حمایت از فراوری فناوری ساخت سیم کارت های تلفن همراه

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ورق های ویژه PVC در سیم کارت های تلفن همراه، کارت های ملی، بانکی، سوخت، مترو و غیره به کار می رود. ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میخواهد تا طرح های مورد تایید مرتبط با این فناوری را مورد حمایت قرار دهد.

حمایت از فراوری فناوری ساخت سیم کارت های تلفن همراه

هر شهروند ممکن است به صورت روزانه از تعداد مشخصی از کارت های مختلف، مانند عابر بانک، سیم کارت تلفن همراه، کارت مترو،... استفاده کند. فراوری این کارت ها با استفاده از فناوری به نام ورق های ویژه PVC با کاربری خاص امکان پذیر است.

این کارت ها از چند لایه ورق ویژه PVC که در هریک تراشه های الکترونیکی قرار داده شده، تشکیل می شوند.

ساخت ورق های ویژه PVC کارآمد، با مقاومت مکانیکی، انعطاف پذیری و سایشی لازم که دارای سطح مشخصی از مقاومت در برابر نور،رطوبت و آلایندگی هستند برای برطرف احتیاج کشور در این زمینه، لازم است.

با توجه به رشد روز افزون استفاده از این کارت ها، نمی توان منابع مورد احتیاج کشور را با تکیه بر واردات تامین کرد و ضرروری است که یک زیست بوم قدرتمند و فعال متشکل از شرکت های دانش بنیان و فناور در این حوزه تشکیل گردد.

ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، با توجه به این مسئله، برای حمایت از طرح های مرتبط با این فناوری اعلام آمادگی نموده است. این فراخوان که با نام فراوری ورق های PVC با کاربرد خاص نام گذاری شده است، هدف علمی خود را فرموله کردن ساخت، در مقیاس آزمایشگاهی و کارگاهی ورق های PVC و سپس فراوری در مقیاس پایلوت اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 652

به "حمایت از فراوری فناوری ساخت سیم کارت های تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فراوری فناوری ساخت سیم کارت های تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید