انجام تعمیرات اساسی واحد هیدروکراکر شرکت پالایش نفت تبریز

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیر اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت تبریز از تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس (U-600) اطلاع داد.

انجام تعمیرات اساسی واحد هیدروکراکر شرکت پالایش نفت تبریز

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

به گزار ش خبرنگاران آذربایجان شرقی ، مهدی کفاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد هیدروکرارکر (آیزوماکس) شرکت پالایش نفت تبریز، یکی از واحدهای پر اهمیت و استراتژیک است که مأموریت فراوری محصولاتی از جمله گاز بوتان، گازوئیل، نفت سفید، آیزو ریسایکل، سوخت هواپیمای مسافربری ATK، حلال های AW402 ،AW406 و نفتای سبک و سنگین را بر عهده دارد و از نظر مالی جزو واحد های سود ده شرکت است.

وی ادامه داد: واحد آیزوماکس تحت فشار عملیاتی و دمای بالا انجام می گردد لذا نیازمند توجه مضاعف در زمان های تعمیرات اساسی و بهره برداری است.

وی در رابطه با تاریخ انجام این تعمیرات اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، عملیات تعمیر از هشتم خرداد ماه آغاز و طی 28 روز یعنی در پنجم تیرماه به خاتمه رسید و در مدار فراوری نهاده شد.

کفاشان با اشاره به اندازه نیروی انسانی دخیل در این امر، خاطر نشان کرد: این تعمیرات به وسیله نیروهای داخلی و بومی استانی و به اندازه 52 هزار و 600 نفر بر ساعت انجام شد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین تجهیزات این واحد که مورد تعمیرات اساسی نهاده شده، کوره TH-603 است که به طور کامل کلیه تیوب ها و اجزای داخلی آن طبق استاندارد های موجود به وسیله متریال های به روز، تعویض شد.

وی ادامه داد: توربو کمپرسور TC-602 هم تحت تعمیرات اساسی نهاده شد که به اسم قلب واحد آیزوماکس است.

مدیر اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به انجام تعمیرات در شرایط کرونایی، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه نظارت های لازم طبق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شد و تمامی پروتکل ها رعایت شد که در این راستا کارشناسان بهداشت اداره HSEQ هم شرایط را کنترل کردند.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت تبریز، کفاشان در خاتمه تاکید نمود: با استعانت از الطاف خداوند متعال و همت و کوشش کلیه مدیران، مهندسان، متخصصین و کارکنان خدوم شرکت، این عملیات بدون هیچگونه حادثه و کاستی به خاتمه رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1789

به "انجام تعمیرات اساسی واحد هیدروکراکر شرکت پالایش نفت تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام تعمیرات اساسی واحد هیدروکراکر شرکت پالایش نفت تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید