طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم عالی و به صورت تصویری

به گزارش فروشگاه کوچک، ماکارونی و لازانیا از آن دسته غذاهایی هستند که همه به خصوص بچه ها دوستشان دارند. قبلا در کتاب کاله طر تهیه لازانیا با فر را مرور نموده بودیم اما اینجا می خواهیم طرز تهیه لازانیا بدون فر را به گونه ای مرور کنیم که چیزی کمتر از لازانیای با فر نداشته باشد.

طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم عالی و به صورت تصویری

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

  • لازانیا 250 گرمی
  • گوشت چرخ نموده 400 گرم
  • پنیر موزارلا 150 گرم
  • قارچ 100 گرم
  • پیاز میانه 2 عدد
  • فلفل دلمه ای سبز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره به میزان لازم

طرز تهیه لازانیا بدون فر

1. آماده کردن مواد

در اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا بدون فر باید فلفل دلمه ای و قارچ را به قطعات کوچک خرد کنید و کنار بگذارید. بعد پیازها را رنده نموده یا نگینی خرد کنید و با کمی روغن در یک ماهیتابه بزرگ تفت دهید سپس سیر را رنده نموده و به پیاز اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن، گوشت چرخ نموده را به سیر و پیاز اضافه کنید. گوشت چرخ نموده را خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و سرخ گردد. قارچ و فلفل دلمه ای را به مواد اضافه نموده و تفت دهید.حالا پوره گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و زیره به مواد اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

2. آماده کردن ورق های لازانیا

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا بدون فر یک کاسه بزرگ را با آب جوش پر کنید و ورقه های لازانیا را به مدت 5 دقیقه در ظرف بگذارید تا نرم شوند. بهتر است ورقه های لازانیا را یکی یکی در ظرف بچینید تا وقتی نرم شدند به هم نچسبند.

3. آماده کردن و پختن لازانیا

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا بدون فر باید یکی از ورقه های لازانیا را کف ظرف گذاشته و پنیر موزارلا و مواد را روی ورقه لازانیا بریزید و با پشت قاشق صاف کنید تا در تمام قسمت های ورقه لازانیا به طور یکنواخت پخش گردد. حالا روی مواد پنیر موزارلا بریزید و یک ورقه لازانیا را روی آن قرار دهید. به همین ترتیب ظرف را با ورقه های لازانیا، پنیر موزارلا، مواد و پنیر موزارلا پر کنید. بعد آن را به مدت 45 تا 50 دقیقه روی حرارت ملایم گاز بپزید.

نکات تکمیلی برای طرز تهیه لازانیا بدون فر

لازانیای داخل قابلمه معمولا به خوبی لازانیا داخل فر در می آید و شاید تنها تفاوتش این باشد که لایه پنیری روی لازانیا در این حالت برشته نمی گردد اما رعایت نکات و فوت وفن ها می تواند به شما یاری کند لازانیای کامل و خوشمزه ای تر داشته باشید.

نکاتی برای داشتن بافت نرم لازانیا

برای این که لازانیای شما بافت نرمی داشته باشد می توانید سس بشامل بهره ببرید و یا سسی که برای لازانیا استفاده می کنید را از حالت معمولی رقیق تر کنید تا کاملا همه جای ورقه های لازانیا را در بر بگیرد و به این ترتیب هم بافت لازانیا نرم تر گردد و هم ورقه های لازانیا خوشمزه تر شوند. طرز تهیه لازانیا با سس بشامل دقیقا مثل روش بالاست فقط در آن سس بشامل را که شامل آرد، شیر، کره و نمک و فلفل است را آماده کنید و در لایه های مختلف لازانیا بریزید. طرز تهیه سس لازانیا ؛ طرز تهیه سس بشامل به همراه فوت و فن های آماده سازی را در کتاب کاله بخوانید.

استفاده از دم کنی برای بهتر شدن لازانیا

بهتر است برای طرز تهیه لازانیا بدون فر و در قابلمه حتما در مرحله پخت روی در قابلمه دم کنی بگذارید. بخصوص اگر از تابه معمولی استفاده می کنید.

روش های مختلف پخت لازانیا بدون فر

برای تهیه لازانیا بدون فر هم می توانید از قابلمه بهره ببرید، هم ماهیتابه دو طرفه یا حتی اگر دوست دارید در توستر آن را تهیه کنید.

در طرز تهیه لازانیا با ماهیتابه دو طرفه بهتر است برای این که لازانیا خشک نگردد حتما یک لایه سیب زمینی نازک کف ماهیتابه بگذارید و بعد روی آن لازانیا را بچینید و باقی موارد را بهره ببرید.

اگر دوست دارید از فر هم بهره ببرید می توانید لازانیا را هم در ظروف مخصوص فر درست کنید هم در ظرف پیرکس.

لازانیا برای افراد گیاهخوار

همان طور که دیدید ما در لازانیا گوشت چرخ نموده استفاده کردیم اما اگر گیاهخوار هستید می توانید گوشت چرخ نموده را حذف کنید و به جای آن سویا بریزید و حتی برای تهیه سس بشامل از شیر گیاهی بهره ببرید. طرز تهیه سس بشامل گیاهی با شیر گیاهی را در کتاب کاله مطالعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 آذر 1402 بروزرسانی: 15 آذر 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2373

به "طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم عالی و به صورت تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم عالی و به صورت تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید