خبر حمله چینی ها به اپل را پاک کنید!

به گزارش فروشگاه کوچک، انتها تیم کوک، مدیرعامل اپل به خبر حمله هکرهای چینی به سرورهای شرکت های آمریکایی اپل و آمازون واکنش نشان داد و از بلومبرگ خواست تا این گزارش را حذف کند.

خبر حمله چینی ها به اپل را پاک کنید!

به گزارش خبرنگاران، کمتر از یک ماه پیش بود که بلومبرگ در گزارشی مفصل از حمله هکرهای چینی به سرورهای دو غول تکنولوژی آمریکایی، اپل و آمازون پرداخت که در آن عنوان شده بود چینی ها با استفاده از میکروچیپ هایی که بر روی این سرورها نصب نموده اند، توانسته اند به اطلاعات موجود و ذخیره شده بر روی این سرورها دسترسی پیدا نموده و جاسوسی نمایند.

با توجه به آن که شرکت های قربانی خود میزبان بزرگترین و بهترین متخصصان امنیت سایبری و فناوری اطلاعات هستند، تمایل چندانی به افشای این خبر و پرده برداری از صحت مشکل مربوطه و خراب کاری های عمدی هکرهای چینی نداشتند و نمی خواستند چندان رسانه ای گردد و به همین دلیل بارها مقامات این شرکت ها صحت چنین خبری را به طور کلی رد و تکذیب نموده بودند.

اما حالا به نظر می رسد که طاقت تیم کوک از انتشار چنین اخباری دیگر تمام شده و در گفت وگویی با BuzzFeed واکنش نسبتا تندی نشان داده و از بلومبرگ که برای نخستین بار در گزارشی به این موضوع پرداخت درخواست نموده است که با توجه به کذب بودن اصل این خبر، به طور کلی این گزارش خود را حذف کند.

وی در خصوص این موضوع چنین اظهار نظر نموده است: این مساله اصلا و به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی باری دیگر در ادامه سخنانش تاکید نمود که این این خبر کذب است و واقعیت ندارد.

این در حالیست که بر اساس گزارش بلومبرگ ، جاسوسان چینی موفق شده اند با نصب میکروچیپ های پیشرفته ای در سرورهای Supermicro اپل و آمازون به زیرساخت و اطلاعات ذخیره شده بر روی این سرورها دسترسی پیدا نمایند و به تمامی اطلاعات رد و بدل شده توسط سرورهای مذکور نفوذ یابند.

البته بعد از انتشار این گزارش از سوی بلومبرگ، اپل با انتشار بیانیه ای رسمی به طور کلی صحت این خبر را رد نموده بود اما به نظر می رسد که بسیاری از کاربران و نهادهای اطلاعاتی هنوز نتوانسته اند این موضوع را بپذیرند.

البته نهادهای امنیتی اظهارات مقامات اپل را ناکافی دانسته اند چراکه این شرکت نتوانسته است مستندات کافی را برای اثبات جاسوسی و یا عدم جاسوسی چینی ها جمع آوری نموده و تحویل دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 77

به "خبر حمله چینی ها به اپل را پاک کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر حمله چینی ها به اپل را پاک کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید