سرمربی تیم ملی نوجوانان: در جمع بازیکنان تبدیل به آدم 17 ساله می شوم

به گزارش فروشگاه کوچک، سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان گفت: من در جمع بازیکنان، تبدیل به آدمی 17 ساله می شوم، با هم شوخی می کنیم و می خندیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان: در جمع بازیکنان تبدیل به آدم 17 ساله می شوم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، حسین عبدی در مورد ملاقات نیمه نهایی جام ملت های زیر 17 سال آسیا مقابل ژاپن، گفت: بازی مقابل ژاپن پنجمین بازی ما در این رقابت ها است که با یکی از برترین تیم های آسیا بازی خواهیم داشت. بسیار خوشحالم که برای فردا یک مسابقه بسیار خوب و زیبا داریم و تمام کوشش خود را می کنیم تا با برترین شرایط به میدان برویم. من و بازیکنانم هیجان زیادی برای شروع بازی داریم.

وی اضافه کرد: متأسفانه 2 بازیکن ما مسابقه فردا و تجربه بازی مقابل تیم خوب ژاپن را از دست دادند، اما خوب قانون است. خوشبختانه بین ملاقات قبلی و بازی فردا 3 روز استراحت داشتیم که این امر برای تیم بسیار خوب بود. در شرایطی که برای بازی مقابل یمن آن ها 3 روز و ما 2 روز فرصت داشتیم. ریکاوری خوبی داشتیم و برای بازی فردا آماده هستیم.

عبدی اضافه کرد: همانطور که می دانید بازی برای رسیدن به نیمه نهایی و صعود به جام جهانی، استرس بیشتری نسبت به بازی در مرحله نیمه نهایی دارد؛ بنابراین ما به فوتبال فکر می کنیم، همانطور که من در روز اول که در کنفرانس خبری گفتم، در این رده شما باید به فکر بازیکنان باشید، بازیکنان جوان برای آینده هستند، نه برای امروز و ما باید آن ها را نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نظر فنی و تاکتیکی، فکری و اجتماعی نیز ارتقا دهیم. بازی فردا مقابل ژاپن استرس آور نیست، بلکه هیجان انگیز است.

وی گفت: همه همکارانم برای این بازی پرهیجان هستند. مطمئنم که تیم خوب ژاپن نیز برای این ملاقات هیجان دارد. برخلاف بازی قبل مقابل یمن که پر استرس بود و تیم ما می خواست که سریع به گل برسد. هرکسی فلسفه خود را دارد، زیرا اگر مربیان فلسفه نداشته باشند نمی توانند در این سطح ادامه دهند؛ بنابراین بازیکنان را در ابتدا برای هر مسابقه آماده می کنم و بعد از آن نیز ریکاوری را برای مسابقه بعدی به درستی آماده انجام می دهیم. فلسفه من از روز اول، آماده سازی بازیکنان با شکل گیری فکریت برنده در آن ها بوده است که بسیار مهم است تا با این فکریت از خودشان و تیم در طول مسابقات مراقبت نمایند. به طورکلی برای بازی فردا کاملا آماده هستیم.

سرمربی نوجوانان ایران در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه ریکاوری بازیکنانش در ابتدا به شوخی گفت: این یک راز است! می دانید که من نمی توانم همه چیز را به شما بگویم؟ شوخی می کنم، اما 3 روز استراحت داشتیم. برای روز اول برای بازیکنان فقط کشش، استخر، فیلم های خنده دار در نظر گرفتیم، بیرون می رویم و دور هم جمع می شویم. من در جمع بازیکنان، تبدیل به آدمی 17 ساله می شوم، با هم شوخی می کنیم، می خندیم و بعد از آن برای روز بعد بعضی از آن ها کمی تحت فشار می روند یا مصدومیت ها را مدیریت می کنیم. به هرحال به همه همکارانم نیز تاکید می کنم که این بازیکنان تنها 17 سال دارند و نه بیشتر. همگی مثل یک خانواده هستیم و برای فردا کوشش می کنیم آزاد و بدون استرس باشند و از بازی لذت ببرند.

عبدی توضیح داد: با بعضی از آن ها نه تنها در جلسات فنی بلکه به صورت خصوصی هم صحبت می کنم تا فکر شان را آزاد نمایند و برای بازی آماده شوند. این ها بخشی از وظایف کاری سرمربیان است و باید با روانشناسی بازیکنان جوان آشنا باشیم و به نظرم آن ها را برای هر بازی آماده کردیم و برای بازی فردا نیز فرصت بسیار خوبی برای هر دو تیم است تا بدون استرس بازی نمایند. برنامه من بسیار روشن است که بازیکنان نمایش خوبی داشته باشند و خودشان به همراه هر شخصی که بازی را دیدن می نماید، نیز از بازی لذت ببرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2336

به "سرمربی تیم ملی نوجوانان: در جمع بازیکنان تبدیل به آدم 17 ساله می شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی نوجوانان: در جمع بازیکنان تبدیل به آدم 17 ساله می شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید