باز هم فصل جدید کنسرت ها و گرانی دوباره بلیت، مخاطبانی که فقط باید با هدفون آهنگ گوش نمایند!

به گزارش فروشگاه کوچک، فصل جدید کنسرت ها در راه است، اما گرانی بلیت مانع استقبال تمامی اقشار از اجرا های زنده می گردد.

باز هم فصل جدید کنسرت ها و گرانی دوباره بلیت، مخاطبانی که فقط باید با هدفون آهنگ گوش نمایند!

به گزارش خبرنگار ، با خاتمه محرم و صفر فصل جدید کنسرت ها فرا می رسد. جلساتی بین مسئولان سالن های کنسرت و تهیه نمایندگان برگزار گردیده تا سانس های مختلف در اختیار خوانندگان قرار بگیرد. بلیت فروشی کنسرت ها نیز مدتی است شروع شده و خوانندگان یکی یکی منتظر سولداوت شدن اجراهایشان هستند.

اما موضوعی که حسابی توی ذوق می زند، این است که همه اقشار نمی توانند در اجرا های زنده حضور پیدا نمایند. صد محکمی به اسم گرانی بلیت، اقشار متوسط و ضعیف را از سالن های کنسرت دور و دورتر می نماید.

ریشه گرانی بلیت کنسرت ها کجاست؟ + سند

قیمت بلیت کنسرت از 300 هزار تومان هم عبور کرد!

وقتی سری به سامانه فروش بلیت کنسرت بزنید، این موضوع بیش از هر چیز جلب توجه می نماید. قیمت بلیت کنسرت های پاپ از 60 هزار تومان شروع شده و به مرز 200 هزار تومان می رسد. قیمت های عجیب و غریب تر در کنسرت یک گروه خارجی است. مدت هاست بلیت فروشی کنسرت گروه آلمانی شیلر شروع شده است و قیمت بلیت های این اجرا از 100 هزار تومان شروع و به 350 هزار تومان نیز می رسد.

برگزاری کنسرت فقط برای عده ای خاص

وقتی بلیت کنسرت شیلر تا این اندازه بالاست، فقط اقشار خاص می توانند در آن حضور پیدا نمایند. وقتی نشست خبری گروه شیلر در سالن وزارت کشور برگزار گردید، صحبت تهیه نمایندگان این اجرا و کریستوفر فن دیلن موزیسین این اجرا، تبادل فرهنگ دو کشور در زمینه موسیقی بود. اما جایی که همه مردم در آن نیستند، چه تبادل فرهنگی اتفاق می افتد؟! وقتی این ادعا به یک شعار صرف شبیه می گردد که اجرای کنسرت فقط به سود یکی از طرفین باشد. ناگفته نماند که هزینه استقرار این گروه در ایران و دستمزد هایی که با دلار پرداخت می گردد، کنسرت شیلر را این قدر گران نموده است؛ از همین رو تهیه نمایندگان برای کسب سود، مجبور به افزایش بهای بلیت هستند.

چرا محسن چاوشی کنسرت برگزار نمی نماید؟ / عذرخواهی تهیه نماینده آلبوم امیر بی گزند از طرفداران

همه چیز علیه موسیقی و مخاطبانش

هزینه بالای اجاره سالن ها از دلایل گرانی بلیت تمام کنسرت هاست. برج میلاد به تازگی هزینه اجاره سالن را افزایش داده است. همین موضوع باعث شد که مجمع صنفی فراورینمایندگان آثار موسیقی و شنیداری با ارسال نامه ای سرگشاده به مدیرعامل برج میلاد تهران ضمن انتقاد از افزایش نرخ اجاره بهای مرکز همایش های این مجموعه، از تحریم برگزاری کنسرت ها در این مکان خبر دهد. هزینه عوامل و مخارج فراوری قطعات، تصویب که شامل کسر 10 درصد از درآمد کنسرت است و ... همگی دست به دست هم داده که رفتن به کنسرت برای بسیاری از مردم تبدیل به یک رویا گردد.

معین نیست چرا بار مسائل مالی و هزینه های بالای برگزاری کنسرت، فقط به دوش مردم است. برای حال این روز ها و حتی فردای موسیقی ایران و برگزاری کنسرت باید فکری کرد. نباید کار به جایی برسد که در آینده نزدیک، رسانه ها از جایگاه های خالی کنسرت ها بنویسند.

فراورینمایندگان آثار موسیقی برج میلاد را تحریم کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 589

به "باز هم فصل جدید کنسرت ها و گرانی دوباره بلیت، مخاطبانی که فقط باید با هدفون آهنگ گوش نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم فصل جدید کنسرت ها و گرانی دوباره بلیت، مخاطبانی که فقط باید با هدفون آهنگ گوش نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید