم و قاب پشتی از آلومینیوم ساخته شده که به کاربر حس یک محصول استاندارد و حتی گران قیمت می دهد. پورت USB-C 2.0، چهار بلندگو در دو طرف بالا و پایین و دکمه های پاور و تنظیم صدا در کنار اسلات کارت حافظه میکرو SD را می توان در طرفین مشاهده کرد. بعلاوه دوربین سلفی این بار به حاشیه افقی آورده شده که احتمالا برای کسانی که از تبلت به صورت افقی در تماس های ویدیویی استفاده می نمایند، مناسب است.

این تبلت داردی صفحه 10.4 اینچی از نوع TFT است که تراکم 179 پیکسل در هر اینچ دارد. این تراکم به نسبت رزولوشن 2000 در 1200 بسیار کم است و شما می توانید به وضوح، پیکسل ها را در این صفحه ببینید. با این حال کیفیت در حد قیمت مناسب است و بزرگی و رزولوشن این نمایشگر، آن را به یک گزینه مناسب برای دیدنی فیلم، وب گردی و انجام بازی تبدیل نموده است.

متاسفانه سامسونگ هیچ قابلیتی برای پشتیبانی از قلم S در این تبلت نگذاشته است و بنابراین، این محصول چیزی نیست که بتوان با آن یادداشت برداری کرد. البته که می توان از قلم های مخصوص صفحه نمایش های خازنی استفاده کرد ولی عملکرد آنها وحشتناک و غیر قابل تحمل است. این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ تبلتی در این بازه قیمتی از قلم های روان و خوب پشتیبانی نمی نماید و نباید انتظار چنین چیزی را هم از این تبلت داشته باشید.

گلکسی تب A7 از چیپ ست اسنپدراگون 662 در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی (در مدل مد نظرمان) پشتیبانی می نماید. وجود اسلات کارت حافظه می تواند به داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر در این تبلت یاری کند.

عملکرد پردازنده روی کاغذ خوب است. در بنچ مارک Geekbench، این تبلت در سطحی مشابه گلکسی تب S6 لایت و بسیار سریع تر از تب A 10.1 اینچی 2019 است.

در عملنمودهای واقعی، این تبلت می تواند درخشان و خوب ظاهر گردد. شما می توانید بازی PUBG Mobile را با تنظیمات گرافیکی معمولی انجام دهید و عملکرد خوبی هم ببینید، اما نمی توانید روی گرافیک HD این بازی را راحت اجرا کنید. بعلاوه در تست بازی Call of Duty Mobile، گرافیک بازی را توانستیم روی سطح بالا قرار دهیم و در کمال تعجب، بازی به خوبی اجرا شد و مسئله ای ایجاد نکرد.

بازی های دیگری مانند Mortal Kombat، Car X Highway و Badland Brawl هم به خوبی اجرا می شوند. شاید تبلت گلکسی تب A7 در این فهرست اولین تبلتی باشد که می تواند هر بازی را حداقل با پایین ترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

عملکرد برنامه های معمولی مانند Google Chrome، Netflix، Gmail، Microsoft Office، YouTube و Samsung Notes بسیار خوب است. انجام وظایف استاندارد مانند گشت و گذار در وب پر سرعت و عالی است. عملیات های چند برنامه ای هم به خوبی کار می نماید. می توان یوتیوب را در یک طرف و کروم را در طرف دیگر بدون هیچ مسئله ای اجرا کرد. حتی می توانید یک برنامه سوم را در یک پنجره پاپ آپ بالای دو برنامه باز دیگر اجرا کنید.

در پشت تبلت ما یک دوربین 8 مگاپیکسلی داریم که عکس ها و فیلم های خوبی می گیرد. دوربین جلویی با اینکه 5 مگاپیکسلی است، اما کیفیت خوبی دارد و کار خود را به خوبی انجام می دهد. قرارگیری آن در حالت افقی تبلت هم یک دید وب کمی مناسب را به مخاطب می دهد که برای تماس ویدیویی یا ویدیو کنفرانس کاملا مناسب است.

این تبلت به یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی مجهز است که شارژ سریع 15 واتی هم آن را همراهی می نماید. در تست پخش ویدیو HD در یوتیوب با حداکثر روشنایی، این باتری 7.5 ساعت دوام آورد. با اینکه حجم باتری زیاد است، اما در صورتی که مدیریتی روی استفاده از قابلیت های تبلت نداشته باشید، باتری به یک روز هم نمی رسد. با این حال وجود شارژ سریع 15 واتی، امتیاز خوبی برای این محصول محسوب می گردد.

تبلت نوکیا T20

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

قیمت: از 5,800,000 تا 6,300,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی زیبا، کیفیت عالی بدنه و خوش دست
  • عملکرد سخت افزاری استاندارد و پردازنده پر سرعت
  • رابط ساده اندروید 11 و بسیار پرسرعت و نرم
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت
  • دوربین های نسبتا باکیفیت و کاربردی
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
نقاط ضعف
  • عدم پشتیبانی از قلم های اکتیو
تاریخ عرضهآبان 1400
ابعاد7.8×157.5×247.6 میلی متر
وزن465 گرم
جنس بدنهفریم از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

قاب پشت از جنس پلاستیک

صفحه نمایش10.4 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر1200×2000 پیکسل با تراکم 224 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11
چیپ ستUnisoc T610 (12 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (2×1.8 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G52 MP2
حافظه رم4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی64 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض
صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1 (فقط برای دیتا)
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 8200 میلی آمپرساعتی

قابلیت شارژ سریع 15 وات

برند نوکیا در چند سال اخیر توانسته بازگشت خوبی به بازار گوشی ها و تبلت های هوشمند داشته باشد و محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه نموده است. یکی از تازهترین محصولات نوکیا، تبلت T20 است که با توجه کارایی و کیفیت سخت افزاری، از قیمت مناسب و ارزان ای برخوردار است.

نوکیا در طراحی تبلت T20 سنگ تمام گذاشته است. بدنه از فلز ساخته شده و رنگ آبی متالیک، جلوه خاصی را به این محصول داده است. در قسمت بالایی، یک بخش پلاستیکی دیده می گردد که برای آنتن ها تعبیه شده و دکمه های تنظیم صدا و اسلات کارت حافظه میکرو SD هم در آن قرار گرفته است. یک جک 3.5 میلی متری در سمت راست و بعلاوه یک پورت USB-C هم وجود دارد. این تبلت 10.4 اینچی نوکیا 465 گرم وزن و 7.8 میلی متر ضخامت دارد که کاملا مناسب است.

متاسفانه ما اسکنر اثر انگشت در این تبلت نداریم. موردی که اگر وجود داشت، آن را یک سر و گردن بالاتر از بعضی تبلت های سامسونگ می برد.

تبلت T20 نوکیا از یک صفحه نمایش با ابعاد 10.4 اینچ و رزولوشن 1200×2000 پیکسل که از تراکم 224 پیکسل در هر اینچ تشکیل شده، استفاده می نماید. بهره گیری از فناوری IPS در پنل این تبلت و ترکیب معینات گفته شده، خروجی تصویر مناسبی را در اختیار کاربر می گذارد. کنتراست صفحه خوب است، اما صفحه کمی به رنگ آبی تمایل دارد. نمایشگر شباهت زیادی به گلکسی تب A7 سامسونگ دارد که احتمالا هر دو از یک نمایشگر استفاده نموده اند.

بعلاوه نوکیا T20 از هیچ قلم اکتیوی پشتیبانی نمی نماید و این شاید برای کسانی که دنبال تبلتی ارزان اما با پشتیبانی از قلم اکتیو بودند، ناامیدنماینده باشد.

در بخش معینات سخت افزاری هم نوکیا T20 به پردازنده میان رده Unisoc T610 با معماری 12 نانومتری مجهز شده که در برترین حالت ممکن توانایی ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز را دارد. بهره بردن از چنین پردازند ه ای سبب شده تا نوکیا T20 توانایی ارائه عملکرد قابل قبولی در اجرای بازی های نه چندان سنگین فعالیت های روزمره دارد. در تست گرافیکی Geekbench، این تبلت توانست بالاتر از تب A7 سامسونگ قرار بگیرد، با این حال رقیب سامسونگی از عملکرد بهتری در پردازنده مرکزی بهره می برد.

در تست بازی، توانستیم بازی PUBG Mobile را با گرافیک HD انجام دهیم که همه چیز عالی بود و افت سرعتی را در بازی مشاهده نکردیم. چنین چیزی در تب A7 سامسونگ ممکن نبود و در آنجا باید با تنظیمات پایین تری، بازی را اجرا می کردیم.

یکی از سیاست های خوب نوکیا طی چند سال گذشته، پشتیبانی نرم افزاری اش برای همه محصولات اش فارغ از پایین رده یا بالارده بودن آنها بوده است. این مورد برای تبلت نوکیا T20 که هم اکنون از اندروید 11 پشتیبانی می نماید هم صادق است. نوکیا رسما اعلام نموده که تا دو به روزرسانی نرم افزاری دیگر، T20 پشتیبانی می گردد که این می تواند یکی از برترین دلایل ممکن برای خرید تبلت T20 نوکیا در بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان باشد.

با اینکه تبلت T20 نوکیا از سیم کارت پشتیبانی می نماید، اما در نظر داشته باشید که این پشتیبانی فقط محدود به استفاده از قابلیت دیتا تا 4G است و قابلیت تماس در این تبلت تعبیه نشده است. نکته ای که شاید برای بعضی مهم باشد، اما در کل این تبلت به لحاظ سایز بزرگی که دارد، ترکیب مناسب تری با گوشی هوشمند تان خواهد شد.

نوکیا T20 در بخش دوربین عملکردی کاملا معمولی دارد. سنسور اصلی 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت تبلت که قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد، در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، خیلی انتخاب مناسبی برای عکس برداری و فیلم برداری، آن هم با توجه به سایز بزرگ تبلت و سنسورهای خیلی معمولی نیست. با این حال، دوربین ها و به خصوص دوربین سلفی، می تواند در مکالمات تصویری نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

یکی از نقطه قوت های تبلت نوکیا T20، استفاده از باتری حجیم 8200 میلی آمپر ساعتی است که می تواند حتی تا یک روز کامل و پرکار کاربر را پشتیبانی کند. در کنار این موضوع، نوکیا T20 به قابلیت شارژ سریع 15 واتی مجهز است که می تواند در زمان سریع تری عملیات شارژگیری را انجام دهد.

تبلت لنوو Tab M10 HD

ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

قیمت: از 6,100,000 تا 6,450,000 تومان

نقاط قوت
  • بدنه خوش ساخت از جنس فلز
  • بلندگوهای با کیفیت
  • رابط کاربری ساده اندروید 11 خام
  • عملکرد خوب سخت افزار
نقاط ضعف
  • رزولوشن پایین تصویر
تاریخ عرضهآبان 1399
ابعاد241.5×149.4×8.3 میلی متر
وزن420 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش10.1 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر800×1280 پیکسل با تراکم 149 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 10
چیپ ستMediatek MT6762 Helio P22T (12 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (4×2.3 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه رم4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی64 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض
صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 5000 میلی آمپرساعتی

شارژ 10 وات

برند لنوو که از پیشتازان حوزه لپ تاپ و پی سی محسوب می گردد، بازوی قدرتمندی هم در زمینه ارائه تبلت های باکیفیت به خصوص در رده های مالی و میانه دارد. در این بخش از معرفی تبلت های هوشمند خبرنگاران هم به یک مدل مجذوب کننده از تبلت های لنوو به نام Tab M10 رسیدیم که به نسبت قیمت، گزینه مناسبی برای هواداران تبلت ها محسوب می گردد.

تبلت لنوو تب M10 HD نسل دوم برخلاف نسل قبلی دارای بدنه فلزی است که در دو طرف صفحه نمایش، جنس پلاستیک را هم می توانیم ببینیم. وزن این تبلت 10.1 اینچی 420 گرم است و 8 میلی متر ضخامت دارد که استاندارد به نظر می رسد.

تبلت از طریق درگاه USB-C 2.0 شارژ می گردد. بعلاوه جک 3.5 میلی متری هدفون و اسلات کارت حافظه میکرو SD هم در این تبلت لنوو دیده می گردد. ما دو بلندگو هم در این تبلت داریم که از کیفیت صدای نسبتا خوبی هم برخوردار هستند و در این سطح قیمتی، می توانند راضی نماینده باشند.

تبلت لنوو تب M10 HD نسل دوم دارای یک صفحه نمایش 10.1 اینچی اچ دی است که از رزولوشن 1280 در 800 پیکسل استفاده می نماید. این به این معنی است که نباید انتظار داشته باشید تا همه چیز را با کیفیت عالی مشاهده کنید. به دلیل استفاده از تکنولوژی IPS در ساخت صفحه نمایش، رنگ ها به خوبی در این صفحه تفکیک شده و نمایش داده می گردد.

تبلت Tab M10 لنوو در کنار چهار گیگابایت رمی که در اختیار دارد، از تراشه مدیاتک در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR GEN8320 استفاده می نماید. تست های بنچمارک Geekbench و 3D Mark نشام می دهد که عملکرد پردازنده تبلت لنوو پایین تر از گلکسی تب A7 سامسونگ است که کمی هم گران تر است.

هنگام وب گردی و دیدنی یوتیوب، همه چیز خوب بود و مشکل خاصی از لحاظ کندی یا لگ پیش نیامد. مطمئنا این تبلت برای انجام چنین کارهایی مناسب است. انجام چندین کار و باز کردن اپلیکیشن های مختلف هم در این تبلت به خوبی کار می نماید و می توانید با سرعت مطلوبی، کارهای مختلف را در این تبلت مدیریت کنید.

تبلت لنوو Tab M10 یک لنز 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت دوربین دارد. عکس های گرفته شده در نور اتاق یا خارج از محیط قابل قبول بوده اما گاهی اوقات با زوم کردن شاهد تاری عکس ها خواهید شد. دوربین سلفی این تبلت 8 مگاپیکسل است. استفاده از دوربین سلفی برای تماس های ویدیویی یا ویدیو کنفرانس ها مناسب است، اما چیزی بیشتر از این نباید انتظار داشت.

Tab M10 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی بوده که بر اساس احتیاج و میزان استفاده می تواند عدد قابل توجهی باشد. اگر از این تبلت برای بازی و فیلم دیدن کردن استفاده می کنید؛ باید بدانید که باتری به سرعت خالی خواهد شد و حتما احتیاج به شارژ مجدد آن پیدا خواهید کرد اما اگر برای خواندن کتاب و مطالب از آن بهره می برید لازم نیست نگران خالی شدن باتری در یک روز باشید.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A8 10.5

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

قیمت: از 6,800,000 تا 7,300,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی زیبا، مناسب و بسیار خوش دست
  • عملکرد سخت افزاری استاندارد و پردازنده پر سرعت
  • رابط کاربری خوب OneUI 3.1
  • امکان به روزرسانی اندروید تا دو نسخه دیگر
  • شارژ سریع 15 واتی
  • چهار بلندگوی استریو با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و نسبتا مناسب
  • قرارگیری دوربین سلفی در قسمت افقی تبلت - مناسب برای تماس تصویری
نقاط ضعف
  • عدم پیشرفت محسوس نسبت به تب A7
  • عدم پشتیبانی از قلم S
  • عدم وجود اسکنر اثر انگشت
تاریخ عرضهدی 1400
ابعاد247.6×157.4×7 میلی متر
وزن508 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش10.5 اینچ

TFT

رزولوشن تصویر1200×1920 پیکسل با تراکم 216 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3
چیپ ستUnisoc Tiger T618 (12 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali G52 MP2
حافظه رم3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

صدا4 اسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 7040 میلی آمپرساعتی

فست شارژ 15 وات

نسل تازه تبلت های سری A تب سامسونگ به نام Tab A8 از مدتی پیش در بازار موجود شده که البته به جز تغییرات بسیار جزئی، ارتقا تاثیرگذاری در این تبلت به وجود نیامده است.

تبلت گلکسی تب A8 سامسونگ از طراحی چشم نواز و خوبی برخوردار است. وزن 508 گرمی آن به سایز صفحه و قیمتش می خورد. ضخامت 6.9 میلی متری تبلت خیلی نازک است و حس خوبی را القا می نماید. فریم و قاب پشتی از آلومینیوم ساخته شده که به کاربر حس یک محصول استاندارد و حتی گران قیمت می دهد. پورت USB-C 2.0، چهار بلندگو در دو طرف بالا و پایین و دکمه های پاور و تنظیم صدا در کنار اسلات کارت حافظه میکرو SD را می توان در طرفین مشاهده کرد. بعلاوه دوربین سلفی این بار به حاشیه افقی آورده شده که احتمالا برای کسانی که از تبلت به صورت افقی در تماس های ویدیویی استفاده می نمایند، مناسب است.

این تبلت داردی صفحه 10.5 اینچی از نوع TFT است که تراکم 179 پیکسل در هر اینچ دارد. این تراکم به نسبت رزولوشن 1920 در 1200 بسیار کم است و شما می توانید به وضوح، پیکسل ها را در این صفحه ببینید. با این حال کیفیت در حد قیمت مناسب است و بزرگی و رزولوشن این نمایشگر، آن را به یک گزینه مناسب برای دیدنی فیلم، وب گردی و انجام بازی تبدیل نموده است.

متاسفانه سامسونگ هیچ قابلیتی برای پشتیبانی از قلم S در این تبلت نگذاشته است و بنابراین، این محصول چیزی نیست که بتوان با آن یادداشت برداری کرد. البته که می توان از قلم های مخصوص صفحه نمایش های خازنی استفاده کرد ولی عملکرد آنها وحشتناک و غیر قابل تحمل است. این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ تبلتی در این بازه قیمتی از قلم های روان و خوب پشتیبانی نمی نماید و نباید انتظار چنین چیزی را هم از این تبلت داشته باشید.

گلکسی تب A8 از چیپ ست Unisoc Tiger T618 در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی (در مدل مد نظرمان) پشتیبانی می نماید. وجود اسلات کارت حافظه می تواند به داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر در این تبلت یاری کند.

در عملنمودهای واقعی، این تبلت می تواند درخشان و خوب ظاهر گردد. شما می توانید بازی PUBG Mobile را با تنظیمات گرافیکی معمولی انجام دهید و عملکرد خوبی هم ببینید، اما نمی توانید روی گرافیک HD این بازی را راحت اجرا کنید. بعلاوه در تست بازی Call of Duty Mobile، گرافیک بازی را توانستیم روی سطح بالا قرار دهیم و در کمال تعجب، بازی به خوبی اجرا شد و مسئله ای ایجاد نکرد.

بازی های دیگری مانند Mortal Kombat، Car X Highway و Badland Brawl هم به خوبی اجرا می شوند. شاید تبلت گلکسی تب A8 در این فهرست اولین تبلتی باشد که می تواند هر بازی را حداقل با پایین ترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

عملکرد برنامه های معمولی مانند Google Chrome، Netflix، Gmail، Microsoft Office، YouTube و Samsung Notes بسیار خوب است. انجام وظایف استاندارد مانند گشت و گذار در وب پر سرعت و عالی است. عملیات های چند برنامه ای هم به خوبی کار می نماید. می توان یوتیوب را در یک طرف و کروم را در طرف دیگر بدون هیچ مسئله ای اجرا کرد. حتی می توانید یک برنامه سوم را در یک پنجره پاپ آپ بالای دو برنامه باز دیگر اجرا کنید.

در پشت تبلت ما یک دوربین 8 مگاپیکسلی داریم که عکس ها و فیلم های خوبی می گیرد. دوربین جلویی با اینکه 5 مگاپیکسلی است، اما کیفیت خوبی دارد و کار خود را به خوبی انجام می دهد. قرارگیری آن در حالت افقی تبلت هم یک دید وب کمی مناسب را به مخاطب می دهد که برای تماس ویدیویی یا ویدیو کنفرانس کاملا مناسب است.

این تبلت به یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی مجهز است که شارژ سریع 15 واتی هم آن را همراهی می نماید. در تست پخش ویدیو HD در یوتیوب با حداکثر روشنایی، این باتری 7.5 ساعت دوام آورد. با اینکه حجم باتری زیاد است، اما در صورتی که مدیریتی روی استفاده از قابلیت های تبلت نداشته باشید، باتری به یک روز هم نمی رسد. با این حال وجود شارژ سریع 15 واتی، امتیاز خوبی برای این محصول محسوب می گردد.

تبلت لنوو مدل Yoga Smart Tab YT X705X 10.4

ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

قیمت: از 7,200,000 تا 8,500,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی جالب و منحصر به فرد از لنوو
  • صفحه نمایش فول اچ دی باکیفیت
  • دو اسپیکر استریو فوق العاده
  • عمر مناسب باتری
  • پایه مناسب برای ایستادن تبلت روی سطح صاف
  • حالت دسکتاپ کاربردی که با ماوس و صفحه کلید کامل می گردد
نقاط ضعف
  • قدرت سخت افزاری معمولی است
  • قدرت از زمان عرضه نزدیک سه سال می گذرد و پشتیبانی نرم افزاری تا اندروید 10 ادامه داشته است.
تاریخ عرضهمهر 1398
ابعاد242x166x8.5-24 میلی متر
وزن580 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش10.1 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر1200×1920 پیکسل با تراکم 224 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 10
چیپ ستQualcomm SDM439 Snapdragon 439 (12 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (4×1.95 GHz Cortex-A53 & 4×1.45 GHz Cortex A53)
پردازنده گرافیکیAdreno 505
حافظه رم4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی64 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

صدااسپیکرهای استریو

جک 3.5 میلی متری

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت2
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 7000 میلی آمپرساعتی

تبلت یوگا نامارت تب لنوو را می توان یکی از برترین تبلت های موجود در بازار با بازه قیمتی 7 میلیون تومان دانست که از ویژگی های خوبی چه از لحاظ صفحه نمایش و چه عملکرد سخت افزاری برخوردار است.

بزرگ ترین ویژگی نامارت تب یوگا لنوو طراحی آن است. این تبلت 10 اینچی دارای یک گریپ استند در بخش پشتی خود است که می توان با باز کردن آن، تبلت را به راحتی روی میز و هر سطحی که می خواهیم قرار دهیم. حتی این پایه دارای سوراخی است که می توان از طریق آن، تبلت را آویزان کرد.

لنوو در گذشته تبلت های متعددی را با این طراحی به بازار عرضه نموده است. یکی از این تبلت ها ویندوزی بود و دیگری پروژکتور به همراه داشت که همه آنها بسیار ارزان بودند. با این که چنین طراحی تازه نیست، اما در بین سایر تبلت ها نوآوری محسوب می گردد.

تبلت یوگا نامارت تب لنوو که 10.4 اینچ سایز دارد، حدود 580 گرم وزن و ضخامتی بین 8.5 تا 24 میلی متر هم در اختیار دارد. این یک تبلت سنگین محسوب می گردد که شاید خیلی برای در دست گرفتن طراحی نشده باشد، با این حال می توان به خاطر وجود ویژگی های دیگرش، از خیر این قضیه گذشت.

پایه و دسته نگه دارنده تبلت فلزی است اما بیشتر بدنه از پلاستیک ساخته شده است. با توجه به محدوده قیمتی، باز هم می توان استفاده از متریال پلاستیکی را توجیح کرد. یک پورت USB-C در این تبلت مشاهده می گردد و یک جک 3.5 میلی متری هدفون نیز آن را همراهی می نماید. در سمت چپ بعلاوه می توان دکمه پاور و تنظیم صدا را مشاهده کرد.

بعلاوه این تبلت دارای دو بلندگوی استریو مجزا است که در سمت چپ و راست قرار می گیرند. بر خلاف سایر رقبا، بلندگوها به میزان کافی دور هستند تا بتوانید یک صدای استریو واقعی و جدا را بشنوید. اسپیکرها برای چنین تبلتی بزرگ هستند و کیفیت صدا با توجه به پشتیبانی از فناوری دالبی آتموس، بسیار خوب است. بیس این اسپیکر با فعال شدن دالبی آتموس فوق العاده قوی می گردد و می توان آن را بهتر از آیپد 7 اپل دانست که از این تبلت گرا ن تر است.

تبلت نامارت تب یوگا لنوو دارای یک صفحه نمایش 10.1 اینچی با نسبت تصویر 16:10 است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل در پنلی از جنس IPS چند لایه است. بنابراین می توانید انتظار زاویه دید گسترده را در این تبلت داشته باشید.

وضوح Full-HD در تبلت 10.1 اینچی به میزان ای خوب است که بتوان متون را به میزان کافی، واضح مطالعه کرد. کنتراست و بازفراوری رنگ نیز در سطح قالب قبولی قرار گرفته است. با اینکه تبلت یوگا نامارت تب لنوو در محیط های بسته و حتی پرنور، دارای کیفیت خوبی در صفحه نمایش است اما به مانند دیگر تبلت های این رده، نمی توان خیلی از آن زیر نور خورشید انتظار خاصی داشت.

در بخش سخت افزار، تبلت نامارت تب یوگا لنوو به یک تراشه اسنپدراگون 439 مجهز است. در مدل مورد نظر ما، چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. در تست ها و بنچ مارک های اجرا شده، با اینکه سخت افزار این تبلت خوب است، اما ویژگی اصلی آن نیست. شاید این تبلت از لنوو تب P10 که یک سال بزرگتر از تب یوگا لنوو است، اما از گلکسی تب A 10.1 که قیمت پایین تری هم نسبت به تبلت لنوو دارد، ضعیف تر است.

تبلت نامارت تب یوگا لنوو خیلی برای برای بازی کردن طراحی نشده است. بازی PUBG Mobile با کم ترین و پایین ترین تنظیمات گرافیکی اجرا شد. اما بازی های ساده و سبک تر در این تبلت عالی اجرا می گردد و وجود دو بلندگوی با کیفیت، می تواند تجربه شما را از بازی کردن بهتر کند.

تبلت نامارت تب یوگا لنوو بعلاوه دارای یک حالت دسکتاپ یا رومیزی هم هست. در این حالت که البته به پیچیدگی سامسونگ دکس یا هواوی نیست، یک نوار وظیفه در پایین صفحه قرار می گیرد. سه دکمه اندروید به سمت چپ منتقل می شوند و در سمت راست، می توانید برنامه های باز فعلی را مشاهده کنید. این حالت شباهت بسیار زیادی به ویندوز و در کل سیستم عامل های رومیزی دارد. با این حال توجه داشته باشید که چنین حالتی فقط با ماوس و صفحه کلید می تواند مفید و کاربردی باشد.

در بخش دوربین ما یک سنسور 8 مگاپیکسلی را در پشت دستگاه می بینیم که فیلم ها و عکس های نسبتا مناسبی را ثبت می نماید. دوربین جلویی هم 5 مگاپیکسلی است. سلفی ها تقریبا مناسب هستند، اما فقط می توان با آن تماس های ویدیویی و کارهایی از این قبیل را به خاطر وضوح 720p انجام داد.

در تست باتری، تبلت نامارت تب یوگا لنوو به مدت 16 ساعت یک ویدیو HD با روشنایی میانه را اجرا کرد. این رقم برای 7000 میلی آمپر ساعت باتری این تبلت خوب است و می توان از این محصول، انتظار یک روز دوام در شرایط میانه را داشت.

تبلت هوآوی MatePad 10.4

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

قیمت: از 7,800,000 تا 8,500,000 تومان

نقاط قوت
  • طراحی عالی و مدرن
  • سخت افزار نسبتا قوی و کارآمد
  • پشتیبانی از قلم M هواوی
  • بلندگوهای عالی
  • باتری مناسب و شارژ سریع 18 واتی
نقاط ضعف
  • بدون خدمات و برنامه های گوگل
تاریخ عرضهاردیبهشت 1399
ابعاد254.2×154.96×7.35 میلی متر
وزن420 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

صفحه نمایش10.4 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر1200×2000 پیکسل با تراکم 224 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 10, EMUI 10, no Google Play Services
چیپ ستKirin 810 (7 nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (2×2.27 GHz Cortex-A76 & 6×1.88 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G52 MP6
حافظه رم3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

تنظیم شده از طریق برند هارمن کاردون

درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 7250 میلی آمپرساعتی

شارژ سریع 18 وات

تبلت هواوی میت پد 10.4 اینچ را می توان یکی از برترین و هیجان انگیزترین تبلت های این فهرست دانست. برچسب قیمتی حدود 7.5 میلیون تومانی آن در کنار ویژگی های ممتازی مانند طراحی پیشرفته، چهار بلندگو، پشتیبانی از قلم و سخت افزار داخلی بسیار سریع و پرقدرت، این تبلت را به یک گزینه مناسب تبدیل نموده اما شاید نبود خدمات گوگل برای شما یک مشکل جدی باشد.

تبلت هواوی میت پد 10.4 با حاشیه های نازک و مشکی، کاملا حال و هوای تبلت های مدرن را دارد. فریم فلزی دارای ضخامت 7.35 میلی متر است. با اینکه فریم از فلز ساخته شده، اما بدنه پشتی از جنس پلاستیک است. وزن این تبلت 10.4 اینچی حدودا 450 گرم است که در این کلاس کاملا طبیعی به نظر می رسد.

در طرفین تبلت، یک دکمه پاور، تنظیم صدا و یک پورت USB-C مشاهده می کنید. متاسفانه این تبلت فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است، اما درگاه کارت حافظه میکرو SD در این تبلت وجود دارد تا بتوانید از فضای ذخیره سازی بیشتری بهره مند شوید.

در مجموع چهار بلندگو را می توان در میت پد 10.4 اینچ هواوی دید که دو بلندگو در هر طرف صدای کمتری دارند. ما فقط در تبلت های گران تر اپل و سامسونگ چهار اسپیکر می دیدیم و این یک ویژگی منحصر به فرد از سوی هواوی است.

یکی از ویژگی های عالی تبلت هواوی میت پد 10.4، پشتیبانی از قلم M هواوی است. این قلم که شباهت بسیار زیادی به یک مداد واقعی (و حتی مداد اپل) دارد، به صورت جداگانه به فروش می رسد. نکته قابل توجه در خصوص قلم، کمیابی آن در بازار ایران است و اینکه گاهی شما آن را با دو سری اضافه و گاهی با چهار سری اضافه پیدا می کنید. قیمت آن هم به خاطر این کم یاب بودن، بیشتر از قلم اپل است که کمی غیرمنطقی به نظر می رسد.

صفحه نمایش IPS تبلت هواوی میت پد 10.4 همانطور که از نامش پیداست، 10.4 اینچ میزان دارد و رزولوشنی معادل 2000 در 12000 پیکسل در اختیار دارد. این صفحه نمایش ظاهرا با چیزی که در تبلت تب S6 لایت سامسونگ دیده ایم تطابق دارد. رزولوشن بالای تبلت هواوی بسیار خوب و با کیفیت است. روشنایی تصویر خوب است و رنگ ها و جزئیات مناسب نمایش داده می شوند.

تبلت هواوی میت پد 10.4 دارای یک پردازنده هشت هسته ای کرین 810 اختصاصی هواوی است که در مدل مد نظر ما، 3 گیگابایت رم آن را همراهی می نماید. در تست ها و بنچ مارک های اولیه، عملکرد تبلت از رقبایی مانند گلکسی تب S6 لایت و گلکسی تب S5e بسیار بهتر است.

عملکرد گرافیکی این تبلت نیز در این بازه قیمتی عالی است. بازی PUBG Mobile روی این تبلت عالی اجرا می گردد و می توانید آن را روی تنظیمات HD به راحتی اجرا کنید. بازی هایی مانند Asphalt 9 نیز در این تبلت عالی اجرا شدند. البته در نظر داشته باشید که ما نتوانستیم Call of Duty Mobile را به خاطر تحریم خدمات گوگل اجرا کنیم و تبلت هواوی در فهرست پشتیبانی فورتنایت نیز وجود ندارد تا آن را بتوانیم اجرا کنیم. بعلاوه وجود چهار اسپیکر در این تبلت سبب می گردد تا تجربه بازی ها و بعلاوه دیدنی ویدیو مثل فیلم و سریال و یوتیوب عالی و کامل باشد.

بزرگترین نقطه ضعف تبلت و همه محصولات هواوی، عدم پشتیبانی از نرم افزارهای گوگل به خاطر تحریم های به وجود آمده آمریکا علیه چین و شرکت هواوی است. با اینکه هواوی در محصولات رده بالاتر خود توانسته تا حد زیادی جای خالی نرم افزارهای گوگل را پر کند و کمابیش بتواند از زیر فشارها بیرون بیاید، اما در محصولات رده پایین و مالی، چنین مشکلاتی بیشتر خود را نشان می دهد.

البته که ما در ایران می توانیم به استورهای داخلی برای نصب برنامه ها دسترسی داشته باشیم و خیلی خلا گوگل پلی را در دستگاه خود احساس نکنیم، با این حال عدم نصب بعضی برنامه ها به خاطر پشتیبانی از سرویس های گوگل، گاهی می تواند آزاردهنده باشد.

این تبلت با اندروید 10 وارد بازار شده که هواوی در رابط کاریری EMUI به شدت توانسته آن را بهینه کند و تبلت میت پد T8 هم کارایی خوبی از حیث نرم افزاری در محیط های کاربردی دارد.

در تبلت هواوی میت پد 10.4 ما یک دوربین اصلی با وضوح 8 مگاپیکسلی می بینیم که می تواند عکس ها و حتی ویدیوهای نسبتا مناسب و خوبی را ضبط کند. دوربین جلو در وسط و قاب افقی کار شده که یک ویژگی مثبت محسوب می گردد. این دوربین هم 8 مگاپیکسل است و کار خود را در این بازه قیمتی به خوبی انجام می دهد. با این حال هر دوی این دوربین ها در نور زیاد خوب کار می نمایند و عملکردشان در شب یا محیط کم نور خیلی تعریفی ندارد.

باتری 7250 میلی آمپر ساعتی تبلت هواوی میت پد 10.4 عملکرد خوبی در این محصول دارد. در تست پخش ویدیو HD با روشنایی میانه، این تبلت 20 ساعت دوام آورد که خوب است. میت پد 10.4 دارای فناوری شارژ سریع 18 وات هم هست که نسبت به تبلت های معرفی شده دیگر این فهرست، سرعت بیشتری در شارژ شدن دارد. خلاصه اینکه اگر با این تبلت به صورت مدیریت شده و مناسب کار کنید، می تواند تا یک روز کامل شما را پشتیبانی کند.

تبلت سامسونگ Galaxy TAB S6 Lite

ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

قیمت: از 9,300,000 تا 9,900,000 تومان

نقاط قوت
  • بدنه فلزی و باکیفیت
  • قلم S بسیار کارآمد و دقیق
  • پشتیبانی صفحه نمایش واضح، بزرگ و باکیفیت
  • بلندگوهای عالی
  • باتری مناسب و شارژ سریع 15 واتی
نقاط ضعف
  • سامسونگ می توانست از صفحه نمایش آمولد استفاده کند
  • سخت افزار این تبلت برای انجام بازی های سنگین و با گرافیک بالا مناسب نیست
تاریخ عرضهاردیبهشت 1399
ابعاد175x40x260 میلی متر
وزن674 گرم
جنس بدنهفریم و قاب پشت از آلومینیوم

قاب جلو از جنس شیشه

پشتیبانی از قلم استایلوس

صفحه نمایش10.4 اینچ

IPS LCD

رزولوشن تصویر2000 × 1200 پیکسل با تراکم 283 پیکسل بر اینچ
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3.1
چیپ ستExynos 9611 (10nm)
پردازنده مرکزیOcta-core (4×2.3 GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیMali-G72 MP3
حافظه رم4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی64 گیگابایت
درگاه کارت حافظهmicroSDXC
دوربین اصلیسنسور 8 مگاپیکسلی عریض

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفیسنسور 5 مگاپیکسلی عریض

1080p@30fps

صدااسپیکر استریو

جک 3.5 میلی متری

تنظیم شده از طریق برند AKG

درگاه های ارتباطیUSB Type-C
شبکه های ارتباطی4G، 3G، 2G
تعداد سیم کارت1
سنسور اثر انگشتندارد
باتریلیتیوم-یونی 7040 میلی آمپرساعتی

اینجا مرز بین تبلت های میان رده و نسبتا بالارده است و یک محصول به شدت خودنمایی می نماید. سامسونگ با گلکسی Tab S6 Lite، یک گزینه نسبتا مناسب برای کسانی است که بودجه حدودا 10 میلیون تومانی دارند و در پی تبلتی نسبتا باکیفیت هستند، احتمالا این تبلت باعث وسوسه گردد.

طراحی پایه گلکسی تب S6 لایت دقیقا همان چیزی است که در تبلت های S6 و S5e دیده بودیم. بدنه این تبلت هم کاملا فلزی طراحی شده و حس خوبی می دهد. طراحی لبه ها و ضخامت آن ها دورتادور صفحه نمایش خوب است و حس یک تبلت مدرن را القا می نماید. وزن 467 گرمی این تبلت 10.4 اینچی هم مناسب است.

در این تبلت ما یک اسلات کارت حافظه میکرو SD، یک جک هدفون و یک پورت USB-C را مشاهده می کنیم. کاش سامسونگ در این تبلت از حسگر اثر انگشت هم استفاده می کرد، اما خبری از آن نیست و شما برای حفظ امنیت تبلت، باید به سراغ تشخیص چهره نه چندان مطمئن یا الگو و پس کد بروید.

این تبلت دارای دو بلندگو در دو طرف خود است. کیفیت صدای این اسپیکرهای استریو مناسب است و حتی از رقبای خود با چهار بلندگو هم بهتر عمل می نماید.

شاید مهم ترین ویژگی تبلت گلکسی تب S6 سامسونگ نمایشگر آن و پشتیبانی از قلم S باشد. ما یک صفحه نمایش 10.4 اینچی با وضوح 2000 در 1200 پیکسل داریم که به نظر از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است. البته که استفاده از پنل IPS به جای آمولد شاید برای بعضی راضی نماینده نباشد، اما تا حدودی می توان از این قضیه چشم پوشی کرد و از کیفیت این پنل راضی بود.

چیزی که تبلت گلکسی تب S6 لایت را مجذوب کننده می نماید، قلم S آن است. این یک قلم اکتیو است که شما بدون هیچ هزینه اضافی به همراه تبلت دریافت می کنید. این ویژگی در قیاس با اپل و حتی هواوی که باید قلم هایشان را جداگانه خریداری کرد، عالی است.

از نظر فنی، این همان قلمی است که در تبلت های S3 تا S6 دیده ایم. کارکرد این قلم درست مانند یک مداد است. قلم S تب S6 از 4096 سطح فشار پشتیبانی می نماید و اگر آن را محکم تر فشار دهید، خط ضخیم تر می گردد؛ درست مانند یک مداد واقعی! یک ویژگی مثبت این قلم، عدم احتیاج به شارژ است و می توانید آن را به صورت مغناطیسی به کناره تبلت هم پچسبانید.

فرمان ها هوایی و ویژگی های نرم افزاری قلم S تبلت گلکسی تب A 8.0 به خوبی کار می نمایند و پشتیبانی می شوند. باز کردن یادداشت تازه، اسکرین شات، برش و ذخیره سازی، بخشی از امکانات فرمان های قلم اس است که بسیار موثر و کاربردی به نظر می رسند.

سامسونگ در این تبلت از یک پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 9611 استفاده نموده که چیپ ست اختصاصی و فراوری شده خودش است. بعلاوه 4 گیگابایت حافظه رم را هم می توانیم در کنار پردازنده این تبلت ببینیم.

تبلت S6 لایت در تست ها و بنچ مارک های اجرا شده، قوی تر از گلکسی تب A 10.1 و فقط کمی ضعیف تر از گلکسی تب S6 معمولی ظاهر شده است. البته در نظر داشته باشید که تب S6 گران تر است.

عملکرد تبلت در استفاده های معمول و روزانه عالی است. وب گردی، دیدنی یوتیوب یا ویرایش عکس ها در لایت روم به خوبی و با سرعت مناسبی انجام می گردد. اما این تبلت گزینه مناسبی برای بازی کردن نیست. برای اجرای بازی فورتنایت باید گرافیک آن را به شدت پایین بیاورید. این شرایط در تبلت های S5e و حتی آیپد 7 بسیار بهتر است و جالب اینجاست که قیمت همه این تبلت ها با یکدیگر یکسان است.

بازی های دیگر مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 نسبتا خوب بودند، اما نه به میزان تبلت های تب S5e و iPad 7 اپل. در مجموع اگر در پی بازی کردن با تبلت هستید، احتمالا تب S6 لایت گزینه مناسبی نیست، اما این تبلت برای کسانی که در پی یادداشت برداری، انجام کارهای روزانه و استفاده از سایر اپلیکیشن ها هستند، می تواند بسیار کاربردی باشد.

تبلت گلکسی تب S6 لایت یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی خوب و کارآمد دارد که می تواند تصاویر مناسبی را ثبت کند. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم در جلوی تبلت دیده می گردد که آن هم می تواند تصاویر خوبی را ثبت کند. استفاده از دوربین سلفی برای تماس های تصویری یا ویدیو کنفرانس خوب است و کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهد.

تبلت گلکسی تب S6 لایت از یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی استفاده می نماید که نسبتا مناسب است. در تست اجرای ویدیو HD با روشنایی میانه، این تبلت 11.5 ساعت دوام آورد. در صورتی که بتوانید استفاده مدیریت شده ای داشته باشید، این تبلت می تواند یک روز کامل را با خیال راحت همراهی تان کند. بعلاوه این تبلت به شارژ سریع 15 واتی هم مجهز است که می توان از طریق آن، باتری تبلت را در زمان کوتاه تری نسبت به دیگر تبلت های این فهرست که فاقد این فناوری هستند، شارژ کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2158

به "13 تبلت مالی برتر که همین الان می توانید خریداری کنید (خرداد 1401)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 تبلت مالی برتر که همین الان می توانید خریداری کنید (خرداد 1401)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید