مرز تجاری ایران و ترکیه همچنان بسته ماند

به گزارش فروشگاه کوچک، لطیفی گفت: در حال حاضر تنها راه صادرات و واردات کالا بین ایران و ترکیه جهت ریلی رازی است که بیش از 130واگن در حال جابجایی کالا بین دو طرف هستند.

مرز تجاری ایران و ترکیه همچنان بسته ماند

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، سیدروح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: آنکارا نه تنها برای ترانزیت، صادرات و واردات کالا به ایران اجازه تردد به کامیون های ایرانی و سایر کشورها را نمی دهد بلکه از روز آدینه 22 فروردین ماه کامیون های ترکی که از راستا ایران قصد بازگشت به ترکیه را دارند را هم نمی پذیرد.

در این مدت بیش از 210 کامیون ترکیه حامل محموله های صادراتی و ترانزیتی با وجود انجام تشریفات گمرکی در مرز از سوی ایران، در مرز بازرگان بلاتکلیف هستند.

وی اضافه نمود : در مورد راه اندازی بازارچه ساری سو نیز با اینکه طرف ایرانی آمادگی خود را اعلام نموده و بنا بود در هفته پیش فعال گردد هنوز طرف ترک اقدامی انجام نداده است و منتظر عملیاتی شدن این راستا ازطرف ترکیه هستیم.

سخنگوی گمرک تاکید نمود: در حال حاضر تنها راه صادرات و واردات کالا بین ایران و ترکیه راستا ریلی رازی است که بیش از 130واگن در حال جابجایی کالا بین دو طرف هستند.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1062

به "مرز تجاری ایران و ترکیه همچنان بسته ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز تجاری ایران و ترکیه همچنان بسته ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید