تائید بازنشستگی پیش از موعد بیش از 1000 نفر در لرستان

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی 1334 نفر که در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت داشته اند، تائید شد.

تائید بازنشستگی پیش از موعد بیش از 1000 نفر در لرستان

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

علی آشتاب امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد شش ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن ها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی شرح داد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در هشت ماهه سال 98، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل 26 نشست و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل شش نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: از تعداد 1829 درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، تعداد 1334 درخواست مورد تائید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب گفت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده این گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن ها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

وی با بیان اینکه، ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود، افزود: تعداد 151 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری استان فعالیت می کنند و در این زمینه تذکرات لازم را نیز به کارگران اعلام می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین در این دوره هشت ماهه سال جاری به کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار 9110 نفر ساعت آموزش های لازم ایمنی و بهداشت کار توسط کارشناسان مجرب و خبره ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 713

به "تائید بازنشستگی پیش از موعد بیش از 1000 نفر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تائید بازنشستگی پیش از موعد بیش از 1000 نفر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید