دوره های آموزگاری برای بکارگیری فارغ التحصیلان در آموزش و پرورش

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان نمود: دانشگاه بیرجند جزء دانشگاه های مهم است که ظرفیت های خوبی به لحاظ انجام پژوهش ها و آموزش دانشجویان دارد.

دوره های آموزگاری برای بکارگیری فارغ التحصیلان در آموزش و پرورش

وی شناسایی و ارزش یابی ظرفیت های علمی و تحقیقاتی را یکی از اهداف سفر خود به خراسان جنوبی دانست و گفت: در طرح ساماندهی آموزش عالی کشور، در استان ها بر اساس ظرفیت شان برنامه ریزی می گردد.

غلامی با اشاره به عمده برنامه های خود در خراسان جنوبی، اعلام کرد: طی این سفر دغدغه ها و نگرانی های دانشجویان مورد آنالیز نهاده شد و ظرفیت پارک علم و فناوری استان هم به بحث گذاشته شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افتتاح پروژه های دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری بازدید داشتیم که در نوع خودش امیدوار نماینده بود.

وی اعلام کرد: استفاده از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان آغاز خوبی در خراسان جنوبی داشته و احتیاج به توسعه بیشتری دارد.

غلامی با بیان اینکه باید حمایت از دانشگاه ها استمرار داشته باشد، اضافه نمود: باید به دانشگاه ها اعتماد نموده و با آن ها مشورت کنیم.

وی اعلام کرد: در زمینه آموزش عالی، دانشگاه ها به لحاظ پشتیبانی های مالی نوعا جزء موسسات مستقل هستند.

تاسیس خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه صنعتی بیرجند

وی در خصوص کمبود خوابگاه برای دانشگاه صنعتی بیرجند که یکی از مسائل مطرح شده در این سفر بوده است، اضافه نمود: برای این دانشگاه یک خوابگاه تاسیس می گردد.

غلامی با بیان اینکه یاری به تجهیز اشپزخانه دانشگاه بیرجند از دیگر بحث های مطرح شده بود، گفت: همچنین برای حمایت از پارک کوشش می گردد فضای بیشتری برای شرکت های رشد داشته باشیم.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه بیرجند، اعلام کرد: در این سفر قول دادیم که دانشگاه بیر جند را حمایت کنیم که بتواند از افغانستان دانشجو بپذیرد.

وزیر علوم، تحقیق و فناوری اعلام کرد: بدر راستای ایجاد اتاق تندرستی برای دانشجویان آنالیز های لازم اجرا شده و مقرر شده زمین چمن مصنوعی فراهم گردد.

غلامی اعلام کرد: مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان از شهر از دیگر مسائل مطرح شده بوده که بر اساس رایزنی هایی اجرا شده، به دست مسئولان شهری حل می گردد.

غلامی اظهار کرد: محور اصلی کار ما در خراسان جنوبی ساماندهی آموزش عالی استان است که در این خصوص نظرات اساتید جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه در استان ها آمایش استانی داریم، گفت: این امر وظیفه سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ها است.

وی اظهار کرد: در دانشگاه های استان برنامه های راهبردی اجرا شده اما توصیه می گردد بازنگری هایی انجام گردد.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته استفاده از فناوری در طراحی و ساخت وسایل جدید را داریم، اظهار کرد: هر ساله پژوهش های دانشگاه ها را ارائه می دهیم و رقم های قابل توجهی از محل فروش در این نمایشگاه ها داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در بیش از شش سال گذشته دانشگاه ها به سمت انجام کسب درامد از تولیدات علمی و پژوهش ها سوق داده شده اند، گفت: احتیاج داریم که بازار را در خرید تجهیزات داخلی مورد حمایت قرار دهیم.

وی با اشاره به مسائل ارز دانشجویان اعلام کرد: در شرایط کنونی مشکل ارز حل شده و اعزام ها به تدریج انجام می گردد.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان زیر مجموعه آموزش و پرورش است، گفت: فرایند جذب هیئت علمی مانند سایر دانشگاه ها است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: تعداد زیادی فارغ التحصیل داریم که احتیاجمند اشتغال بوده و آمادگی دارند در اموزش و پروزش خدمت نمایند.

وی اضافه نمود: پیشنهاد شده با برگزاری دوره های شش ماهه این فارغ التحصیلان را به آموزش و پرورش منتقل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 70

به "دوره های آموزگاری برای بکارگیری فارغ التحصیلان در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزگاری برای بکارگیری فارغ التحصیلان در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید