جزئیات تغییرات در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، ارائه فرصت انتخاب واحد تکمیلی برای دانشجویان

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد گفت: در این دوره انتخاب واحد، با توجه به توسعه زیرساخت های فنی و نرم افزاری، تغییرات اساسی در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد به وجود آمد.

جزئیات تغییرات در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، ارائه فرصت انتخاب واحد تکمیلی برای دانشجویان

به گزارش خبرنگاران، ایمان عطارزاده مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد گفت: انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حسب جدول زمانبندی استانی اعلام شده در جریان است. مطابق با جدول زمانبندی انتخاب واحد از 19 شهریورماه تا 24 شهریورماه نزدیک به 75 درصد دانشجویان این دانشگاه انتخاب واحد خود را با پیروزیت به انجام رسانده اند.

وی ادامه داد: سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که پیروز به انتخاب واحد نشده اند، می توانند از فرصت انتخاب واحد تکمیلی و حذف و اضافه که در هفته جاری و آینده در اختیار آنها قرار گرفته می گیرد، استفاده نمایند.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نمود: در این دوره انتخاب واحد با توجه به توسعه زیرساخت های فنی و نرم افزاری، تغییرات اساسی در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد به وجود آمد که رضایتمندی بسیار خوبی را برای دانشجویان به همراه داشت.

وی به تغییرات در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد اشاره نمود و گفت: از جمله این تغییرات می توان به رونمایی از نسخه تازه سایت آموزشیار به آدرس edu.iau.ir با قابلیت ها و امکانات تازه برای سهولت در دسترسی به اطلاعات، ارائه نسخه آزمایشی سامانه تازه آموزشیار (مرحله اول اجرای نسخه آزمایشی در استان تهران بود و به مرور برای سایر استان ها نیز فعال شد) اشاره نمود.

این مسئول اضافه نمود: بعلاوه اعمال تغییرات اساسی در UI/UX سامانه برای سهولت در دسترسی، افزایش تعداد نوبت های انتخاب واحد از 4 نوبت در روز (از حدود ساعت 7:30 تا 23) به دو نوبت مفید صبح و عصر (از ساعت 8 تا 13:30 و 14 تا 19:30) و دادن فرصت بیشتر به دانشجویان برای انتخاب واحد (از 3.5 به 5.5 ساعت در هر نوبت) از دیگر تغییرات سامانه است.

عطارزاده ادامه داد: از دیگر تغییرات اجرا شده امکان ورود تمام دانشجویان صرفاً برای پرداخت شهریه در هر زمانی (خارج از بازه زمانی انتخاب واحد استانی)، امکان ورود تمام دانشجویان برای استفاده از خدمات آموزشی (مشاهده نمره، درخواست فارغ التحصیلی و ....) در هر زمانی (خارج از بازه زمانی انتخاب واحد استانی) است. بعلاوه تشکیل ستاد متمرکز پاسخگویی برای پاسخگویی برخط و هدایت و پرسش و پاسخ دانشجویان در سایت تازه فراهم و راهنمای لازم در صفحه اول سایت اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: برای واحدهای دانشگاهی نیز بطور هم زمان سامانه مدیریت یکپارچه پاسخگویی برای هدایت و رسیدگی فرایند محور به درخواست ها فراهم شده است.

عطارزاده اظهار کرد: از جمله خدمات ارزشمندی که به زودی برای تسهیل در فرایند پرداخت دانشجویان عملیاتی و اجرا می گردد، استفاده از کیف پول متمرکز برای تمامی امور دانشجویان است. ارائه پنجره خدمات آموزشی یکپارچه دانشجویان (SSO) نیز از جمله خدماتی است که به زودی در جهت تسهیل در فرایند ورود و دسترسی یکپارچه به خدمات آموزشی دانشجویان در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی گفت: خدمات ارزشمند تازه دیگری مبتنی بر سامانه آموزشیار نیز طراحی و پیاده سازی شده است که به مرور در سامانه آموزشیار فعال و در دسترس دانشجویان و واحدهای دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2213

به "جزئیات تغییرات در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، ارائه فرصت انتخاب واحد تکمیلی برای دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تغییرات در سامانه ها و شیوه اجرای انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، ارائه فرصت انتخاب واحد تکمیلی برای دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید