عمق بحران مالی - اجتماعی یونان

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران : تشدید بحران مالی یونان موجب شده است تا ساکنان پایتخت این کشور به امید دست یافتن به مواد غذایی رایگان به انتظار شروع اعتراض کشاورزان و دریافت بسته های رایگان میوه و سبزیجات بنشینند.

عمق بحران مالی - اجتماعی یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ وضعیت شنماینده و نا امید نماینده اقتصادی یونان موجب تشدید بحران اجتماعی و اقتصادی و افزایش تظاهرات اعتراضی در این کشور شده است.

در آخرین مورد، کشاورزان یونانی در اعتراض به هزینه های بالای فراوری محصولات کشاورزی، با تجمع در مقابل وزارت کشاورزی این کشور، بیش از 55 تن میوه و سبزی را به صورت رایگان در بین ساکنان آتن توزیع کردند.

در پی این اقدام بود که صدها تن از ساکنان این شهر برای به دست آوردن این اقلام در نزدیکی محل استقرار کامیون ها و مراکز توزیع رایگان میوه و سبزیجات تجمع نموده بودند.

اما این تمام ماجرا نبوده و پس از شروع توزیع بسته های رایگان میوه و سبزیجات جمعیت حاضر برای به دست آوردن سهمی از این اقلام به سمت نزدیک ترین کامیون یا مرکز توزیع حمله ور شدند که منجر به ایجاد هرج و مرج شد.

همجوم مردم و هرج و مرج ایجاد شده نیز منجر به مجروحیت دو تن شد. در یک مورد، یک فرد که در حال کوشش برای دست یافتن به یک بسته رایگان میوه و سبزیجات بوده بر اثر فشار جمعیت به زیر دست و پای مردم افتاده و از ناحیه سر مجروح شد.

هجوم مردم به سمت این کامیون ها به حدی شدید بود که توزیع 55 تن میوه و سبزی در کمتر از دو ساعت به اتمام رسید.

با این حال، انتشار تصاویر مربوط به این ماجرا بازتابی بسیار منفی در جامعه یونان داشته است. از دید ناظران، این تصاویر نشان دهنده یک جامعه در آستانه فروپاشی و ناامیدی کامل است.

گفتنی است که یونان برای ششمین سال پیاپی همچنان دچار رکود اقتصادی بوده و بیکاری در آن رو به رجحان است.

این کشور برای به دست اوردن یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا و صندوق بین الملی مجبور به کاهش شدید هزینه های عمومی از جمله حقوق کارمندان و میزان مستمری بازنشستگان شده است.

گفتنی است که کشاورزان یونانی نیز با این حرکت اعتراضی خود کوشش دارند تا دولت را متقاعد به کاهش پنجاه درصدی قیمت سوخت مصرفی برای تجهیزات و ابزارآلات کشاورزی و کاهش اقتصادیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی از 23 درصد کنونی به 6 درصد هستند.

این در حالی است که اصناف و اتحادیه های کاری در بخشهای مختلف اقتصادی این کشور، در اعتراض به اقدامات و سیاست های ریاضتی دولت این کشور، هر روزه اعتصاب، تحصن و تظاهرات اعتراضی متعددی را برگزار می نمایند.

در آخرین مورد نیز ملوانان یونانی با اعتصاب خود، باعث لغو حرکت ده ها کشتی مسافربری این کشور شدند. این اعتصاب منجر به اختلال شدید در ارتباط جزایر متعدد یونانی با سرزمین اصلی این کشور شد. برخی از جزایر بر اثر این اعتصاب نیز با کمبود مواد غذائی و پزشکی روبرو شدند. در پی این وضعیت، ائتلاف حاکم بر این کشور چهارشنبه گذشته و به منظور جلوگیری از ایجاد بحران و فاجعه انسانی، ملوانان را مجبور کرد تا به اعتصاب شش روزه خود سرانجام داده و به سر کار خود برگردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 325

به "عمق بحران مالی - اجتماعی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمق بحران مالی - اجتماعی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید