چگونه ماکارونی درست کنیم ؟ ، سه دستور خوشمزه و آسان

به گزارش فروشگاه کوچک، ماکارونی یکی از محبوب ترین غذاهایی است که در سراسر دنیا به روش های مختلف تهیه می گردد. به طور کلی با اضافه کردن مقداری سبزیجات مختلف و گوشت یا محصولات گوشتی مثل سوسیس، در کنار مقداری پنیر می توانید تهیه غذاهای متنوعی با ماکارونی چه به صورت سرد مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی یا چه به صورت گرم را تجربه کنید. در پست های مختلفی از کتاب کاله دستور پخت ماکارونی را به روش های مختلف گفته ایم. اینجا و در ادامه، در پاسخ به سوال چگونه ماکارونی درست کنیم ، چند روش رایج پخت ماکارونی را گرد آورده ایم.

چگونه ماکارونی درست کنیم ؟ ، سه دستور خوشمزه و آسان

امیدواریم این روش های تهیه ماکارونی را در خانه امتحان کنید و از آن لذت ببرید. فقط دقت داشته باشید که غذاهای با ماکارونی را می توانید با انواع ماکارونی شکلی یا ماکارونی رشته ای به انتخاب خودتان تهیه کنید.

روش های مختلف درست کردن ماکارونی

  • درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ نموده
  • طرز تهیه ماکارونی بدون دم کشیدن
  • درست کردن ماکارونی با سویا
  • نکات مهم در پاسخ به سوال چگونه ماکارونی درست کنیم ؟

درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ نموده

یکی از روش های خوب و رایج درست کردن ماکارونی، استفاده از گوشت چرخ نموده در آن است. در ادامه مواد لازم برای درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ نموده و روش پخت آن را آورده ایم:

مواد لازم برای درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ نموده

  • ماکارونی یک بسته
  • سویا یا گوشت چرخ نموده 400 گرم
  • پیاز (بزرگ) دو عدد
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
  • رب گوجه چهار قاشق غذاخوری
  • روغن به مقدار لازم

مراحل درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ نموده

1. آبکش کردن ماکارونی

اولین مرحله از درست کردن ماکارونی این است که، در یک قابلمه، آب جوش بیاورید. برای این کار در یک قابلمه مناسب به مقدار دو سوم آب بریزید، مقداری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید به جوش آید.

بعد از به جوش آمدن آب، ماکارونی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5-8 دقیقه ماکارونی در آب جوش آمده، بپزد و نرم گردد بعد قابلمه را در آبکش بریزید و ماکارونی را با آب سرد بشورید. ماکارونی را کناری بگذارید و مایه یا سس ماکارونی را درست کنید.

نکته مهم:

بعد از آبکش کردن ماکارونی حتما رویش آب سرد بریزید تا نشاسته اضافه ماکارونی گرفته گردد و ماکارونی در مرحله پخت شفته نگردد.

2. درست کردن مایه ماکارونی

برای درست کردن سس یا مایه ماکارونی ساده کافی است ابتدا پیازها را برحسب سلیقه خود رنده نموده یا خرد کنید، سپس در یک تابه که روغن در آن ریخته اید و اندکی گرم شده بریزید تا سرخ گردد.

وقتی پیاز خوب طلایی شد نوبت اضافه کردن گوشت چرخ نموده است. وقتی گوشت را اضافه کردید، مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و حتی آویشن را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد و ادویه ها به خوبی با هم قاطی شوند و خوب تفت بخورند.

بعد از آن رب گوجه را به سس اضافه کنید و مجدد خوب هم بزنید تا به خورد مواد برود. مایه ماکارونی شما آماه است. حالا نوبت آن است که مایه ماکارونی و ماکارونی آبکش شده را مخلوط کنید.

3. درست کردن ماکارونی و پخت آن

آخرین مرحله از درست کردن ماکارونی این است که ابتدا قابلمه مناسبی که می خواهید در آن ماکارونی را دم کنید، روی گاز بگذارید و مقداری روغن داخلش بریزید و اجازه دهید گرم گردد. سپس نان لواش را داخلش بگذارید تا ته دیگ گردد، بعد ابتدا یک لایه از ماکارونی را روی نان بریزید و بعد مقداری از مایه ماکارونی را اضافه کنید و این کار را تا اتمام کل ماکارونی و مایه ماکارونی ادامه دهید.

بعد از این که کل مایه و ماکارونی را درون قابلمه ریختید، با انتهای چنگال یا قاشق چند سوراخ کوچک در مخلوط ایجاد کنید و سپس دم کنی را روی قابلمه بگذارید. ماکارونی شما بعد از 40-45 دقیقه آماده است. آن را در ظرف مناسب سروتان بریزید، تزیین نموده و میل کنید. نوش جان! امیدواریم جواب سوال چگونه ماکارونی درست کنیم را کامل گرفته باشید.

نکاتی برای تهیه ته دیگ ماکارونی

  • برای تهیه ته دیگ ماکارونی می توانید مثل طرز تهیه ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی که قبلا آموزش داده ایم، از سیب زمینی که برش خورده بهره ببرید.
  • ته دیگ ماکارونی تان می تواند نان باشد یا حتی اگر نان هم در دسترستان نیست از خود ماکارونی برای ته دیگ بهره ببرید. به این صورت که بعد از گذاشتن قابلمه و ریختن روغن، سریع یک لایه ماکارونی آبکش شده بریزید.
  • اگر دوست دارید ته دیگتان خاص باشد، می توانید از گزینه های متنوعی مثل کاهو یا حتی بادمجان و کدو ورقه ای شده بهره ببرید.

ماکارونی بدون دم

طرز تهیه ماکارونی بدون دم کشیدن

یکی از روش های درست کردن ماکارونی روشی است که در آن ماکارونی را بعد از آبکش کردن دیگر دم نمی کنید. در ادامه با هم روش تهیه ماکارونی بدون دم کشیدن را مرور می کنیم:

مواد لازم برای تهیه ماکارونی بدون دم کشیدن

  • ماکارونی یک بسته
  • پیاز 3 عدد
  • گوشت چرخ نموده 450 گرم
  • ادویه ماکارونی به مقدار لازم

مراحل تهیه ماکارونی بدون دم کشیدن

1. آماده کردن سس ماکارونی

اولین مرحله از تهیه ماکارونی بدون دم کردن، تهیه سس ماکارونی است. برای تهیه سس ماکارونی باید پیازها را خرد نموده یا رنده کنید سپس آنها را در ماهیتابه ای که روغن ریخته اید خوب تفت دهید تا طلایی گردد.

بعد از این که پیاز خوب سرخ شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و بعد گوشت چرخ نموده را بریزید و اجازه دهید خوب سرخ گردد. در این مرحله مقداری نمک، فلفل، آویشن و یا هر ادویه دیگری که دوست دارید را هم اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این که آب گوشت به خوبی تبخیر شد، رب را به آن اضافه کنید.

حالا بگذارید سس ماکارونی به مدت نیم ساعت خوب بپزند.

2. آبکش کردن و سرو ماکارونی

اکنون نوبت آبکش کردن ماکارونی است، در یک قابلمه بزرگ به مقدار دو سومش، آب و مقداری نمک بریزید و اجازه دهید جوش بیاید. بعد از این که آب جوش آمد، ماکارونی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید با توجه به دستورالعملی که روی بسته ماکارونی گفته شده به مدت 10-15 دقیقه یا هر مقداری که روی بسته ماکارونی قید شده بپزد. سپس ماکارونی را آبکش نموده و سس گوشت را که آماده نموده بودید و گرم است روی آن بریزید و سرو کنید. ماکارونی بدون دم کشیدن شما آماده است. نوش جان!

نکته:

برای تهیه این نوع ماکارونی هم می توانید از هر نوع ماکارونی، چه ماکارونی رشته ای، چه انواع ماکارونی شکلی بهره ببرید.

ماکارونی با سویا

درست کردن ماکارونی با سویا

اگر هنوز دوست دارید پاسخ دیگری برای سوال چگونه ماکارونی درست کنیم بگیرید، می توانید یکی از شیوه های دیگر درست کردن ماکارونی که در آن سویا به جای گوشت استفاده می گردد را امتحان کنید و به این ترتیب یک غذای مناسب و سالم داشته باشید.

پخت ماکارونی با سویا درست مثل پخت ماکارونی با گوشت چرخ نموده است با این تفاوت که به جای گوشت در آن از سویا استفاده می گردد. اما نکته مهم در تهیه آن آماده کردن سویاست که در ادامه جزییات آن را می گوییم:

  • همان طور که گفتیم برای درست کردن مایه ماکارونی هم می توانید از سویا بهره ببرید، هم از گوشت چرخ نموده و هم از ترکیب هر دو در کنار هم. انتخاب با شماست.
  • دقت داشته باشید که سویا را باید قبل از پخت آماده کنید. برای این کار باید سویا را قبل از سرخ کردن، خوب در آب بخیسانید و بعد از این که به مدت 20 دقیقه خوب خیس خورد، آبکشش نموده و آب اضافه را خوب بگیرید و بعد سرخ کنید.

نکات مهم در پاسخ به سوال چگونه ماکارونی درست کنیم ؟

حالا که جواب سوال چگونه ماکارونی درست کنیم را گرفتید، نوبت آن است که با هم نکاتی را برای تهیه حرفه ای تر و بهتر آن آنالیز کنیم:

ماکارونی را زیاد هم نزنید

در مرحله آبکش کردن ماکارونی، بعد از اضافه کردن ماکارونی به آب جوش، زیاد هم نزنید چون باعث می گردد ماکارونی شما له گردد.

مایه ماکارونی را متنوع کنید

مایه یا سس ماکارونی خود را می توانید با مواد مختلف متنوع کنید. در ادامه بخشی از موادی که می توانید در مایه ماکارونی بهره ببرید را می بینید:

  • اضافه کردن انواع سبزیجات برحسب علاقه: اگر اهل سبزیجات هستید یا گیاهخوارید می توایند گوشت این غذا را حذف کنید و به جایش از انواع سبزیجات از جمله هویج یا حتی سیب زمینی بهره ببرید. یا حتی از قارچ بهره ببرید.
  • استفاده از سوسیس: یکی از گزینه های مجذوب کننده برای متنوع کردن مایه ماکارونی این است که به آن سوسیس اضافه کنید. برای این کار سوسیس را خوب خرد کنید و در مرحله آخر به مواد مایه اضافه کنید و تفت دهید.
  • ماکارونی پنیری با انواع پنیرهای مختلف: یکی دیگر از موادی که ماکارونی را حسابی خوشمزه می نماید انواع پنیر است. یکی از گزینه های خوب استفاده از پنیر پیتزاست.

ادویه مناسب درست کردن ماکارونی

یکی از سوالاتی که احتمالا بعد از چگونه ماکارونی درست کنیم برایتان ایجاد است این خواهد بود که ادویه ماکارونی چیست؟ برای تهیه ماکارونی می توانید خیلی ساده از نمک، فلفل و مقداری آویشن بهره ببرید و هم می توانید از ادویه های مناسب ماکارونی برای طعم دار کردن سس آن بهره ببرید. انتخاب با شماست. یکی دیگر از ادویه های خوب برای طعم دار کردن ماکارونی، زعفران است که باید آن را در مرحله آخر که مایه و ماکارونی را داخل قابلمه می ریزید بهره ببرید. اگر دوست دارید برترین روش دم کردن زعفران را بدانید می توانید دستورالعمل دم کردن زعفران را مطالعه کنید.

روش های مختلف پخت ماکارونی

با ماکارونی در هر شکل و فرمی که باشد، علاوه بر تهیه ماکارونی به سبک ایرانی می توانید غذاهای متنوع دیگری هم درست کنید. اگر دوست دارید می توانید دستور العمل های زیر را هم آنالیز کنید:

  • طرز تهیه سالاد ماکارونی
  • طرز تهیه پیتزای ماکارونی
  • طرز تهیه ساندویچ ماکارونی
منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2291

به "چگونه ماکارونی درست کنیم ؟ ، سه دستور خوشمزه و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ماکارونی درست کنیم ؟ ، سه دستور خوشمزه و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید