بازنگری 65 استاندارد ملی در گلستان

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی اظهار کرد: آنالیز استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن ها را در دستور کار قرار می گیرد.

بازنگری 65 استاندارد ملی در گلستان

وی اضافه نمود: براساس برنامه مصوب، بازنگری 50 استاندارد ملی برای این اداره کل در امسال تعهد گردیده بود که با کوشش کارشناسان شاهد تحقق 130 درصدی نسبت به برنامه مصوب هستیم.

فرمانی با بیان این که 65 استاندارد ملی در 6 ماهه نخست امسال بازنگری گردیده، ادامه داد: بازنگری های انجام گردیده در حوزه کمیته های ملی مهندسی پزشکی، خوراک و فرآورده های کشاورزی، اسناد و تجهیزات اداری و آموزشی، بسته بندی، چوب و فرآورده های چوبی سلولزی و کاغذ، خدمات، مکانیک و فلزشناسی و خودرو و نیروی محرکه است.

وی هدف از بازنگری استانداردهای ملی را به روز کردن استانداردها وگردآوری اطلاعات در مورد استفاده از استانداردها و پذیرش ملی آن ها برشمرد و اظهار کرد: رعایت مقوله کیفیت در جریان فراوری کالا و خدمات با استانداردها و قوانینی که به عنوان استانداردهای ملی تدوین می گردد امکان پذیر است و در راستای توسعه و پیشرفت تکنولوژی ضروری است این استانداردها هر چند سال یک بار بازنگری شوند و در اختیار عموم قرار گیرند.

مدیر کل استاندارد استان گلستان گفت: طبق بند یک ماده هفت قانون سازمان ملی استاندارد ایران تدوین و نشر استانداردهای ملی به عنوان مرجع رسمی بر عهده این سازمان است و در این راستا کارشناسان استاندارد، مدیران کنترل کیفیت واحدهای فراوریی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند برای مشارکت در تدوین استاندارد های ملی به ادارات کل استاندارد استانی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 53

به "بازنگری 65 استاندارد ملی در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری 65 استاندارد ملی در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید