راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت سوم

به گزارش فروشگاه کوچک، آشنایی با شهر گوانجو چین

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با جاذبه های گردشگری شهر گوانجو و مراکز خرید آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر رستوران های شهر گوانجو و کار در گوانجو چینداشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت سوم

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

غذا در گوانجو چین

آشپزی کانتونی با ترکیب رنگ ها، رایحه و طعم، به خوبی شناخته شده است و در میان چهار آشپزی برتر چین جای دارد. برای مثال دیم سوم(dim sum) نوعی شیرینی است که در عین سادگی بسیار لذیذ است. سنت های محلی در کنار پیشینه تاریخی با مضمون غربی نقشی اساسی در توسعه و تنوع غذاهای کانتونی در شهر گوانجو چین ایفا می نماید.

غذاهای چینی که در کشورهای غربی سرو می گردد معمولا غذاهای کانتونی هستند. البته طعم این غذاها را در کشورهای دیگر با ذائقه مردم آن کشور سازگار می نمایند. بنابراین اکثر کسانی که به چین سفر می نمایند اگر در کشور خود غذای چینی خورده باشند با غذای کانتونی آشنا هستند. اما دلیل اینکه غذاهای کانتونی در سراسر چین هم مشهور هستند چیز دیگری است. به باور بسیاری از مردم، کانتونی ها همه چیز می خورند. و معمولا در خصوص کانتونی ها این طور گفته می گردد که مردم کانتونی به جز میز هر چیزی که چهار پا داشته باشد، به جز هواپیما هر چیزی که پرواز کند، و به جز زیر دریایی هر چیزی که شنا کند را می خورند.

در گوانجو چین چه غذاهایی بخوریم

    • مرغ برش خورده سفید(White Cut Chicken)- این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای کانتونی است. این مرغ را کمی طعم دار می نمایند تا طعم اصلی مرغ از بین نرود. بسیاری رستوران های کانتونی امضای مخصوص خود را پای این غذا دارند. مثل مرغ ونچانگ از رستوران گوانجو، مرغ با طعم واقعی از رستوران بینگ شنگ و مرغ کینگ پینگ از رستوران های مختلف دیگر.
  • یوم چا/ دیم سوم(Yum Cha / Dim Sum)- یک قوری چای با دو تکه شیرینی، فرهنگ دیم سوم گوانجو چین را تشکیل می دهد. بسیاری از افراد بومی شهر گوانجو با همین غذای مختصر در رستورانی می نشینند، ساعت ها با هم صحبت می نمایند و یا روزنامه می خوانند. تنوع دیم سوم در رستوران های گوانجو بسیار زیاد است.
  • سیو می(Siu Mei / Shao Wei)- کباب کانتونی با اردک ها و جوجه های بریان شده که جلوی مغازه ها آویزان می نمایند معروف هستند. سیو می به وفور در رستوران های کانتونی یافت می گردد. در این غذا ممکن است گوشت خوک و یا غاز را هم کباب نمایند.
  • غذاهای دریایی- خوردن غذاهای تازه دریایی کانتونی روش خوبی برای کشف فرهنگ کانتونی است. معمولا در طبخ غذاهای دریایی از موجودات دریایی و ماهی زنده استفاده می گردد و جلوی خود مشتری غذا را طبخ می نمایند.
  • دسر- یک وعده غذای کانتونی بدون وجود دسر کانتونی تکمیل نمی گردد. دسر سوپ یا خردل در گوانجو چین معمول است. دو دسر که در گوانجو محبوب هستند یکی دسر شیر دو لایه و دیگری شیر زنجبیلی است. از دیگر دسرهای محبوب گوانجو می توان به پودینگ توفو، پوره لوبیا قرمز و لوبیا سبز، گولینگائو، پوره کنجد سیاه و ساگو اشاره نمود.

رستوران های گوانجو چین

رستوران پان شی(Pan Xi Restaurant)

در قلب گوانجوی قدیم و در زمینی به مساحت 12000متر مربع واقع شده است. این رستوران به شکل باغ است و دامپلینگ های این رستوران کانتونی مشهور است.

آدرس: No.2, Wenchang Rd., GZ

☎ 020-81888388

رستوران داتونگ(Datong Restaurant)

در خیابان چانگ دی واقع شده است. این رستوران با دکوراسیون لوکس و مدرن و آشپزی فوق العاده که دارد بسیار مشهور است.

آدرس: No. 63, Yanjiang Rd., West, GZ

☎ 020-81885933

رستوران گوانجو(Guangzhou Restaurant)

در خیابان ون چانگ واقع شده است. این رستوران به شکل باغ است و رستوران شماره یک گوانجو است. در سال 1997 این رستوران 19 شعبه داشت و بسیاری از آشپزهای مشهور دراین رستوران آموزش دیده اند.

آدرس: No.2, Wenchang Rd., GZ

☎ 020-81888388

رستوران نان یوان(Nan Yuan Restaurant)

در خیابان کیانجین واقع شده است. این رستوران نیز به شکل باغ است که در سال 1958 تاسیس و در سال 1963 در زمینی به مساحت 10.000 مترمربع افتتاح شد. مساحت باغ این رستوران 4500 مترمربع است.

آدرس: Vault 14, Valletta Waterfront, Il-Furjana, Malta

☎ 020-84449211

رستوران بی یوان(Bei Yuan Restaurant)

در خیابان شیائو بی واقع شده است و یکی از بزرگترین رستوران های به شکل باغ گوانجو است. برکه، کوه کوچک، پل و گل وچمنی که در این باغ این رستوران است، نمایی کلاسیک به آن داده است. آشپزهای این رستوران بسیار به تمیزی و تازگی غذاهای آن اهمیت می دهند. رستوران بی یوان دو آشپز درجه یک دارد و به همین دلیل این آشپزها باعث اعتبار بیشتر این رستوران شده اند.

آدرس: No.202, Xiaobei Rd., GZ

☎ 020-83330087

چایخانه های گوانجو چین

فرهنگ نوشیدن چای در گوانجو چین که با نام یوم چا شناخته می گردد، از دیرباز در این شهر مرسوم بوده است. شهر گوانجو در قرن 19 میلادی مرکز تجارت گسترده چای میان چین و اروپا بوده است. گوانجو در این بعد فرهنگی شباهت زیادی با ایران دارد و از آنجایی که بسیاری از ایرانیان نیز عاشق نوشیدن چای هستند و در سفر به گوانجو نیز ممکن است که بخواهند خوردن چای را تجربه نمایند، در ادامه تعدادی از بهترین چایخانه های گوانجو را به شما عزیزان معرفی می کنیم:

  • چایفروشی سیمپل لاو(Simple Love Tea Shop): این چایفروشی در جاده تیانهی جنوبی واقع شده و علاوه بر چایفروشی، چایخانه نیز می باشد. چایفروشی سیمپل لاو پنج شعبه دیگر نیز در شهر گوانجو دارد. ساعت کاری این چایخانه از 15:00 الی2:00 می باشد.
  • چایخانه تیان چانگ دی جو(Tian Chang Di Jiu): این چایخانه در خیابان میانی Zhengping واقع شده است.
  • چایخانه چون یا یون(Chun Ya Yuan Teahouse): این چایخانه در جاده جدید 19 سیو واقع شده است. ساعت کاری این چایخانه از 19:00 الی 1:00 می باشد.
  • چایخانه کریستال(Crystal Tea House): این چایخانه در جاده شرقی لونگکو واقع شده است و ساعت کاری آن از 10:00 الی 2:00 می باشد.
  • چایخانه گیاهی وونگ چون هونگ(Wong Chun Loong Herbal Tea): این چایخانه زنجیره ای که دمنوش های سنتی ارائه می نماید بیش از دوازده شعبه در شهر گوانجو دارد.
  • کیک و قهوه مردم(Peoples Cakes & Coffee): می توانید از خوردن کیک و قهوه در این کافی شاپ غربی که توسط کره ای ها اداره می گردد لذت ببرید.

کار در گوانجو چین

از آنجایی که گوانجو چین مرکز فراوری در کشور چین است، به اندازه پکن یا شانگهای در زمینه تجارت خارجی شناخته شده نیست. شاید گوانجو یکی از شهرهایی در دنیا باشد که بیشتر مقدار فراوری محصولات در آن انجام می گردد.

در حالیکه خارجی ها شانس چندانی برای تجارت در این شهر ندارند، اما می توانند در مشاغلی مثل مدیریت، مهندسی و مترجمی و آموزش انگلیسی مشغول به کار شوند. در گوانجو تعداد زیادی آکادمی بزرگ ESL وجود دارد که توسط خارجی ها اداره می گردد، و بیشتر معلمان آن از امریکای شمالی هستند. اگر قصد دارید به عنوان معلم زبان در گوانجو مشغول به کار شویدف حتما اعتبار مدارکتان را آنالیز کنید.

تدریس انگلیسی در گوانجو از کودکستان تا دانشگاه و کلاس های خصوصی ممکن است. برای تدریس در مدارس گوانجو حتما باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید و دارای مدرک TEFL باشید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 291

به "راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید