بیانیه مشترک درخصوص سفر رسمی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: در خاتمه سفر رسمی 2 روزه معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران، وزارتخانه های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بیانیه ای مشترک در این زمینه صادر کردند.

بیانیه مشترک درخصوص سفر رسمی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، در سرانجام سفر رسمی دو روزه لاپو پیستللی، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران (پانزدهم لغایت شانزدهم مرداد 1392) بیانیه مشترکی از سوی وزارتخانه های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا صادر شد.

بر اساس این بیانیه هیات ایتالیایی به میزبانی علی اصغر خاجی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، ضمن دیدار و مصاحبه با بعضی از مقامات جمهوری اسلامی، پیغام تبریک لتا، نخست وزیر ایتالیا، به مناسبت انتخاب و آغاز به کار دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران را تسلیم نمود.

در این بیانیه آمده است: هیات ایتالیایی در جریان این سفر علاوه بر مذاکرات با همتای خود، صالحی وزیر امورخارجه، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، بروجردی رئیس محترم کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ظریف و عراقچی معاون محترم آسیا و اقیانوسیه نیز ملاقات کرد.

در خلال دیدارهای مذکور پیرامون ابعاد مختلف روابط دو جانبه از جمله مناسبات سیاسی، مالی و فرهنگی و همچنین مسایل منطقه ای شامل تحولات افغانستان، عراق، سوریه و خاورمیانه بحث و گفتگو به عمل آمد.

براساس این بیانیه مشترک معاونین وزارت امور خارجه در سرانجام این سفر ضمن تاکید بر مفید بودن مصاحبههای فی ما بین و ابراز خرسندی از نتایج مذاکرات صورت گرفته، توافق نمودند که در چارچوب توافقات قبلی مشورتهای سیاسی دو کشور ادامه یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 347

به "بیانیه مشترک درخصوص سفر رسمی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "بیانیه مشترک درخصوص سفر رسمی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک درخصوص سفر رسمی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید