غسان سلامه: نشست برلین به تمام ابعاد بحران لیبی نمی پردازد

به گزارش فروشگاه کوچک، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با اشاره به نشست برلین که فردا در آلمان برگزار می گردد، گفت: این نشست تمام ابعاد بحران لیبی را مورد آنالیز قرار نمی دهد.

غسان سلامه: نشست برلین به تمام ابعاد بحران لیبی نمی پردازد

با هزینه رفتن به المان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل ملل خبرنگاران به نقل از تارنمای اخبارلیبی، غسان سلامه گفت: این نشست در سه محور مالی سیاسی و نظامی ، تحولات لیبی را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد و هدف از برگزاری آن، جلب حمایت بین المللی از مصوبات آن است.

وی درباره تفاوت نشست برلین با دیگر نشست های بین المللی در مورد بحران لیبی گفت: مقامات آلمان برای برگزاری این نشست از 5 ماه قبل مقدمات آن را فراهم آوردند. در این نشست 10 کشور شرکت می نمایند که در میان آنها 5 عضو دائمی شورای امنیت به چشم می خورد. اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب از دیگر شرکت نمایندگان این نشست هستند.

غسان سلامه درباره پایبندی به مصوبات نشست برلین گفت: شرکت کشورهای معین در نشست برلین با این هدف اجرا شده است تا تضمین های لازم درخصوص عدم ارسال سلاح و مزدور به درگیری های داخلی لیبی داده گردد و به توافقات لیبیایی لیبیایی احترام بگذارند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی حضور مزدوران بیگانه در جنگ داخلی این کشور گفت: مزدوران از 10 کشور دنیا در جنگ لیبی شرکت دارند البته نمایندگی سازمان ملل در این کشور طرحی را برای اخراج آنان تهیه نموده و این درحالی است که شرکت های امنیتی به نفع طرف های درگیر در این جنگ نقش آفرینی می نمایند.

غسان سلامه با مبهم خواندن موضع آمریکا در قبال نشست برلین گفت: پس از برگزاری این نشست، فرایند سیاسی را برای انتها به درگیری های لیبی را فعال خواهیم کرد. ما می کوشیم به حاکمیت دو دولت (طبرق و طرابلس) در لیبی انتها دهیم و یک دولت وحدت ملی در این کشور تاسیس کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 782

به "غسان سلامه: نشست برلین به تمام ابعاد بحران لیبی نمی پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غسان سلامه: نشست برلین به تمام ابعاد بحران لیبی نمی پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید