سفیر ایران در فرانسه: بحث مذاکراه دوباره پوششی برای ناتوانی اروپاست

به گزارش فروشگاه کوچک، سفیر کشورمان در پاریس با گفتن اینکه برجام تنها راهکار ممکن است خاطر نشان کرد طرح مذاکرات مجدد با هدف سرپوش گذاشتن بر ضعف و بدعهدی طرف های اروپایی صورت می گیرد.

سفیر ایران در فرانسه: بحث مذاکراه دوباره پوششی برای ناتوانی اروپاست

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی پیشین وزارت خارجه و سفیر کنونی کشورمان در پاریس در صحفه توئیتر خود نوشت: هیچ خردورز سیاسی آشنا به مباحث برجام تردیدی ندارد که این تفاهم تنها و یگانه راهکار ممکن تلقی می گردد. وی در ادامه توضیح داد: طرح مذاکرات مجدد به هر دلیل صرفا اقدامی بهانه جویانه برای توجیه ناتوانی و بدعهدی طرف های اروپایی است.

انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان سه عضو برجام روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کردند مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین المللی را فعال نموده اند مسئله ای که می تواند باعث بازگشت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل گردد.

این سه کشور مدعی شدند که این اقدام را با حسن نیت انجام داده و هدف آنها حفظ برجام و امید به پیدا کردن راهکاری رو به جلو برای خروج از بن بست به وجود آمده به وسیله گفت وگوهای دیپلماتیک است.

این در حالی است که رسانه های آمریکایی گزارش دادند دولت آمریکا، این سه کشور اروپایی را تهدید به اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات خودروهای اروپایی نموده بود. بر اساس گزارش واشنگتن پست: یک هفته پیش از آنکه تروئیکای اروپایی، ایران را متهم به نقض برجام نمایند، دولت ترامپ در خفا آنها را تهدیدی کرد که باعث شوکه شدن آلمان، فرانسه و انگلیس شد.

آنگرت کرامپ کارنبائور، وزیر دفاع آلمان به این مسئله علنی اذعان کرد و گفت: بیان یا تهدید، هرطور که می خواهید تعبیر کنید؛ بله آن را تایید می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 718

به "سفیر ایران در فرانسه: بحث مذاکراه دوباره پوششی برای ناتوانی اروپاست" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفیر ایران در فرانسه: بحث مذاکراه دوباره پوششی برای ناتوانی اروپاست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در فرانسه: بحث مذاکراه دوباره پوششی برای ناتوانی اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید