اندونزی به جمع خریداران نفت ایران می پیوندد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: سودیرمان سید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی گفت، دولت اندونزی میخواهد بر اساس یک طرح خرید مستقیم، به واردات نفت از ایران اقدام کند تا تامین نفت مورد احتیاج پالایشگاه های داخلی خود را در دراز مدت تضمین نماید.

اندونزی به جمع خریداران نفت ایران می پیوندد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتارا نیوز، سودیرمان سید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز آدینه گفت، بر اساس دستورات جوکو ویدودوس، رئیس جمهور اندونزی، دولت تا حد امکان به صورت مستقیم از فراوری نمایندگان نفت، خرید خواهد نمود.

وی اضافه نمود: افزایش فراوری نفت در داخل در آینده نزدیک سخت است، بنابراین تامین نیازهای نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سودیرمان اضافه نمود، دولت همچنین نمی خواهد به بعضی کشورهای خاص فراوری نماینده نفت وابسته باشد، بنابراین تا حد ممکن از کشورهای متنوعی نفت وارد خواهد نمود.

وی گفت: هرچه تامین نمایندگان نفت بیشتر باشند، قیمت نفت نیز مناسب تر خواهد بود.

وزیر انرژی اندونزی گفت، دولت همین چند هفته پیش قراردادی را با یک شرکت آنگولایی فراوری نماینده نفت منعقد کرد. به علاوه، دولت اندونزی در حال آنالیز امکان واردات نفت از ایران است. ایران هیئتی را به اندونزی اعزام نموده است. آنها می خواهند قراردادی که قبلا امضا شده بود، تجدید گردد.

در نشستی با هیئت ایرانی که سرپرستی ان را محمود فروزنده، سفیر ایران در اندونزی بر عهده داشت، وی از وزیر انرژی اندونزی دعوت کرد تا به ایران سفر کند.

سودیرمان ابراز خوشبینی کرد که دو کشور بتوانند به زودی قرارداد نفتی به مدت ها به تاخیر افتاده قبلی شان را مجددا احیا نمایند.

وزیر انرژی اندونزی اضافه نمود، دولت همچنین به دنبال واردات نفت خام از روسیه است. وی اعلام نمود، کشورهای ایران، آنگولا و روسیه فراوری نمایندگان بزرگ نفتی هستند که دارای ذخایر عظیمی نیز می باشند.

18

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 348

به "اندونزی به جمع خریداران نفت ایران می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی به جمع خریداران نفت ایران می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید