حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده 7 میلیون تومان است

به گزارش فروشگاه کوچک، سخنگوی مالی دولت با تشریح بعضی ویژگی های لایحه بودجه سال آینده کل کشور؛ حداقل حقوق کارکنان دولت را در این لایحه 7 میلیون تومان، میانه افزایش حقوق را 20 درصد به صورت پلکانی و رقم درنظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی را 360 هزار میلیارد تومان بیان کرد.

حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده 7 میلیون تومان است

به گزارش ایرنا؛ سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: در بودجه سال آینده شاهد کاهش هفت واحد درصدی نرخ مالیات، تخصیص 15 هزار میلیارد تومان یاری به صندوق تثبیت بازار سرمایه و 500 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شرکت های دولتی خواهیم بود.

درخواست از مردم برای مدیریت مصرف گاز

سخنگوی مالی دولت با اشاره ورود مجدد جبهه سرما به کشور و یادآوری اینکه از 20 دی ماه جبهه سردی کشور را فرا گرفته که تا تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد، اضافه نمود: در این شرایط انتظار داریم با مدیریت مصرف شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف انرژی ابراز امیدواری کرد در یک همکاری ملی در سه هفته آینده برای مدیریت مصرف، بتوان از این دوره سرد به خوبی عبور کرد.

تشکیل سرمایه ثابت در 6 ماهه اول سال جاری به مثبت 3.9 درصد رسید

سخنگوی مالی دولت با ارایه آماری از آخرین شرایط شاخص های کلان مالی کشور و با بیان اینکه تشکیل سرمایه ثابت در مجموع 8 سال دولت قبل منفی 30 درصد بود، گفت: این سرمایه ثابت در تابستان سال جاری به مثبت 7.3 و در 6 ماهه اول به مثبت 3.9 درصد رسید.

وی ادامه داد: نرخ تشکیل سرمایه در بخش ماشین آلات در نیمه اول سال جاری نیز رقم کم سابقه مثبت 15 درصد بود.

خاندوزی بعلاوه با بیان اینکه در بخش ساختمان نیز پس از چندین فصل رشد منفی به مثبت 3.9 درصد رسیده ایم، اظهار داشت: مثبت شدن تشکیل سرمایه ثابت نشان می دهد که کاهش نرخ بیکاری به 8.9 درصد در تابستان بر خلاف بعضی هجمه ها ناشی از رشد بخش حقیقی اقتصاد بود.

وی با یادآوری اینکه مقدار رشد نقدینگی هفت درصد کمتر از شروع به کار دولت سیزدهم است که انضباط پولی دولت را نشان می دهد، گفت: سرمایه گذاری در کشور در چند سال گذشته فراز و فرود داشته، اما در دولت قبل به شکل میانه با کاهش سرمایه گذاری روبرو بودیم و این مشکل ادامه داشت تا اینکه دولت سیزدهم برای بهبود این شرایط اقداماتی انجام داد که اوضاع را بهتر کرد.

کسری بودجه تا انتها سال به صفر می رسد

وزیر اقتصاد اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری کل عایدی های تحقق یافته دولت 917 هزار 817 میلیارد تومان بوده که معادل تحقق 88 درصدی نسبت به مصوب نُه دوازدهم بودجه است؛ این مقدار تحقق عایدی های بودجه ای نسبت به دوره مشابه سال قبل 63 درصد افزایش داشته و مصارف هم معادل 90 درصد پیش بینی بودجه تخصیص پیدا نموده است.

خاندوزی چنین نتیجه گیری کرد که بنابراین کسری بودجه سال جاری تا انتها 9 ماهه به حداقل رسیده و مقدار استفاده از تنخواه گردان خزانه نیز برای نخستین بار صفر شده و تا انتها سال هم کسری بودجه صفر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناترازی بودجه به کمترین مقدار رسیده است، گفت: مقدار انتشار و فروش اوراق مشارکت نیز 33 هزار میلیارد تومان کمتر از سال قبل شده است و در مقابل شاهد افزایش 26 برابری فروش سهام شرکت های دولتی نسبت به پارسال هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2265

به "حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده 7 میلیون تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده 7 میلیون تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید