محکوم شدن یک مقام سابق حزب کمونیست چین به اعدام

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس سابق یکی از بزرگترین شرکتهای مدیریت دارایی در کنترل دولت چین از سوی دادگاه این کشور از بابت اتهام جلب 260 میلیون دلار رشوه، فساد و همچنین چند همسری به اعدام محکوم شد.

محکوم شدن یک مقام سابق حزب کمونیست چین به اعدام

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماه ژانویه گذشته لای شیائومین، یک عضو سابق حزب کمونیست چین اعترافات تلویزیونی مفصلی را در شبکه CCTV این کشور بیان کرد که همراه با تصاویری از گاو صندوقها و قفسه های پر از پول نقد در آپارتمانی در پکن که متعلق به او اعلام شد، بود.

دادگاهی در شهر تیانجین در شمال چین اظهار داشت، لای از جایگاهش در کوشش برای به دست آوردن مبالغ هنگفت پول سواستفاده نموده و رشوه های او به شدت زیاد توصیف و وضعیتش به شکلی ویژه جدی خوانده شد.

دادگاه در حکم خود بیان داشت، او نیت شدیدا بدکارانه نشان داده است.

این رئیس سابق شرکت مدیریت دارایی China Huarong Asset Management که در هنگ کنگ لیست شده، همچنین از بابت چند همسری و داشتن همسری خارج از چارچوب ازدواجش و داشتن فرزندان نامآغاز گناهکار شناخته شد.

شرکت Huarong یکی از چهار شرکت تاسیس شده در سال 1999 به جهت یاری به پاک کردن انبوه بدهی های بدی که نظام بانکی چین را گرفتار نموده بود، است. این شرکت بعدا فعالیتش را به حوزه سرمایه گذاری، وام و بیزینس املاک گسترش داد.

سقوط لای از آوریل 2018 بعد از آنکه بازرسان او را از منصبش کنار گذاشته و از جایگاهش در حزب محروم کردند آغاز شد.

او همچنین متهم شده به اینکه از جایگاهش برای اختلاس به میزان 25 میلیون یوآن (3.8 میلیون دلار) در بودجه عمومی بین 2009 و 2018 استفاده نموده است.

لای در جریان اعترافات تلویزیونی خود گفت: حتی یک پنی خرج ننموده و تنها آنها را آنجا نگه داشتم...من جرات نکردم آن را خرج کنم.

او به آپارتمانی که در آن پولها را نگه میداشت با توجه به سر زدن های مکرر او به آنجا برای گذاشتن پول نقد به عنوان سوپرمارکت اشاره نمود.

تلویزیون CCTV تصاویری از خودروهای گرانقیمت و شمشهای طلایی که بر اساس گزارشها از سوی لای به عنوان رشوه پذیرفته شده اند نشان داد. لای قبل از سمتهای ارشدش در شرکت Huarong در بانک مرکزی چین و کمیسیون تنظیم بانکداری چین کار نموده است. دادگاه گفت که همه اموال شخصی لای توقیف شده و او از حقوق سیاسی اش محروم میشود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1506

به "محکوم شدن یک مقام سابق حزب کمونیست چین به اعدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکوم شدن یک مقام سابق حزب کمونیست چین به اعدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید