دلیل افزایش ازن در تهران طی روزهای اخیر

به گزارش فروشگاه کوچک، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه دلیل اصلی افزایش غلظت آلاینده ازن تردد وسایل نقلیه است، گفت: شدت دما هم بر افزایش غلظت آلاینده ازن تاثیرگذار است.

دلیل افزایش ازن در تهران طی روزهای اخیر

به گزارش خبرنگاران ، مهدی میرزایی در نشست خبری مجازی سازمان حفاظت محیط زیست که امروز برگزار گردید ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده ازن در بعضی منطقه ها ازجمله تهران اظهار کرد: آلاینده ازن، آلاینده ثانویه ای است که علت اصلی افزایش غلظت آن، تردد وسایل نقلیه است.

وی ادامه داد: عموما این تصور وجود دارد که به علت محدودیت های کرونایی حجم ترددها کاهش پیدا نموده است پس آلودگی هوا هم باید کمتر گردد این درحالیست که بر اساس آمار شهرداری تهران حجم تردد خودروها کاهش پیدا ننموده است. از سویی دیگر به علت شیوع بیماری استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی کمتر و استفاده از وسایل نقلیه شخصی بیشتر شده است.

میرزایی با بیان اینکه شدت دما هم روی افزایش غلظت آلاینده ازن تاثیرگذار است، توضیح داد: متاسفانه در کشور نوسازی ناوگان و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام نشده است و تازمانی که این اتفاق نیفتد ما شاهد افزایش غلظت آلاینده ازن و ناکس خواهیم بود.

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اضافه نمود: درحال حاضر حدود 60 درصد ناوگان اتوبوسانی فرسوده هستند و این ناوگان هم تاثیر بیشتری نسبت به خودروهای شخصی روی آلودگی هوا دارند.

به گفته میرزایی درحال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست در پی آن است که مطالعه و منشایابی دقیقی درباره آلاینده ازن انجام دهد و ارائه کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1824

به "دلیل افزایش ازن در تهران طی روزهای اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل افزایش ازن در تهران طی روزهای اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید