شورای انتقالی جنوب یمن: به دولت هادی پایبندیم اما از مواضعمان عقب نشینی نمی کنیم

به گزارش فروشگاه کوچک، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن با وجود بیان اینکه هیچ مذاکره ای با وجود تهدید وجود نخواهد داشت، تاکید نمود، به مشروعیت دولت مستعفی یمن پایبند بوده و از ائتلاف عربی حمایت می نماید.

شورای انتقالی جنوب یمن: به دولت هادی پایبندیم اما از مواضعمان عقب نشینی نمی کنیم

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه الجزیره، هانی بن بریک، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در توییتی از موضع این شورا درباره حوادث اخیر در عدن پرده برداشت و تاکید نمود به مشروعیت دولت مستعفی یمن پایبند بوده و از ائتلاف عربی حمایت می نماید.

هانی بن بریک در عین حال گفت، نیروهایش از مواضع خود در عدن عقب نشینی نمی نمایند حتی اگر عربستان کل مردم را بمباران کند.

بن بریک اضافه نمود، نیروهایش در مواضع خود می مانند و زیر فشار تهدید مذاکره نمی نمایند هرچند به مشروعیت دولت هادی پایبند است و در کنار ائتلاف سعودی واقع شده است.

پیشتر به دنبال حمله نیروهای ائتلاف عربی به یکی از پایگاه های وابسته به شورای انتقالی، این شورا خروج از بعضی از مناطق تحت کنترل خود را در عدن شروع کرد.

همچنین محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن از طرف های درگیر در عدن خواست درگیری ها را متوقف و به میز مذاکره بازگردند.

وی در توییتی نوشت، آنچه اخیرا در عدن اتفاق افتاده خردمندانه نیست. آل جابر در ادامه از همه طرف ها در عدن خواست درگیری ها را متوقف نموده و دعوت حضور در عربستان و حل هرگونه اختلافات به وسیله گفت وگو را بپذیرند. وی مدعی شد، گزینه دیگر مردود است و عربستان ادامه این فتنه ها را نمی پذیرد.

سفیر عربستان در یمن ادعا کرد، مردم یمن بسیار رنج بردند و طرف هایی که امروز در عدن فتنه انگیزی می نمایند در حق مردم یمن مرتکب جنایت می شوند. پیغام جامعه بین الملل باید برای همه روشن باشد و هرگونه درگیری متوقف شده و اجازه داده گردد فعالیت انسانی و امدادرسانی هر چه سریع تر از سر گرفته گردد.

پس از اینکه نیروهای شورای انتقالی روز شنبه کنترل خود بر کاخ ریاست جمهوری در عدن و تثبیت کنترل کامل خود بر این شهر را بیان کردند، از روز چهارشنبه نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن یعنی تیپ های گارد ریاست جمهوری و بعضی از یگان های نظامی علیه نیروهای حامی این شورای وارد درگیری های خشونت آمیز در عدن شدند.

همچنین وزارت خارجه اردن نسبت به ادامه درگیری های مسلحانه در عدن ابراز نگرانی نموده و خواهان آرامش، عدم تشدید تنش و حفظ امنیت شهروندان شد.

سفیان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن همه طرف های درگیر در یمن را به آرامش و انجام گفت وگوی مسؤولانه برای دستیابی به راه چاره سیاسی براساس قطعنامه های شورای امنیت و مراجع ذی ربط دعوت کرد، راه چارهی که امنیت و ثبات را به یمن بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور انسانی در یمن نیز با صدور بیانیه ای امروز (یکشنبه) بیان کرد، گزارش های اولیه حاکی از آن است که در جریان درگیری ها در شهر ساحلی عدن طی چهار روز اخیر حدود 40 تن کشته و 260 تن دیگر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 265

به "شورای انتقالی جنوب یمن: به دولت هادی پایبندیم اما از مواضعمان عقب نشینی نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی جنوب یمن: به دولت هادی پایبندیم اما از مواضعمان عقب نشینی نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید