بسته های اینترنت ADSL طی یک سال چقدر گران شدند؟

به گزارش فروشگاه کوچک، بسته های اینترنت ADSL هم مانند هر چیز دیگری در ایران هر سال گران تر می شوند و نرخ تورم دارند.

بسته های اینترنت ADSL طی یک سال چقدر گران شدند؟

درحالی که غالب شرکت های FCP یا اینترنت ثابت ارائه دهنده سرویس اینترنت ADSL اوضاع مالی چندان خوبی ندارند؛ چند شرکت کاملا ورشکسته شده و در شرکت های دیگری ادغام شدند و مشتریان خود را به دیگران واگذار کردند؛ یا چندین شرکت با ارائه بسته های عجیب و غریب بسیار ارزان قیمت ولی حجم های بسیار بالای چند هزار گیگابایتی، سعی دارند تیری در تاریکی رها کرده و جذب مخاطب کنند؛ شرکت های برتر ADSL رویه همیشگی بازار ایران را در پیش گرفتند و بسته های اینترنت خود را در سال 1400 گران کردند.

دلیل و منطق این شرکت ها هم افزایش هزینه های خرید تجهیزات تازه، به روزرسانی و نگهداری و حقوق کارمندان و تعمیر و عملیات است. فعلا، در بازار اینترنت ایران صحبت از سرمایه گذاری یا توسعه شبکه و افزایش کیفیت خدمات نیست؛ بلکه صحبت بر سر نگهداری آنچه در سال های گذشته ساخته شده است.

در حالی که شرکت های های وب و پارس آنلاین (زیرمجموعه های وب) تغییرات بسیار اندکی در تعرفه بسته های اینترنت ADSL خود از نیمه شهریور پارسال تا امسال دادند؛ اما شرکت های شاخص دیگر مانند شاتل، آسیاتک و پیشگامان، ناگزیر از افزایش قیمت بسته ها شده یا حجم بسته ها را به یک دوم یا یک سوم کاهش دادند.

با بررسی های ما به نظر می رسد بیشترین افزایش قیمت را شرکت شاتل داشته است؛ به طوری که روی برخی بسته های با سرعت 8 یا 16 گیگابایت تا 50 هزار تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم.

با هم تغییرات قیمت و حجم بسته های اینترنت ADSL شرکت های شاتل، آسیاتک، پیشگامان، مخابرات و های وب را از شهریور پارسال تا تیرماه 1400 بررسی می کنیم:

اینترنت ADSL شاتل

شرکت شاتل بدون استثناء روی همه بسته های اینترنت ثابت خود یک افزایش قیمت را اعمال کرده است. بسته های 2 و 4 مگابیت کمترین افزایش قیمت و بسته های 8 و 16 مگابیت بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

شاتل حجم بسته های اینترنت ADSL خود را تغییر نداده است:

اینترنت ADSL آسیاتک

آسیاتک از نظر قیمتی تغییرات اندکی در بسته های اینترنت ADSL خود داشته ولی حجم بسته ها به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است:

اینترنت ADSL پیشگامان

سرویس نقره ای پیشگامان که شامل بسته های با حجم و سرعت بالا بود؛ به طور کامل حذف شدند و اکنون فقط سرویس بسته های برنزی باقی ماندند که آن ها هم از نظر قیمت افزایش یافته و از نظر حجم کاهش داشتند:

اینترنت ADSL مخابرات

بسته های پرحجم با سرعت پایین در کمپین ماندگار کاملا حذف شدند و اکنون فقط بسته های با سرعت 8 و 16 مگابیت باقی ماندند. بسیاری از بسته های اینترنت مخابرات در سال تازه تغییر یافتند و گران تر شدند. بسته های ارزان قیمتی که مخابرات با سیاست های خاص خودش ارائه می داد را حذف کرده است. مخابرات می خواهد مشتریان را به سوی بسته های با سرعت و حجم بیشتر سوق دهد تا دریافتی بیشتری داشته باشد.

اینترنت ADSL های وب و پارس آنلاین

بسیاری از بسته های اینترنت ADSL دو شرکت های وب و پارس آنلاین ثابت به جای مانده یا اندک تغییراتی از نظر قیمتی داشتند که اصلا به چشم نمی آید. های وب بیشتر تمرکز خود را روی توسعه اینترنت فیبرنوری FTTH آذرخش و اینترنت 4G معطوف کرده است.

شرکت پارس آنلاین هم که زیرمجموعه های وب محسوب می شود و هر روز مشتریان بیشتری از دست می دهد؛ تمایلی نداشته تعرفه های ای دی اس ال خود را افزایش دهد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1838

به "بسته های اینترنت ADSL طی یک سال چقدر گران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های اینترنت ADSL طی یک سال چقدر گران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید